محمد بیات، دبیر اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:
ایستادن در کنار فلسطین و لبنان بر مسلمانان واجب است

محمد بیات، دبیر اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس و نماینده مردم خمین در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» بیان کرد: پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم فرمودند که به من ایمان نیاورده‏است آن که شب را با شکم سیر بخوابد و همسایه‏اش گرسنه باشد.  در راستای  بیانات ایشان و مطابق با موازین اسلامی ضرورت دارد تا به هم‌نوع خود خدمت کنیم و در شرایطی که مردمان مظلوم فلسطین و لبنان در آوارگی و گرسنگی قرارگرفته اند، بکوشیم تا به آن‌ها کمک و امداد رسانی فوری کنیم.
وی با بیان اینکه  پشتیبانی از مظلومان جهان یک تکلیف است، افزود: مردمان مسلمان فلسطین و لبنان مورد تهاجم رژیم سفاک صهیونیستی قرارگرفته‌اند و بر تمامی مسلمانان فرض است که کنارشان بایستند. حمایت و پشتیبانی از مظلومان جهان یک تکلیف است و جامعه اسلامی می‌بایست پیشتاز این امر خداپسندانه باشند تا سایرکشورهای اسلامی نیز ترغیب و تشویق به این امر مهم و ضروری شوند.
بیات با تاکید بر ضرورت افزایش حمایت دولت‌های اسلامی و امدادرسانی به آوارگان تصریح کرد: حمایت دولت‌های اسلامی از مردمان فلسطین و لبنان بیانگر  اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی خواهد بود و  روحیه خدامحوری را تبیین خواهد کرد. لذا می‌بایست این مهم بیش از پیش و با قوت دردستورکار قرارگیرد.
دبیر اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: سازمان ملل و شورای امنیت اثبات کرده‌اند که هم‌پیمانان آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌باشند. در حقیقت سازمان ملل کارکردی ندارد و ماهیت دفاع از حقوق بین الملل را از دست داده است. بنابراین وظیفه امت اسلامی است که در مسیر دفاع از حقوق   مردمان بی دفاع فلسطین و لبنان ورود کنند و اتحاد بیش از پیش بدارند.
نماینده مردم خمین متذکر شد:  سازمان بین الملل و حقوق بشر اقدامی برای توقف جنایت صهیونیست‌ها نخواهند داشت و این را اثبات کرده‌اند. نگاه سازمان بین الملل تنها معطوف به ارائه گزارش و  صدور پیام است که کافی نیست و نمی‌تواند  جنایات رژیم صهیونیستی را متوقف سازد.
وی در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: مجامع بین المللی می‌کوشند تا جنایات رژیم صهیونیستی را عادی جلوه دهند. بنابراین دولت‌های اسلامی می‌بایست همراه و یکدل باشند؛ همانطور که مسلمانان در شادی کنار یکدیگرند، در این غم بزرگ می‌بایست یار و یاور یک‌دیگر باشند تا وحدت ‌شان هراس هرچه تمام‌‌تر به دل دشمن بیندازد.