در راستای دور جدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه مطرح شد؛
چراغ سبز آمریکا برای تداوم نسل کشی

گروه سیاسی 
با گذشت ۵۰ روز از تحمیل جنگ از سوی رژیم صهیونیستی به مردم غزه، سرانجام رژیم صهیونیستی و حماس با میانجیگری قطر برای آتش‌بس چهارروزه توافق کردند که این آتش‌بس از جمعه گذشته آغاز شد و دومرتبه به مدت دو روز و یک روز تمدید شد. محور اصلی این توافق نیز مبادله اسرا و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه بود. پس از ۷ روز و با پایان یافتن آتش‌بس، رژیم اشغالگر قدس بار دیگر حملات علیه مردم غزه را آغاز کرد. دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که جنبش حماس به وظایف خود براساس طرح آزادی زنان اسیر صهیونیست پایبند نبوده و موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است. این ادعا در حالی مطرح شد که حماس نه‌تنها زنان اسیر صهیونیست را مطابق توافق آزاد کرد بلکه حتی اسرای آزادشده، از رزمندگان حماس بابت برخوردشان با آن‌ها طی مدت اسارت تقدیر کردند. با ازسرگیری جنگ علیه غزه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اراضی اشغالی حضوریافت. وی در جریان این سفر اظهار داشت: اسرائیل حق دارد هر کاری انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که کشتار ۷ اکتبر توسط حماس تکرار نمی‌شود. حماس نمی‌تواند در غزه در قدرت باقی بماند. شایان‌ذکر است تا بگوییم که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا طی دوماه اخیر ۳ مرتبه در اراضی اشغالی حضور پیدا کرد. براین اساس می‌توان اظهارداشت که صهیونیست‌ها موافقت آمریکا را برای ازسرگیری جنگ به دست آوردند و با چراغ سبز آمریکایی‌ها به دور جدید حملات وحشیانه خود علیه زنان و کودکان بی‌دفاع غزه و مردمان غیرنظامی پرداخستند. سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه بابیان این‌که خون‌آشامان صهیونیست پس از کشتار بیش از ۱۵ هزار فلسطینی دور جدید کشتار خود را در سایه ادامه حمایت دولت آمریکا آغاز کرده‌اند‌، اظهارکرد: نقض آتش‌بس و آغاز دوباره تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه ‎غزه دقایقی قبل از خروج بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از سرزمین‌های اشغالی؛ و بازهم غیرنظامیان، کودکان و زنان، قربانیان اصلی حملات جنایتکارانه نظامیان رژیم صهیونیستی هستند. ملت‌ها و اکثریت قریب به‌اتفاق دولت‌های جهان، تداوم آتش‌بس و توقف کامل حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه غربی فلسطین را فریاد می‌زنند ولی صهیونیست‌های جنایتکار و کودک‌کُش در خیال پوچ جبران شکست ترمیم‌ناپذیر، با کشتار غیرنظامیان، کودکان و زنان به دنبال پیروزی هستند. بدیهی است مسئولیت سیاسی و حقوقی تداوم تجاوز و استمرار کشتار سبعانه مردم ‎ فلسطین، علاوه بر جنایتکاران رژیم صهیونیستی، بر عهده دولت آمریکا و چند دولت معدود حامی این رژیم آپارتاید است. کارشناسان سیاسی و فعالان حوزه بین‌الملل براین باورند که دور جدید حملات رژیم صهیونیستی و باری دیگر تحمیل جنگ به مردم غزه با چراغ سبز آمریکا‌ آغاز شده و با پشتیبانی آن‌ها استمرار یافته است. در این راستا ضرورت دارد تا ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی متحد شوند و در مقام عملیاتی و با قطع ارتباطات اقتصادی و تجاری زمینه شکست هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی را فراهم سازند و شکست این رژیم ر‌ا تسریع کنند. در بررسی بیشتر این موضوع و دور جدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه به گفت‌وگو با عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و همچنین محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ‌پرداختیم که در ادامه می‌خوانید. 

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: 
آتشی که صهیونیست ها برافروخته اند خودشان را خواهد سوزاند

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» آغاز حملات جدید رژیم صهیونیستی پس از آتش‌بس ۴ روزه در غزه و به شهادت رساندن زنان و کودکان غیرنظامی را ناشی از کم‌کاری شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست و دراین‌باره اظهارکرد: سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های زیرمجموعه سازمان ملل علی‌رغم موضع‌گیری‌های  دبیرکل سازمان ملل مبنی بر ضرورت پایان یافتن جنگ غزه کم‌کاری کرده‌اند و موجب ادامه جنگ غزه شده‌اند.
وی افزود: سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های زیرمجموعه سازمان ملل به اقدامات محدود بسنده و تنها به موضع‌گیری برای پایان جنگ اکتفا کر‌دند. به‌طورحتم این روند کافی نبوده و موجب ادامه جنگ غزه شده است. امروز ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیانگر ناتوانی سازمان ملل در ختم قائله‌ای است که اسرائیلی‌ها آن را آغاز کرده و ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانانش نیز از آن حمایت می‌کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم بابیان اینکه آینده منطقه در هاله‌ای از ابهام قرارگرفته، تصریح کرد: به‌طورحتم رژیم صهیونیستی به‌زودی و به سبب نقض فاحش حقوق بین‌الملل در کانون آسیب‌پذیری جدی قرار خواهد گرفت چراکه درشرایط حال‌حاضر نیروهای مقاومت و ملت‌های منطقه در کنار دولت‌های اسلامی و کشورهای آزادی‌خواه با محوریت افکار عمومی جهانی بر ضد صهیونیست‌ها متحد شده‌اند و کنار یکدیگر ایستاده‌اند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که‌ ناکارآمدی سازمان ملل برای همگان عیان شده است، همچنین خاطرنشان کرد: در صورت تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی دامنه این جنگ فراگیر خواهد شد و دودمان و دامان اسرائیل را خواهد گرفت. 
مقتدایی بابیان این‌که آتشی که رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد کرده، به‌زودی خانه آن‌ها را خواهد سوزاند، متذکر شد: در شرایط فعلی اکنون افکار عمومی جهانی برای وارد آوردن ضربه کاری به رژیم صهیونیستی آمادگی لازم را پیدا کرده است.
وی در پایان این گفت‌وگو بابیان این‌که دور جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه نشان از اقدامات ناکافی سازمان ملل دارد، همچنین ادامه داد: ضرورت دارد تا هرچه زودتر رسالت سازمان ملل پیاده‌سازی و عملیاتی شود تا خسارات و تلفات انسانی در جنگ غزه پایان یابد. 

