اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران در دمشق واکنشی حداقلی و غیرمتوازن به سیلی‌های چند روز گذشته بود
دست پایین رژیم غاصب در مقابل ایران

گروه فرهنگی
برخی مصیبت‌ها در دل خود نشانه‌هایی برای احساس غرور و شکرگزاری دارند. شهادت از اساس یکی از این مصیبت‌هاست. هر شهادتی از آن جهت که یکی از حسنین است، به جز مصیبت واجد بهجت است. اما برخی شهادت‌ها هستند که نشانه قدرت و پیروزی نیز هستند. مثلا شهادت حاج‌قاسم سلیمانی هرچند اندوهی سنگین و همیشگی برای ملت به جا گذاشت اما نشان می‌داد دشمن از او شکست خورده. او همانگونه که خود ادعا کرد یک تنه در برابر آمریکا حریف شد. آمریکا می‌خواست در سوریه دولت قانونی از بین برود و یک جنگ داخلی طولانی و ادامه‌دار شکل بگیرد. سردار نگذاشت. دشمن می‌خواست در عراق ابوبکر بغدادی حکم براند. سردار داعش را نابود کرد. سردار در منطقه یک حصار مستحکم ساخت به نام محور مقاومت که از حرم ایران دفاع کرد. در برابر همه این اقدامات تاریخ‌ساز دشمن او را کشت. 
مصیبت شهادت چهار مستشار ایرانی در دمشق نیز از آن مصیبت‌هایی است که قدرت را اثبات می‌کند. ظاهرا ایران پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل را هدف قرار داد و شماری از صهیونیست‌ها را کشت و رژیم اشغالگر نیز در پاسخ، پایگاه ایران در دمشق را هدف قرار داد و شماری از نیروهای ایرانی را به شهادت رساند. اما حقیقت خیلی متفاوت است. چراکه ایران فقط به پایگاه صهیونیست‌ها در اربیل حمله نکرد، ایران بلندی‌های اشغالی جولان را هم هدف قرار داد. به ادعای رژیم اشغالگر، جولان بخشی از خاک رژیم جعلی اسرائیل است، این یعنی ایران به خاک ادعایی صهیونیست‌ها حمله کرده است. 
دوم اینکه ایران با حمله به ادلب، شماری از مهره‌های داعش و جبهه النصرة را به درک واصل کرد و ما می‌دانیم که با ضربه به داعش، ایران در حقیقت به گروه نیابتی رژیم اشغالگر ضربه زد. پس ایران دستکم سه‌ضربه به دشمن وارد کرد. حمله به خاک ادعایی دشمن، حمله به پایگاه‌های برون‌مرزی دشمن و حمله به نیروهای نیابتی او. دشمن در برابر این سه ضربه تنها یک واکنش نشان داده که واکنشی غیرمتوازن به حساب می‌آید. دشمن در جولان، در ادلب و در اربیل تنبیه شده بود و تنها در دمشق پاسخ داد. گذشته از این ما در اربیل یکی از مهره‌های کلیدی موساد را هدف قرار دادیم و هدفمان تلفات‌گیری صرف و کور از دشمن نبود. دشمن اما با شهادت سرداران رشید و مدافعان حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها هیچ ضربه مهلکی بر اصل حضور نیروهای استیشاری ایران در سوریه وارد نیاورد. 
برخلاف بسیاری از تحلیل‌ها که معتقدند دشمن به دنبال توسعه جنگ است و علاقه دارد حتی ایران را هم به طور جدی وارد این نزاع کند، شواهد نشان می‌دهد ورود جدی ایران به میدان مخاصمه با رژیم منحوس، به هیچ‌وجه مورد علاقه دشمن نیست. دشمن از اتساع زمانی و مکانی جنگ منافعی برای خود متصور است اما به رویارویی مستقیم با ایران فکر نمی‌کند؛ و الا این واکنش حداقلی و غیرمتوازن را نشان نمی‌داد. 
از سوی دیگر قدرت ایران به آن پایه رسیده که دشمن برای حمله به مواضع و تلفات‌گیری از سرداران قهرمان ما، باید کنار گوش خود را هدف بگیرد. ایران امروز هرچه دارد از جنگ با اسرائیل و یا رؤیای جنگ با او دارد. همه دستاوردهای شهید تهرانی مقدم حاصل عشق او به جهاد و نبرد با این رژیم وحشی بود. امروز نیز هیچ خبری برای مجاهدان ایرانی دوست‌داشتنی‌تر از این نیست که بالأخره نوبت آن‌ها هم رسید که با شر مطلق بجنگند. اگر بکشند سعادت است و اگر شهید شوند لیاقت. آنانی که تخصصشان هدف گرفتن قلب پاک کودکان است، باید هم مدافعان حرم دختر شیر خدا را بکشند. 
روابط عمومی کل سپاه در بیانیه‌ای از شهادت 4 مستشار ایرانی در حمله رژیم صهیونیستی به سوریه خبر داد.
 به گزارش تسنیم، متن اطلاعیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
در پی اقدام متجاوزانه رژیم ددمنش و جنایتکار صهیونیستی در حمله هوایی به دمشق، 4 تن از مستشاران نظامی سپاه و مدافعین حرم و تعدادی از نیروهای سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. شهادت شهیدان «حجت‌الله امیدوار»، «علی آقازاده»، «حسین محمدی» و «سعید کریمی» را به حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، خانواده‌های معظم شهیدان و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت می‌گوییم. بر اساس این گزارش، در حمله صبح امروز رژیم صهیونیستی به منطقه المزه در دمشق سوریه، تعدادی از مردم سوریه نیز به شهادت رسیده‌اند.