در پی شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان مطرح شد؛
تداوم راه سید مقاومت تا نابودی رژیم سفاک صهیونیستی

گر‌وه سیاسی 
رژیم صهیونیستی طی حرکتی ددمنشانه سید مقاومت، سیدحسن نصرالله را به شهادت رساند تا فیض الهی شامل حال بنده صالح، مجاهد نستوه، رهبری شجاع، دلاور و مؤمنی حکیم و بصیر شود. سیدحسن نصرالله در طول حیات طیبه و ۳۲ سال راهبری مدبرانه خود، هیچ‌گاه از آرمان‌های آزادی‌خواهانه خود کوتاه نیامد و همواره مسیر مجاهدت را برای مسلمانان و آزادیخواهان جهان تبیین ساخت. آزادی قدس شریف، پیروزی مقاومت و نابودی رژیم صهیونیستی از مهم‌ترین آرمان‌های سیدحسن نصرالله بود که لرزه بر اندام صهیونیست‌ها می‌انداخت. وی در مکتب بی‌بدیل خود، فرماندهان بسیاری را تربیت کرد که امروز ادامه‌دهنده پرقدرت راه مقاومت می‌باشند و روند مبارزه تا پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف و تمامی سرزمین‌های اشغالی بی کوچک‌ترین خلل ادامه می‌دهند. دراین راستا جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن تسلیت شهادت دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان و همراهان وی، تأکید کردند که شهادت وی مقاومت در فلسطین، لبنان و کل منطقه را قوی‌تر می‌کند. به نقل از رسانه‌های فلسطین و جنبش حماس، در این بیانیه آورده است:‌تاریخ ثابت کرده است که هرگاه یکی از رهبران مقاومت به شهادت می‌رسد، نسلی از رهبران شجاع، قوی‌تر و مصمم‌تر برای رویارویی با دشمن صهیونیستی جانشین او می‌شود تا اینکه دشمن، نابودشده و از سرزمین و منطقه ما بیرون رانده شود، مطمئن هستیم که این‌همه جنایت‌ها و ترورهای رژیم اشغالگر، تنها، پافشاری و قاطعیت مقاومت برای ادامه راه شهدا و وفاداری به جا‌نفشانی‌های آن و ادامه راه مقاومت و پایداری تا پیروزی و نابودی اشغالگران را بیشتر خواهد کرد. جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز  تأکید کرد: اطمینان داریم که شهادت سید حسن نصرالله، تنها، قدرت، صلابت و عزم مقاومت در فلسطین، لبنان و کل منطقه را بیشتر خواهد کرد و گروه‌های مقاومت کاری خواهند کرد که دشمن تاوان جنایتش را بپردازد و دیر یا زود طعم شکست را بچشد. دربررسی بیش‌تر این موضوع و در پی شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و ادامه راه مقاومت و پایداری تا پیروزی و نابودی رژیم سفاک صهیونیستی به گفت‌وگو با روح‌الله متفکرآزاد، عضو هیئت‌رئیسه مجلس و آقایان جعفر قنادباشی و حسین کنعانی‌مقدم، کارشناسان مسائل غرب آسیا پرداختیم که در ادامه می‌خوانید. 

