ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
دامنه وحدت و انسجام ملی گسترش یابد

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» و در راستای دیدار رئیس‌جمهور منتخب مردم با فعالان ستادهای مردمی و تأکید وی بر انتخاب وزرای کابینه توأمان با درنظرگیری وفاق ملی بیان داشت: یکی از نیازهای جدی امروز و آینده کشور، وحدت و انسجام ملی است. بدون شک تمامی توفیقات انقلاب اسلامی در سایه اتحاد، هماهنگی، تعامل و وفاق ملی میسر شده و همواره می‌بایست بکوشیم تا دامنه وحدت و انسجام ملی گسترش یابد. خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تنوع قومیتی، فرهنگی، زیستی و جمعیتی اما همواره شاهد وحدت و حرکت حول محور ولایت‌فقیه بوده است. در سایه حرکت بر مبنای وفاق ملی، جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز به‌تمامی اهداف خود رسیده است و همواره دولت‌ها، مجالس و سایر ارکان نظام نیز با وحدت و یکپارچگی کوشیدند تا زمینه اقتدار و عزت کشور دوچندان شود. 
وی افزود: باید تلاش کنیم تا توأمان با تعامل سازنده دولت و مجلس، امر مهم وحدت بیش‌ازپیش در مقام عمل مبرهن گردد. در این مسیر می‌بایست از هرگونه اقدام و گفتاری که بوی تفرقه می‌دهد، دوری‌کنیم و مانع از جدایی ارکان نظام اسلامی شویم. پرهیز از بداندیشی و کج‌اندیشی‌ها در این مسیر اهمیت فراوانی دارد و همواره باید درصدد آن باشیم که مردم وحدت هرچه‌تمام‌تر را لمس کنند. 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت‌آفرینی دولت چهاردهم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تصریح کرد: دولت چهاردهم با توجه عملی به مقوله وحدت و انسجام قوا می‌تواند فرصت‌آفرین شود. مجلس شورای اسلامی نیز در این مسیر حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل خواهد آورد. 
او با اشاره به انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم متذکر شد: نخستین مسئولیت پیش‌روی دولت در مقام عمل به وحدت، انتخاب اعضای کابینه دولت است. انتخاب اعضا  نشانه قابل‌رؤیتی از گفتار و عمل است. اعضای کابینه می‌بایست درصدد خدمت به مردم باشند و از اقدامات حزبی و رفتارهای جناحی دوری کنند. بی‌شک کابینه‌ای که عمل به قانون را سرلوحه خود قرار دهد و تمکین از قوانین کند، در مسیر وحدت به‌صورت عملی حرکت خواهد کرد و وفاق ملی دوچندان را رقم خواهد زد. 
نماینده مردم شیراز و زرقان در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: امیدواریم دولت چهاردهم سرمنشأ وحدت دوچندان شود. بی‌شک مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به تحقق این مهم و وفاق ملی اهتمام خواهد داشت چراکه طی ادوار مختلف نسبت به این مهم تأکید داشته و حال می‌کوشد تا در مقام عمل این امر ارزنده محقق شود.