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس: 
یکپارچگی کشورهای اسلامی موجب شکست رژیم صهیونیستی است

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به آغاز حملات جدید رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن زنان و کودکان غیرنظامی اظهارکرد: رژیم صهیونیستی همواره در شوک عملیات طوفان الاقصی قراردارد و به‌نوعی درصدد پاسخ‌گویی است. اکنون رژیم صهیونیستی می‌کوشد تا با حملات وحشیانه از شوک خود بکاهد و عملیات طوفان الاقصی را جبران کند. 
وی درخصوص حمایت‌های بی‌حدوحصر آمریکا از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی افزود: نکته اصلی و اساسی این است که حمایت‌های آمریکا و هم‌پیمانانشان همواره وجود دارد. متأسفانه دولت‌های غربی همواره می‌کوشند تا حملات وحشیانه علیه مردم بی‌دفاع غزه تشدید شود و اقدامات جنایتکارانه قطع نگردد. جوکار با تأکید بر لزوم وحدت بیش‌ازپیش دولت‌های اسلامی تصریح کرد: بی‌شک رژیم صهیونیستی به‌تنهایی قادر به تداوم و تحمیل‌ جنگ به مردم غزه نخواهد بود. امروز به سبب چراغ‌ سبز‌های آمریکاست که این رژیم نامشروع به استمرار حملات  و بمباران‌ها می‌پردازد. ضرورت دارد تا کشورهای اسلامی و دولت‌های اسلامی با یکدیگر متحد و وارد میدان عمل‌ شوند. رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که باید اقدامات عملی را در دستور کار قرار داد، همچنین خاطرنشان کرد: بی‌شک یکی از مطالبات رژیم صهیونیستی و حامیانش حاکمیت بر سر مقدرات مسلمانان جهان است. دراین‌راستا ضرورت دارد تا دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان وارد میدان شوند و با یکپارچگی پایان جنگ غزه و شکست رژیم نامشروع صهیونیست را رقم بزنند. 
او بابیان این‌که بیانات مقام معظم رهبری سرلوحه‌ و موجب نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد، اذعان داشت: امروز‌ ملت مظلوم فلسطین تحت بمباران و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرارگرفته و راهی جز تکیه به بیانات مقام معظم رهبری وجود ندارد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند :تا با فشا‌ر بر رژیم صهیونیستی و محاصره‌ کردنشان باید آن‌ها را به زانو درآورد. افزون براین ایشان در بیانات خود به تحریم‌ کردن رژیم صهیونیستی اشاره داشتند و حال ضرورت دارد تا این مهم از سوی دولت‌های اسلامی انجام شود. 
وی با اشاره به لزوم قطع صادرات نفت و گاز به اسرائیل یادآور شد: اگرچه رژیم صهیونیستی سلاح‌های خود را از آمریکایی‌ها دریافت می‌کند اما با قطع ارتباطات اقتصادی از سوی دیگر کشورها فلج خواهد شد. ضرورت دارد تا کشورهای اسلامی صادرات نفت را قطع کنند و هیچ ارتباطی با این رژیم نداشته باشند. تا زمانی که صادرات انجام شود، این رژیم سر‌پا خواهد ماند ، قدرت خواهد گرفت و روزبه‌روز گستاخ‌تر خواهد شد. 
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی همچنین ا‌دامه داد: مادامی‌که تمامی دولت‌ها علیه رژیم صهیونیستی متحد شوند، اقدامات گستاخانه و عملیات وحشیانه پایان خواهد گرفت. در این راستا نیاز است تا وحدت بیش‌ازپیش را ایجاد کنیم و رژیم غاصب را بر سرجای خود بنشانیم. وی در پایان این گفت‌‌وگو با اشاره به اینکه شکست و نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است،  بیان کرد: امروز وحدت می‌تواند‌ موجب‌ نجات مردم فلسطین شو‌د اگرچه خداوند رحمان مقدر کرده که حکومت ظلم باقی نمی‌ماند و به‌طورحتم از بین خواهد رفت. حق ماندنی و متعلق به مردم فلسطین است تنها نیاز است تا با اقدامات خود این روند را تسریع کنیم.