ولی‌الله بیاتی ،سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

تشکیل سازمان ملی مهاجرت بررسی شد

ولی‌الله بیاتی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس ضمن تشریح نشست روز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه این کمیسیون، گفت: کمیسیون امور داخلی و شوراها دیروز و امروز با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، وزارت کشور، اداره اطلاعات سپاه و نیرو انتظامی موضوع تشکيل سازمان‌ ملی مهاجرت را موردبررسی قرارداد.
وی افزود: این لایحه یکی از لایحه‌های مهم است البته در دوره قبل هم بررسی شد؛ اما فرصت نشد که طرح در صحن مطرح شود. در این قانون بحث مهاجرت از صفرتا صد پیش‌بینی‌شده و تعدادی از موادش بررسی شد. سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:
 به جهت اهمیت موضوع به کارگروه ارجاع شد. شب گذشته تا دیروقت کارگروه بر این موضوع کار می‌کرد. برخی از مواد این لایحه مورد تصویب قرار گرفت.
بیاتی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی برای اجرا لایحه سازمان ملی مهاجرت، گفت: شورای هماهنگی در وزارت کشور برای اجرای این لایحه با حضور ۱۷ عضو که از دستگاه‌های مختلف هستند تشکيل می‌شود. پیشنهاد دادیم در این قانون که مصوب آيین‌نامه داخلی هیئت‌وزیران باشد. کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون اتباع در مرکز و استان‌ها تشکیل می‌شود. در اصل شورای هماهنگی ستاد محسوب می‌شود و کمیسیون هم که هشت عضو دارد به‌عنوان مجری این طرح قلمداد می‌شود.
 وی تصریح کرد: برای ورود اتباع کارت‌های بانکی پیش‌بینی کردیم که تمام خدمات به آن‌ها داده شود. یک‌طرف کارت عکس مهاجر و طرف دیگر کارت‌بانکی تبعه است. تمام اطلاعات فرد در این کارت تعبیه‌شده و مکان عبور او مشخص است. شناسایی توسط عنبیه چشم صورت می‌گیرد. سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: جلسات کمیسیون پیرامون اتباع همچنان ادامه خواهد داشت. این لایحه ظرف ۲ هفته دیگر برای صحن علنی آماده خواهد شد. موضوع بسیار مهم است. باید طرحی به صحن ارائه دهیم که حتماتصویب شود.
 تشکیل سازمان ملی مهاجرت بررسی شد
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو