ترامپ و کابوس ویسکانسین

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امسال، خاطره خوبی از ایالت ویسکانسین در انتخابات سال 2020 ندارد. در آن زمان، درست درحالی‌که به‌واسطه شمارش آرا در فلوریدا و اوهایو و پیروزی ترامپ در این دو ایالت حساس ، ترامپ در انتظار اعلام نتایج ویسکانسین بود. ایالتی که اگرچه 10 رای الکترال بیشتر ندارد، اما از ایالات خاکستری و کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محسوب می‌شود. الگوی رأی ساکنان ویسکانسین، در لحظات پایانی انتخابات بر دو ایالت دیگر یعنی میشیگان و پنسیلوانیا نیز تاحدودی تأثیرگذار است. در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، زمانی ترامپ مقهور بایدن شد که شکست وی در ایالت ویسکانسین مورد تایید قرار گرفت .متعاقبا، اخبار بد بعدی برای کمپین انتخاباتی جمهوری‌خواهان مخابره شد:شکست در پنسیلوانیا، میشیگان، نوادا، جورجیا و آریزونا! 
ایالت ویسکانسین  معروف به «ایالت باجر» نیز در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ با اختلاف کمی بیش از ۲۰ هزار رأی، به کسی که درنهایت رئیس‌جمهور شد، رأی داد.تحلیل‌گران می‌گویند در ایالت‌های حاشیه‌ای مانند این ایالت، کاندیداهای مستقل که علیه سیاست‌های دو کاندیدای اصلی کمپین می‌کنند، می‌توانند تأثیرگذار باشند.دموکرات‌ها تلاش کرده‌اند تا جیل استاین، کاندیدای حزب سبز را از برگه‌های رأی ایالت حذف کنند و ادعا کرده‌اند که حزب او با قوانین انتخاباتی ایالت مطابقت نداشته است.آن‌ها همچنین شکایتی انتخاباتی علیه کورنل وست، یک استاد دانشگاه با تمایلات چپ‌گرا، ثبت کرده‌اند.دموکرات‌ها می‌گویند اگر نامزد حزب سبز از رقابت‌های انتخاباتی حذف شود، آرای آن‌ها در این ایالت منسجم‌تر خواهد شد و متعاقبا، احتمال تکرار پیروزی آن‌ها در این آوردگاه سیاسی افزایش خواهد یافت. در مقابل، ترامپ این ایالت را «واقعاً مهم» توصیف کرده است و گفته است: «اگر ویسکانسین را ببریم، همه‌چیز را می‌بریم.»این جمله ترامپ نشان می‌دهد که نباید معادلات انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در ویسکانسین را به 10رأی الکترال این ایالت تقلیل داد. رقابت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر تسخیر ایالت ویسکانسین همچنان ادامه دارد.
در همین راستا کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در تابستان امسال در میلواکی برگزار شد.هریس نیز در همان شهر حضور داشت و درحالی‌که کنوانسیون حزب دموکرات او را به‌عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی کرد، از طریق ارتباط زنده در تجمعی سخنرانی کرد.آیا ویسکانسین در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 تبدیل به پل پیروزی جمهوری‌خواهان و ترامپ خواهد شد یا بار دیگر این ایالت تبدیل به کابوسی برای رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نماد شکست دوباره وی و هم‌حزبی‌هایش تبدیل خواهد شد؟زمان زیادی برای مشخص شدن پاسخ این سؤال باقی نمانده است.