عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

جایگاه زنان در جامعه ما غیرقابل‌انکار است

عباس مقتدایی خوراسگانی، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: یکی از نکات بسیار برجسته‌ای که در ادوارمختلف‌پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برمبنای مفاهیم و ارز‌ش‌های درونی انقلاب مطرح‌شده است،  نقش و جایگاه زنان می‌باشد. براساس رویکردهای اسلامی زنان در جامعه نقش و جایگاه بسیار رفیعی دارند. در مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به نقش زنان و جایگاه آنان به نحو ویژه پرداخته‌شده است. زنان نه‌تنها جایگاه قابل‌توجه در شکل‌گیری، تداوم و انسجام خانواده‌دارند بلکه از نقش تربیتی ویژه‌ای برخوردارند به‌گونه‌ای که می‌توانند جامعه را شکل و سامان دهند. 
وی افزود: تعبیر امام خمینی (ره) که فرمودند از دامان زن مرد به معراج می‌رود، یکی از تعابیری است که نقش و جایگاه زنان در فقه اسلامی را مبرهن می‌سازد. اینک مقام معظم رهبری با چنین دیدگاه و رویکرد مقابله با غرب را مورد تأکید قراردادند چراکه در نگاه مرسوم غربی‌ها زن همچون بخشی از ابزار مدیریتی می‌باشد. این در حالی است که در رویکرد اسلامی، زن جلوه‌گاه فضائل انسانی محسوب می‌گردد. رهبر انقلاب در سخنان روز چهارشنبه با تکیه‌بر رویکرد دینی و اسلامی به موضوعات فرزندآوری، پرورش فرزند و همچنین ساخت روحی، جسمی، عاطفی زن اشاره کردند و جایگاه زن در وظایف خانوادگی و آسایشی که مبتنی برآن خانواده به سامان می‌رسد را موردتوجه قراردادند. 
مقتدایی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با اشاره به حضور زنان در مشاغل مدیریتی و بخش‌های گوناگون تأکید کردند که در عرصه‌های اجتماعی و دولتی مسئله جنسیت مطرح نیست و محدودیتی برای زنان وجود ندارد. آنچه که اهمیت دارد، شایسته‌سالاری است و این مهم ملاک واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی به زنان و مردان می‌باشد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بر جایگاه زن در تفکراسلامی و جامعه مبتنی بر‌رویکر‌دهای اسلامی تأکید داشته و همواره تأکیددارند. ایشان همچنین تکیه‌بر نقش مادری و دیگر موضوعات مهم نظیر ازدواج و نقش‌آفرینی در عرصه‌های اجتماعی را مهم و تحت عنوان یک مجموعه به‌هم‌پیوسته مورد تأکید قراردادند. ایشان با ذکر نمونه‌هایی از زنان و دختران کنشگر همچون اسطوره‌هایی‌که در قالب‌زن در قرآن کریم مطرح می‌باشند، جامعه را بیش‌ازپیش متوجه نقش‌آفرینی زنان کردند و رسالتی را که زنان بر عهده‌دارند، تبیین کردند. نماینده مردم اصفهان در پایان این گفت‌وگو بابیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران نیز زنان آزادانه می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، یادآور شد: در فرهنگ اسلامی زن و جایگاه زن به‌عنوان بخشی از سازندگی جامعه مطرح و موردتوجه ویژه می‌باشد. در دین مبین اسلام به زنان هویت غیرقابل‌انکاری بخشیده شده است؛ جامعه‌ای که در دوران جاهلیت زنان را زنده‌به‌گور می‌کردند حال درنتیجه تعالیم اسلامی به جامعه‌ای تبدیل‌شده‌اند که زنان در آن از جایگاه ویژه  ای 
برخوردار می‌باشند. 
 جایگاه زنان در جامعه  ما  غیرقابل‌انکار است