آژیر قرمز در پنتاگون

بدون شک تحولات 24 ساعت اخیر و وقوع عملیات موفقیت آمیز و قاطعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عمق استراتژیک اراضی اشغالی ، یک بازنده بزرگ داشته و آن آمریکا بوده است! مقامات کاخ سفید که با وقاحت تمام، شریک عملیاتی صهیونیستها  و حتی طراح عملیات ترور سید مقاومت در بیروت محسوب می شود، در محاسبات پنهان و آشکار خود تصور این سطح از عملیات را از سوی جمهوری اسلامی ایران ( در انتقام خون شهدای مقاومت) نمی کرد. 
عملیات انتقامی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک پیام ویژه برای آمریکا دارد:اینکه پایگاهها و متعلقات منطقه ای واشنگتن نیز در معرض نابودی و آسیب شدید قرار دارند. رسانه آمریکایی نوشته درحالی‌که واشنگتن به دنبال پرهیز از درگیر شدن در یک جنگ دیگر در منطقه است اما نظامیان آمریکایی از جمله در سوریه و عراق به شدت در برابر حملات نیروهای مقاومت منطقه آسیب‌پذیرند.به عبارت بهتر، دروغ پردازی آشکار آمریکا در خصوص پرهیز از ایجاد تنش در منطقه، تاثیری در صیانت از پایگاه های نظامی اشغالگران نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت. اکنون که آمریکا سرنوشت خود در منطقه را به رژیم اشغالگر قدس گره زده و تبدیل به شریک و حامی راهبردی-تاکتیکی صهیونیستها در جنگ غزه زده است، باید هزینه ها و تاوان این رویکرد وقیحانه خود را به بدترین نحو ممکن بپردازد. 
طی ماه های اخیر، بسیاری از استراتژیست های حوزه امنیت و سیاست خارجی آمریکا به کاخ سفید در خصوص تشدید ماجراجویی های واشنگتن در منطقه هشدار داده است. یک رسانه آمریکایی در گزارشی با اشاره به تناقض در موضع دولت «جو بایدن» نسبت به تنش‌ها در منطقه غرب آسیا در پی جنگ غزه، مدعی شد آمریکا به عنوان یک «ابر قدرت»، از کنترل متحد اصلی خود در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی عاجز شده است.سی‌ان‌ان با اشاره به شکست مذاکرات آتش‌بس در غزه نوشت «هر بار که دست ردی به سینه یک رئیس‌جمهور آمریکا زده می‌شود، وجهه شخصی او و تصوری که از آمریکا به عنوان یک ابرقدرت وجود دارد، تضعیف می‌شود. احتمال این زیاد است که بایدن که خود را یک کارشناس مسائل سیاست خارجی نشان می‌داد، ظرف چند ماه کاخ سفید را با وجود جنگی سخت به عنوان لکه‌ ننگی برای  او ترک کند».
یکی از تحلیل‌های سی‌ان‌ان نشان داده که بمب‌های ۲ هزار پوندی ساخت آمریکا، احتمالا در حمله برای ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله استفاده شده است. این موضوع در بردارنده تهدید بروز جنگی منطقه‌ای است که برای منافع آمریکا ویرانگر خواهد بود.صورت مسئله مشخص است:واشنگتن شریک اصلی و مطلق شکست رژیم اشغالگر قدس در منطقه است.پیامدهای جهانی و سیاسی یک سال طغیان جنگ در این منطقه نیز گسترده بوده و سهم آمریکا در خلق این بحرانها، بسیار پررنگ بوده است. با این حال، این نقش آفرینی سلبی منجر به خلق نتیجه ایجابی برای واشنگتن نخواهد شد! قطعا آمریکا در آینده ای نزدیک با مصادیق و تبعات آشکارتری از شکست منطقه ای خود ( در غرب آسیا ) مواجه خواهد شد. شکستی که معادلات سیاست خارجی این کشور در دیگر نقاط دنیا را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.