رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت:

نظام حقوقی عادلانه تدوین شود

سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح چهارشنبه هیئت دولت با تأکید بر ضرورت تابعیت دستگاه‌های دولتی از نظام عادلانه پرداخت، تصریح کرد: این مسئله جزو مطالبات به‌حق مردم، وعده‌های دولت و از اهم وظایف سازمان اداری و استخدامی کشور است. رئیس‌جمهور، سازمان اداری و استخدامی را مکلف کرد که نظام حقوقی عادلانه را بدون در نظر گرفتن سلایق و نظرات مختلف و بر مبنای همسان‌سازی دستمزد خدمات و مشاغل یکسان در دستگاه‌های مختلف، تدوین و اجرایی کند. سرعت در انجام کار و لحاظ اقتضائات یک نظام عادلانه و جامع پرداخت از تأکیدات رئیس‌جمهور در انجام این مأموریت بود.
به گزارش ایرنا، رئیسی در ادامه ضمن قدردانی از گزارش اقدامات وزارت راه و شهرسازی درباره اجرای پروژه‌های عظیم جاده‌ای و ریلی در نقاط مختلف کشور، تسریع در اجرای طرح مهم مواصلاتی جلفا به آق‌بند و همکاری همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی را خواستار شد. رئیس‌جمهور در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، روز مادران و همسران شهدا را که صبورانه در برابر مصیب فراق عزیزانشان بردباری کردند، گرامی داشت و توفیق پاسداشت خون مطهر شهیدان به‌ویژه شهید عزیز مقاومت «سید رضی موسوی» را برای همگان از خداوند متعال مسئلت کرد.
در این جلسه هیئت دولت وزیر راه و شهرسازی در گزارشی از عملیات در حال انجام ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه‌ اصلی و بزرگراهی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: طرح‌های مسکن استان نیز با سرعت خوبی در حال انجام است.
 بذرپاش افزود: احداث زیرساخت‌های فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار به اتمام رسیده و تجهیزات بندری آن در حال تکمیل است. 
پنج شرکت داخلی درمجموع ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در این فاز سرمایه‌گذاری کردند و با توجه به تمایل شرکت‌های داخلی، تأکیدداریم که اجرای فاز دوم این بندر نیز به کنسرسیومی از پیمانکاران داخلی واگذار شود.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به روند مطلوب پیشرفت طرح عظیم ریلی چابهار-زاهدان اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح به‌نوعی بزرگ‌ترین پروژه ریلی تاریخ کشور است که امیدواریم تا پایان سال آینده تکمیل و در اختیار مردم عزیزمان قرار گیرد. در ادامه رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای سنجش رضایت مردم از خدمات اداری در دستگاه‌های اجرایی، از راه‌اندازی سامانه‌ای با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد که با تخصیص کدهای دوبعدی به هر کارمند، امکان نظرسنجی مستقیم و بی‌واسطه مردم از کیفیت خدمات آن‌ها را فراهم کرده و نتایج آن را به شکل مستقیم برای شخص رئیس و معاونین منابع انسانی هر دستگاه ارسال می‌کند تا مشخص شود که مردم از کیفیت خدمات هر کارمند چقدر رضایت دارند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در گزارشی از بازدیدهای خود در سفر دولت مردمی به استان گلستان، به افتتاح بازارچه بزرگ و منحصربه‌فرد صنایع‌دستی در شهرستان آق‌قلا اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات رئیس‌جمهور محترم برای فراهم کردن زمینه عرضه مستقیم صنایع‌دستی از سوی خود تولیدکنندگان که عمدتا زنان خانه‌دار و گاها سرپرست خانوار هستند، بزرگترین بازارچه صنایع‌دستی در شمال کشور با ۶۰ غرفه در جریان سفر دولت مردمی به استان افتتاح شد که تقریبا از تمامی رشته‌های صنایع‌دستی در آن حضور داشتند.
 نظام حقوقی عادلانه تدوین شود