حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
توسعه ترانزیت ،ظرفیت حضور در بازارهای صادراتی را دوچندان خواهد کرد

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا، نماینده مردم کرمانشاه و نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح لزوم تقویت ظرفیت حمل‌ونقل ترانزیتی و تبادل بار پرداخت و دراین‌باره بیان کرد: خوشبختانه ظرفیت توسعه ترانزیت در کشور وجود دارد و به‌موجب موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران، این ظرفیت دوچندان شده است. موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران شاهراهی است که چندین کشور مختلف را به یکدیگر متصل می‌سازد و بی‌شک نباید نسبت به آن غافل بود. وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم آبی ایران با تبادل با دیگر کشورها افزود: توسعه ترانزیت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمل‌ونقلی فرصتی ایمن برای اقتصاد است به‌ویژه برای جمهوری اسلامی ایران که ظرفیت آبی قابل‌توجهی دارد و از زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی نیز برخوردار می‌باشد. 
نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه توجه به توسعه حمل‌ونقل ریلی فرصتی بی‌بدیل برای تبدیل‌شدن به شاهراه ترانزیتی است، تصریح کرد: با توسعه ترانزیت می‌توان از ظرفیت شاهراهی موجود به‌خوبی بهره برد و اتصال به اروپا و دیگر کشورها را برقرار کرد. 
او با تأکید بر اهتمام وزارت راه و شهرسازی نسبت به توسعه ترانزیت‌ و شبکه حمل بار متذکر شد: خوشبختانه ظرفیت‌های ترانزیتی مطرح است و به‌خوبی می‌توانیم توسعه زیرساخت‌ها را تحقق ببخشیم. دراین راستا مطالبه‌مان از وزارت راه و شهرسازی این است که نسبت به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ترانزیتی و تبادل بار اهتمام جدی بورزد چراکه ایجاد اشتغال قابل‌توجهی را به همراه دارد و ظرفیتی امن برای اقتصاد کشور رقم خواهد زد. حجت‌الاسلام حسینی کیا یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ترانزیتی و تبادل بار با حضور بخش خصوصی ممکن خواهد بود. همچنین ظرفیت تشکیل ستاد نیز در این حوزه وجود دارد تا تحقق امور به‌خوبی پیگیری شود و سایر کشورها نیز حضور به عمل بیاورند. 
وی همچنین ادامه داد: به‌منظور توسعه زیرساخت‌های ترانزیت و حمل‌ونقل باری می‌توان کنوانسیون تشکیل داد تا سایر کشورها نیز به آن بپیوندند و ذی‌نفع شوند. تحقق این امر فرصتی بین‌المللی برای تبادلات رقم خواهد زد. 
او بابیان اینکه تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل امنیت پایداری را در بخش تبادل بار و مسافر رقم خواهد زد، در پایان این گفت‌وگو اضافه کرد: توسعه ترانزیت ظرفیت حضور در بازارهای صادراتی را رقم خواهد زد و موجب نوسازی ناوگان حمل‌ونقل خواهد شد. همچنین به‌موجب تحقق این مهم اشتغال‌زایی رقم خواهد خورد و نقدینگی‌های جامعه به سمت تولید هدایت خواهد شد.