بارگذاری فرهنگ ظهور!

محمدكاظم انبارلویی
1- بزرگی می‌فرمود؛ هر حقیقتی برای ماندگاری، نیاز به «آیین» یا «مراسم» دارد. پشت هر مراسم و آیینی یک معرفت و یک حقیقتی خوابیده است.
اسلام اساس معرفت و حقیقت خود را در آیین و مراسم تعریف کرده است.
«نماز»، «حج»، «روزه»، «شب‌های قدر» و «اعیاد قربان، غدیر و فطر» هرکدام تحت یک آیین و مراسم برگزار می‌شود. پشت این آیین‌ها روح، معنویت و معرفت وجود دارد. این معرفت متضمن توحید و پرهیز از شرک است.
2- روضه، عزاداری و آیین زیارت در مذهب ما تحت آیین و مراسم خاص است. از 110 جلد کتاب بحارالانوار مرحوم علامه مجلسی 6 جلد به مختصات روضه، عزاداری و زیارت اختصاص دارد.
پیاده‌روی اربعین که این روزها سرخط اخبار جهان اسلام و جهان رسانه رها و آزاد از سلطه غرب قرار گرفت، یک آیین جهان شمول است که آزادگان جهان به آن به‌عنوان یک پدیده نگاه می‌کنند. پدیده‌ای که یک ضلع آن به «صلح» و «فراصلح» نگاه می‌کند. به همین دلیل به‌غیراز شیعیان و مذاهب اسلامی، ادیان ابراهیمی هم در آن شرکت می‌کنند.
بشریت در آن تجربه «همسفر بودن» و «هم‌سفره بودن» را برای مقصدی خاص تمرین می‌کنند. مقصد، آمادگی برای ظهور است. قدم‌به‌قدم این راهپیمایی نوعی بارگذاری برای فرهنگ ظهور است.
3- یک آوای روحانی و ربانی و معنوی در طول تاریخ، بشریت را از شرک به توحید، از تفرقه به وحدت، از جهل به علم، از توحش به تمدن، از آلودگی روح به تزکیه روح، از فقر به غنا، از رکود به حرکت، از خرافات به حقایق، از ذلت به عزت و از اطاعت طاغوت به اطاعت معصوم می‌خواند.
پیامبران و اولیای خدا این آوای الهی را نمایندگی می‌کنند. ملت بزرگ ایران افتخار دارد در این مسیر گام برمی‌دارد و به این ندای الهی پاسخ شایسته داده است.
حرف ملت ایران با جهانیان این است بیایید از غفلت به هوشیاری، از تزلزل به ثبات، از کفر به ایمان و در یک کلمه از ظلمات به نور برویم.
4- خدا رحمت کند امام خمینی (ره) را می‌فرمود؛ «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» آیین‌های نورانی محرم و صفر حقیقت اسلام و حقایق قرآن را زنده نگه‌داشته است. روزهای آخر ماه صفر رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) را داریم.
رسول گرامی اسلام آخرین پیامبر الهی است. او هر آنچه بشریت برای هدایت نیاز داشته در قرآن کریم با امر و وحی الهی آورده است. امامان معصوم هر یک بعد یا ابعادی از اسلام را برای بشر بازگو کرده‌اند. خدا می‌داند در طول سال به‌ویژه در ماه‌های رجب، شعبان، رمضان، محرم و صفر اقیانوسی از معرفت الهی توسط خطبا، علما، مداحان و ... در مساجد و منابر تولید محتوا می‌شود. همین تولید است که انقلاب اسلامی را در میدان‌های نبرد نرم و نبرد سخت در برابر نقشه‌های شوم استبداد و استکبار جهانی به تاب‌آوری رسانده است.
بارگذاری فرهنگ ظهور در این بستر شکل می‌گیرد. به‌زودی پرچم‌های مهدویت در چهارگوشه جهان به علامت آمادگی بشریت برای پذیرش صلح و امنیت و خروج از سلطه طاغوت به اهتزاز درخواهد آمد.
5- کاروان الهی پیامبر اعظم با همراهی خوبان عالم به‌سرعت به سمت ظهور می‌رود. آنچه از این پدیده در قاب رسانه‌های جهانی دیده می‌شود؛ «نور»، «صدا» و «حرکت» است. این نور خاموش شدنی نیست، این صدا قطع‌شدنی نیست و این حرکت هرگز بازنمی‌ایستد.
آقا و مولایمان فرمود: «کارزار جبهه حسینی با جبهه یزیدی تمام نشدنی است.»