اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
حقوق بازنشستگان بدون ابلاغ آیین نامه یکسان‌سازی از سوی دولت کفاف نخواهد داد

اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» به تشریح لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پرداخت و دراین‌باره اظهارکرد: بازنشستگان سرمایه‌های انسانی و ملی کشورند. این افراد بیش از ۳۰ سال عمر خود را در ادارات دولتی و مرکز تحت پوشش بیمه‌های دولتی صرف کرده و مشغول کار بوده‌اند. بنابراین درراه توسعه کشور جوانی خود را داده‌اند و برای خدمت به مردم، مشغول به کار بوده‌اند. حال که این قشر چنین زحمتی کشیده، نمی‌توان نسبت به معیشت شان بی‌تفاوت بود و می‌بایست در راستای بهبود معیشت شان کوشید تا از خدمات و مزایای دولتی برخوردار شوند وزندگی آرام‌تری داشته باشند. 
وی‌ با اشاره به مشکلات معیشتی بازنشستگان افزود: متأسفانه شرایط به‌گونه‌ای رقم خور‌ده که بازنشستگان پس از اعلام بازنشستگی، مشکلات‌ معیشتی‌ و نگرانی‌هایشان آغاز می‌گردد. بسیاری نگران ازدواج فرزندان خود و تأمین مسکن شان هستند و برخی دیگر نگرانی‌های چشم‌گیری تحت عنوان شغل فرزندان خوددارند. 
سلیمی ضمن بیان اینکه بازنشستگان هزینه‌ معیشتی بالایی دارند، تصریح کرد: باید درنظربگیریم که بازنشستگان به طورکل فرزندانشان ازدواج‌کرده و دارای نوه و نتیجه می‌باشند. بنابراین خانواده پرجمعیتی دارند و به‌تبع هزینه‌های‌ مصرفی‌شان بالاتر است. 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم همچنین خاطرنشان کرد: متأسفانه تصور می‌گردد که اقشار بازنشسته به دلیل ازدواج فرزندان، تنها هستند و دیگر هزینه چندانی ندارند. حقیقت این است که با ازدواج فرزندان، خانواده پرجمعیت‌تر می‌گردد و بسیاری از هزینه ها‌ همچون مهمانی‌ها افزایش می‌یابد. 
او بابیان اینکه حقوق‌ فعلی بازنشستگان پاسخگوی‌ نیازهای اقتصادی‌شان نیست، متذکر‌ شد: حقوق فعلی بازنشستگان کفاف هزینه‌هایشان را نمی‌دهد و می‌بایست متناسب‌سازی حقوق برایشان اتفاق بیفتد. مجلس یازدهم از ابتدای امر پیگیر این روند بود و خوشبختانه این مهم به تصویب رسیده است. انتظارمان این است که معیشت بازنشستگان بهبود یابد تا در مواجهه با بیماری، هزینه‌های درمانی وزندگی دچار مشکل نشوند و بتوانند زندگی خود را اداره کنند. 
وی‌ در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر لزوم اجرای‌ متناسب‌سازی حقوق‌ بازنشستگان یادآور شد: مجلس همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را‌ تصویب کرده و ازاین‌پس دولت می‌بایست درصدد اجرای این مهم باشد و آیین‌نامه این موضوع را ابلاغ کند.