عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت همراه را نمی‌پذیریم

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه روز چهارشنبه  (6 دی) هیئت‌وزیران با حضور در حیاط دولت به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.
به گزارش فارس،‌ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت،‌گفت: سمفونی «حاج قاسم» هفته آینده رونمایی می‌شود. وی افزود: امشب اختتامیه جایزه جلال را خواهیم داشت. امسال صدمین سال تولد جلال آل احمد
 است و در مراسم تالار وحدت امشب مراسم ویژه‌ای تدارک دیده‌شده است. وزیر ارشاد گفت: هفته آینده در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، سمفونی ویژه حاج قاسم که توسط دفتر موسیقی وزارت فرهنگ تولیدشده و از این سمفونی رونمایی خواهد شد. وی هم‌چنین با اشاره به این‌که « یکی از هنرمندان از داخل خانه خود از غزه با جشنواره ارتباط برقرار کرد» افزود: اختتامیه جشنواره حقیقت به بروز عواطف هنرمندان از کشورهای مختلف در مورد غزه تبدیل شد. وزیر ارشاد اعلام کرد: از هفته آینده دوشنبه هم علاوه بر سه‌شنبه، بلیت سینما نیم‌بها می‌شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از همه کشورهای حوزه تمدنی ایران دعوت کرده‌ایم و در بهمن‌ماه طی مراسمی گرد هم می‌آیند.  ۵۷۰ سینما تحویل گرفتیم و تا آینده نزدیک به عدد ۹۰۰ می‌رسیم.
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کار رسانه‌ای سیاسی که مجددا در خصوص غنی‌سازی ایران مطرح‌شده است، حرف جدیدی نیست و در گزارش مدیرکل شورای حکام مطرح‌شده بود. رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در ادامه اظهار کرد: این حرف‌ها یک هیاهوی رسانه‌ای است و اهدافی که دنبال می‌کنند کاملا مشخص است. در این شرایط سیاسی و به دنبال وضعیتی که جنگ غزه برای آنان ایجاد کرده است، در تلاش هستند تا فضای دیگری ایجاد کنند تا تمرکز و افکار عمومی را از روی غزه به ایران بازگردانند. مشخص است چه اهدافی دارند. اسلامی تصریح کرد: مردم  مستحضر باشند که ما هیچ کار جدیدی انجام نداده‌ایم و همان فعالیت جاری خود را دنبال می‌کنیم که طبق چارچوب و طبق ضوابط انجام می‌شود.
 عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ‌ گفت: به دنبال سود اپراتور نیستیم، به دنبال افزایش کیفیت هستیم. اپراتورها مدت‌هاست که درخواست افزایش تعرفه دارند. وی افزود: برخی اپراتورها امکان حفظ وضع موجود را توجه به شرایطی که وجود دارد نیز ندارند‌ لذا درخواست افزایش تعرفه داشتند. وزیر ارتباطات تصریح کرد: اگرچه از سال ۹۶ تعرفه‌ها دست‌نخورده اما سازمان تنظیم مقررات شروطی را برای افزایش قیمت مشخص کرده است. هنوز تصمیمی گرفته نشده است اما قطعا افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه را نمی‌پذیریم.
پیمان جبلی گفت: صداوسیما با راه‌اندازی 200 کانال تبلیغاتی درصدد است تا بستری برای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم کند تا بتوانند تبلیغات خود را منتشر کنند. وی افزود: آیین‌نامه تبلیغاتی توسط صداوسیما تهیه خواهد شد و به ستاد انتخابات کشور ارسال می‌شود و بعد از تایید به نامزدها ابلاغ می‌شود؛ نامزدها می‌توانند تبلیغات خود را آماده کنند و به صداوسیما برای پخش ارسال کنند. جبلی تصریح‌کرد: بازدیدکنندگان یلدای امسال از آمار مخاطبان سه سال اخیر صداوسیما در شب یلدا بیشتر بوده است.داوود منظور گفت: در دولت اراده‌ای برای کاهش تعداد یارانه‌بگیران وجود ندارد.  پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان قطعا به‌روزرسانی می‌شود و متناسب با آن ممکن است برخی از افراد جابه جا شوند. وی در پاسخ به این سؤال که آیا تعداد یارانه‌بگیران کم خواهد شد؟ گفت: الآن اراده‌ای در دولت برای کاهش تعداد یارانه‌بگیران وجود ندارد. ما منابع را پیش‌بینی کرده‌ایم اما طبیعی است اگر بر اساس اطلاعات جدیدی که پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان از کسی به دست می‌آورد ممکن است افرادی که قبلا یارانه می‌گرفتند با اطلاعات جدید مشمول نباشند.
افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت همراه را نمی‌پذیریم