روح‌الله متفکرآزاد، عضو هیئت‌رئیسه مجلس: 
راه مقاومت متوقف‌شدنی نیست  و اینک درختی تناور و ریشه‌دار است
روح‌الله متفکرآزاد، نماینده مردم تبریز و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهارداشت: شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله سخت و غیرقابل‌باور است و در سراسر جهان اسلام و برای تمامی مستضعفین جهان متأثرکننده می‌باشد. امیدواریم ایشان با سیدالشهدا محشور بشوند و خون مطهر شهید سید حسن نصرالله عزیز و تمامی شهیدان جبهه مقاومت با آزادی قدس شریف تضمین شود. 
وی افزود: اقدامات این‌چنینی در ساخت مستحکم جبهه مقاومت بی‌تأثیر است چراکه شهید سید حسن نصرالله در طول حیات طیبه خود هزاران هزار فرد شبیه به خود را تربیت‌کرده است که اینک ادامه‌دهنده راه مقاومت تا روز نابودی رژیم صهیونیستی خواهند بود. 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رژیم خبیث و جنایتکار صهیونیستی به‌اشتباه گمان می‌برد که با شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان راه مقاومت را متوقف می‌سازد درحالی‌که راه مقاومت متوقف‌شدنی نیست و اینک درختی تناور و ریشه‌دار است که با خون شهیدان آبیاری می‌شود و سرانجام رژیم صهیونیستی در خون مطهر سید حسن نصرالله و تمامی شهیدان جبهه مقاومت غرق خواهد شد و زیر پای رزمندگان اسلام و مستضعفان جهان له خواهد گشت. 
متفکرآزاد در پایان این گفت‌وگو همچنین خاطرنشان کرد: تربیت‌یافتگان مکتب سید مقاومت، راه را مستحکم‌تر تا نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد. در این مسیر سراسر جهان اسلام و مستضعفان جهان پشتیبان مقاومت خواهیم بود و حمایت لازم را در میدان عمل خواهیم داشت. مطابق بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچک‌تر از آن‌اند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ مهمی وارد کنند.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا: 
شهادت سید حسن نصرالله راه مقاومت را محبوب‌تر از همیشه ساخت
جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا د‌رگفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت و بابیان اینکه راه پرافتخار سید مقاومت، سیدحسن نصرالله ادامه خواهد یافت، بیان کرد: صهیونیست‌ها بزرگ‌ترین اشتباه ممکن را انجام دادند. اقدام صهیونیست‌ها ابلهانه بود و درشرایطی به شهادت سید مقاومت مبادرت کردند که ماهیتشان برای تمام جهان روشن و آشکار گشته است. اگر شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله طی ایام گذشته رقم می‌خورد، چنین خشم جهانی علیه رژیم صهیونیستی شکل نمی‌گرفت اما‌ اکنون تمام دنیا ماهیت این رژیم را شناخته و واکنشی جهانی علیه این رژیم خبیث همراه شده است.
وی‌ بابیان اینکه رژیم صهیونیستی درحال فروپاشی است و ماهیت خبیث آن برای تمام مردم دنیا آشکارگشته است، افزود: ماهیت رژیم صهیونیستی نه‌تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام جهانیان و نخبگان‌ عالم‌آشکار گشته است. بی‌شک خشم جهانی علیه صهیونیست‌ها راه خواهد افتاد و در جهان اسلام نیز منفورتر از همیشه خواهد بود. قنادباشی با تأکید بر استمرار پرقوت راه مقاومت تصریح کرد: امروز یاران راه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با جدیت و توان بیش‌تری حرکت خواهند کرد و بی‌شک باقدرتی بیش‌ازپیش به صحنه خواهند آمد. کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین خاطرنشان کرد: تاریخ حزب‌الله لبنان و حماس به‌صراحت مبرهن می‌سازد که اینک مستحکم‌تر از پیش و با توانایی بیش‌تر برای مقابله با رژیم صهیونیستی حرکت خواهد شد. او بابیان اینکه اقدام رژیم سفاک صهیونیستی سبب شد تا منفورتر از همیشه شوند، متذکر شد: راه سید مقاومت، سیدحسن نصرالله ادامه خواهد یافت و رژیم صهیونیستی به سبب منفور شدن هرچه‌تمام‌تر در پیشگاه جهانیان به‌سوی نابودی حرکت خواهند کرد. وی بابیان اینکه مسیر مقاومت محبوب‌تر گشته است، یادآور شد: اکنون راه سید مقاومت، سیدحسن نصرالله محبوب‌تر از همیشه شده است و رژیم صهیونیستی نیز منفور‌تر از تمامی ادوار و ماهیتشان نیز روشن می‌باشد. او با تأکید بر لزوم وحدت و انسجام گفت: مردم جهان علاقه‌مند به راه سید مقاومت می‌باشند و این علاقه‌مندی سبب می‌گردد تا تمامی انسان‌دوستان و آزادیخواهان جهان همراه و یکدل شوند و پشتیبانی از جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان بدارند. قنادباشی در پایان این گفت‌وگو اضافه کرد: محبوبیت راه سید مقاومت معادله‌ای است که به‌موجب آن هندسه سیاسی منطقه تغییر پیدا خواهد کرد و همواره مستحکم‌تر خواهد شد.

حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل غرب آسیا: 
اتاق فرمان ترور سید مقاومت  در آمریکاست
حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان بر حتمیت پیروزی محور مقاومت تأکید و بیان کرد:«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»از ميان مؤمنان مردانى هستند كه آنچه را با خداوند پيمان بسته بودند صادقانه وفا كردند (و خود را آماده‌ جهاد نمودند)، برخى از آنان پيمانشان را عمل كردند (و به شهادت رسيدند) و بعضى ديگر در انتظار (شهادت) هستند، و هرگز (عقيده و پيمان خود را) تغيير ندادند.وی افزود: شهادت سید حسن نصرالله را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای (مدظله العالی)،ملت ایران، حزب‌الله و ملت فلسطین ولبنان و سراسر جامعه اسلامی تسلیت می‌گوییم و تکلیف آینده مقاومت را پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری می‌دانیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان پیام مهمی صادر و اعلام کردند: همه‌ مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.کنعانی مقدم تصریح کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرض را همبستگی مسلمانان و ایستادگی در کنار مردم لبنان و حزب‌الله دانستند. بی‌شک این تکلیف ادا خواهد شد و راه مقاومت ادامه خواهد یافت. 
کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین خاطرنشان کرد: سکوت مجامع بین‌المللی در قضایای اخیر لبنان بخشی به ترس و واهمه‌‌شان برمی‌گردد که بی‌شک این واهمه راه را برای استمرار جنایات رژیم سفاک صهیونیستی بازخواهد کرد. در این راستا ضرورت دارد تا از سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، مجامع بین‌المللی، شورای امنیت، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب جهت اقدام فوری و قاطع علیه رژیم صهیونیستی  براساس قوانین بین‌المللی مطالبه بداریم و تلاش کنیم تا رژیم صهیونیستی محکوم و تنبیه گردد. بی‌شک برای این تنبیه می‌بایست ضمانت‌های اجرایی نیز دردستورکار قرارگیرد. 
او بابیان اینکه آرزوی قلبی سید مقاومت شهادت بود، متذکر شد: سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان عاشق شهادت بود و برای شهادت لحظه‌‌شماری می‌کرد و اینک پس از شهادت او، حزب‌الله لبنان جهانی شد و زین پس شاهد ظهور و بروز هسته‌ای حزب‌الله در سراسر جهان خواهیم بود. 
وی در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: در ادامه پرقدرت راه مقاومت تکلیف مسلمانان سنگین‌تر خواهد بود چراکه با سگ هاری روبه‌رو می‌باشند که همواره از سوی آمریکا هدایت می‌شود. جنایت رژیم صهیونیستی مادامی اتفاق افتاد که بنیامین نتانیاهو در نیویورک حضور داشت. این حضور به معنای صدور پیام از اتاق فرمان آمریکا‌ست و به همین خاطر امروز آمریکا‌ نیز می‌بایست پاسخگو باشد.