اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس:
مولدسازی موجب رشد تولید و کاهش نرخ تورم خواهد شد

اقبال شاکری، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» ضمن بیان اینکه دولت بنا دارد تا منابع حاصل از مولدسازی دارایی‌های خود را در سال ۱۴۰۳ به مناطق محروم برای تکمیل پروژه‌های ناتمام عمرانی تخصیص دهد، اظهارکرد: پروژه‌های ناتمام به پروژه‌های زیربنایی و بزرگ اطلاق می‌شود که به علت کمبود منابع و سایر موضوعات تکمیل و نهایی نشده‌اند. شایان‌ذکر است تا بگوییم که پروژه‌های ناتمام بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و در مرحله تکمیل با مشکل مواجه شده‌اند. بنابراین مقصود از پروژه‌های ناتمام پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی قابل‌توجه است و منظور پروژه‌های رهاشده و بدون پیشرفت فیزیکی نیست.
وی افزود: پروژ‌ه‌های عمرانی که رها می‌شوند و از اولویت خارج می‌گردند، ناتمام تلقی نمی‌شوند و معضلات بسیاری دارند که به شیوه‌های دیگر قابل‌بررسی و ارزیابی است. تزریق مالی به پروژه‌های ناتمام گامی در راستای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن زودهنگام آن‌هاست. براین اساس گام مهمی در راستای رشد اقتصادی و بهبود زندگی مردم نیز برداشته خواهد شد. 
شاکری تصریح کرد: اگر از منابع حاصل از‌مولدسازی دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی بهره بگیریم و ظرفیت‌تکمیل پروژه‌های ناتمام با پیشرفت ۵۰ درصد فیزیکی در هراستان را رقم بزنیم، به رشد تولید کمک بزرگی خواهیم کرد و کاهش تورم نیز بیش‌ازپیش ملموس خواهد شد. 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: سازمان برنامه‌وبودجه، دستگا‌ه‌های اجرایی و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌بایست پروژه‌های عمرانی ناتمام را شناسایی کنند و در اولویت تخصیص منابع حاصل از مولدسازی دارایی‌ها قرار دهند.  نماینده مردم تهران در پایان این گفت‌وگو با‌ اشاره به مزایای تخصیص درآمدهای حاصل از مولدسازی دارایی‌ها به مناطق محروم همچنین ادامه داد: به طورکل بودجه‌های عمرانی، درصد محقق شدن کمی دارند و علی‌رغم منابع در جداول پیوست بودجه‌ اما منابعشان دیر و کمتر از میزان مشخص‌شده اولیه تخصیص می‌یابد. مزیت اختصاص منابع از مولدسازی دارایی‌ها این است که منابع احتمال نقد شوندگی بسیار بالایی دارند و به منبع بودجه عمومی اضافه می‌شوند. حسن منابع حاصل از مولدسازی دارایی‌ها این است که جدا از جداول پیوست بودجه می‌باشد و منبع جدیدی است که به‌خوبی تحقق می‌یابد.