سردار حسین سلامی:

بسیج در هر حادثه و رویداد پرچمدار است

سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در اختتامیه رویداد ملی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: دشمن همه استعداد و ظرفیت خود را به کار گرفته است تا رخسار و سیمای جامعه ما را از نشاط بیندازد. یک جامعه فقیر، بیکار، عقب‌مانده و نیازمند، این تصویر دشمن از پایان سیاست‌هایش علیه ملت ایران است. وی افزود: ما با تصویر مطلوب و ایده‌آل دشمن در جنگ هستیم و می‌خواهیم رؤیاهای او را آشفته کنیم و خواب‌وخیال او را پریشان کنیم. در این فتنه نبرد با فرعون، عصای موسی، اقتصاد مقاومتی است که تمام سحر و جادوی او و رؤیاهای ویرانگر او را باطل خواهد کرد.
به گزارش فارس، سردار سلامی ادامه داد: ما نیازمند یک اراده و آرایش جدید هستیم. هیچ جنگی به‌خودی‌خود پیروز نمی‌شود. در هر جنگی ممکن است به‌خودی‌خود انسان شکست بخورد اما پیروزی تحت ضابطه انجام می‌شود و نیازمند راهبرد و عملیات و اجرا و استمرار است. فرمانده کل سپاه تأکید کرد: اگر حرکت نکنیم سقوط خواهیم کرد. استقامت ما در سکون نیست بلکه درحرکت است، اقتصاد مقاومتی یعنی حرکت و برکت ناشی از این حرکت شکستن خطوط دشمن و حمله به سیاست‌های او است و این اتفاق با پیشگامی شما و طلایه‌داری شما و حمایت‌ها و میدان‌داری بسیج اتفاق می‌افتد.
وی تصریح کرد: اگر مشکلات یک جنگ هشت‌ساله باشد اگر تهاجم فرهنگی سنگین، اگر سیل و زلزله در مقیاس بزرگ، اگر کرونا در یک دامنه جهانی و اگر یک جنگ رسانه‌ای و فرهنگی قدرتمند و اگر یک فتنه داخلی بزرگ، هرچه که باشد با این سپاه عظیم و تمام ناشدنی بسیج همه مشکلات قابل‌حل است و به‌محض اینکه بسیج درصحنه ظاهر می‌شود دشمن کوله‌بار عقب‌نشینی را می‌بندد و ناپدید می‌شود. سردار سلامی خاطرنشان کرد: بسیج، این لشکر مخلص خدا در هر بحران، حادثه و رویداد پرچمدار است و اولین نیرویی است که وارد میدان می‌شود و آخرین نیرویی است که میدان را ترک می‌کند، ما در دفاع مقدس، در سیل، زلزله، بیماری، امداد و کمک به محرومان آن‌ها را می‌بینیم. امروز می‌خواهیم یک حرکت جدید بسازیم. این اجتماع یک اجتماع تشریفاتی نیست و ما در منطقه تجمع برای پیشروی و عقب راندن دشمن در عرصه اقتصاد هستیم.
فرمانده کل سپاه بابیان اینکه ما می‌خواهیم فضای فرصت‌ساز و تسهیل‌کننده و تشویق‌کننده در تولید کشور برای جوانان جویای کار ایجاد کنیم، گفت: هرآنچه تمامی کشورها دارند خداوند در ایران یکجا قرار داده است. یک اقلیم متنوع، دریای بی‌انتها و متصل به اقیانوس‌ها و سرزمین مستعد کشاورزی و انسان‌هایی بااستعدادهای استثنایی و باهوش و مردمانی که از عاشورا الهام حرکت می‌گیرند و بیگانه‌ستیز هستند و اهل تسلیم نیستند و به رزق حلال می‌اندیشند و باشرافت و اهل انفاق هستند. مردمی که در تقوا یکدیگر را کمک می‌کنند و از قرآن الهام می‌گیرند.
وی ادامه داد: این‌چنین مردمی در هیچ حادثه‌ای کم نمی‌آورند و وقتی میدان نبرد جهانی می‌شوند، ایرانی‌ها باقوت اسلام و فرهنگ غنی می‌درخشند.
سردار سلامی تصریح کرد: غلبه ایران بر کرونا نسبت به کشورهای پیشرفته را مقایسه کنید. این تحریم اگر بر هر کشور پیشرفته‌ دیگری تحمیل می‌شد، آن کشور فرومی‌پاشید اما ایران به برکت هدایت‌های یک رهبر آگاه و دشمن‌شناس از تحریم، سکویی برای جهش به ارتفاعات بالای علم، فناوری، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و هوافضا ساخت. پدیده‌های شگفت‌انگیز پیشرفت ما همه مربوط به زمان تحریم است و این‌یک استثنا است که خداوند در سرشت این جامعه قرار داده است.
فرمانده کل سپاه افزود: همه دولت‌ها و کشورها هرگاه در اصطکاک و جنگ دشمن قرار می‌گیرند ضعیف می‌شوند اما ملت ایران هرگاه استقامت و مبارزه می‌‌کند، قوی‌تر می‌شود. این‌یک خصوصیت استثنایی است. این واقعیت نهفته در جامعه ایرانی است. ما از هیچ دشمنی شکست نمی‌خوریم چون مسلمانیم و از خداوند پیروی می‌کنیم. در پرتوی اسلام خداوند به انسان‌ها عزت می‌بخشد.
سردار سلامی گفت: کسی که به خدا تکیه کند عزیز می‌شود. ما باید این راه را ادامه دهیم. بسیج امروز دارای یک نقشه جامع اقتصادی است. نمونه‌های روشن این نقشه راه در نمایشگاه امروز در مقابل چشمان ما است. همین چرخه تسهیل، تأمین و تولید و توزیع تجارت عاقبت‌های خوشی را به ما نشان می‌دهد. وی خاطرنشان کرد: امروز این الگو از مرحله طراحی گذشته و شکل واقعی به خود گرفته  است اما این نیازمند یک مفهومی است به اسم تکثیر. ما باید تکثیر شویم و گسترش پیدا کنیم.
بسیج در هر حادثه و رویداد پرچمدار است
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو