حجت‌الاسلام حاج علی اکبری، امام جمعه تهران:

جاهلیت مدرن، هویت زنان را زنده به گور می‌کند

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی، خطاب به نمازگزاران، اظهار کرد: ماه جمادی الثانی سراسر آکنده از یاد حضرت فاطمه زهرا (س) است از فاطمیه شهادت، عازم فاطمیه ولادت هستیم، بیستم ماه جمادی الثانی ولادت ایشان است، این ماه تجلی کوثر محمدی (ص)  است و طلوع زهره عرش الهی در این عالم در ظلمات زمین که با طلوع نور وجود ایشان از خاک تا افلاک را روشن کرد و از کهکشان وجود پربرکت ایشان ستاره‌های عصمت ظهور و طلوع کردند و زندگی انسان‌ها را روشن کردند، امروز هم خورشید عالم تاب، ذخیره محمدی، علوی و فاطمی از پس ابر غیبت می‌درخشد و امیدواریم با ظهور آن حضرت زمین آکنده از نور جمال حضرت مهدی موعود (ع) شود.
به گزارش مهر، حاج علی اکبری با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) به محضر رهبر انقلاب و عموم مردم ادامه داد: درخشش یاد حضرت زهرا (س) بر دل‌های مؤمنان چه به مناسبت شهادت و چه به مناسبت ولادت هم پاک کننده و هم امیدبخش است و هم بصیرت آفرین است، حقیقتاً نعمت بسیار بسیار بزرگی است، یادآور رسالت‌های بزرگ است. این فرصت را مخصوصاً فرصت فاطمیه ولادت را، جامعه ارادتمندان آن حضرت ما باید مغتنم بشمارند. این فرصت را خیلی باید قدر بدانیم.
وی افزود: ذیل این میلاد مسعود، تولد سلاله حضرت زهرای مرضیه (س)، احیاگر فرهنگ نبوی و علوی و فاطمی یعنی امام راحل عظیم‌الشأن و مؤسس جمهوری اسلامی حضرت روح الله الموسوی الخمینی واقع شده است و تقارن خجسته‌ای است. بحمدالله اهالی زمان ما به واسطه این نور فاطمی، به جلوه‌ای از کوثر بی کران محمدی یعنی انقلاب کبیر اسلامی منور شدند. ملت بزرگ ما با انقلاب اسلامی وارد مرحله تازه‌ای از معرفت و محبت و ولایت فاطمی شد. حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، گفت: ما با انقلاب اسلامی زندگی تازه‌ای را در سایه‌سار حضرت مادر سلام الله علیها آغاز کردیم و به همین مناسبت نگاه‌ها متوجه یک موضوع بسیار حیاتی، جدی و سرنوشت ساز در همه زمان‌ها شد و آن موضوع زن است که وقتی نامش برده می‌شود، خانواده، مادر و همسر به یاد می‌آید و چه حلاوتی در این واژه‌ها است.
وی افزود: هویت، تربیت، محبت، ایثار، وفا، معنویت، حیا، عفاف، مجاهدت و وفاداری همه مفاهیم بلندی است که پیرامون شخصیت زن شکل می‌گیرد. حجت‌الاسلام حاج علی اکبری افزود: جاهلیت مدرن غربی امروز هویت زنان را زنده به گور می‌کند، گاهی با پرچم فمینیست و بر حسب ظاهر پیگیری حقوق زنان را مطرح می‌کنند در حالی که ذات فمینیست چیزی جز مردسالاری نیست و توصیه به زنان برای عبور از هویت خلقتی خودشان است. همچنین در نگاه لیبرالیستی به زنان در جریان سرمایه‌داری با برجسته‌سازی ویژگی جنسیتی زنان، برده‌داری و استثمار نوینی را شکل دادند که از زن یک موجود درجه ۲ می‌سازد، نگاهی که یا او را برای به دست آوردن ثروت یا طعمه‌ای برای لذت‌جویی و کام‌جویی می‌داند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: به این ترتیب آن سلول اصلی حیات بشری یعنی خانواده در معرض فساد، بیماری و خطر قرار می‌گیرد و با برداشتن حیا و عفت در محیط زیست بانوان، عملاً جنگ علیه خانواده را آغاز کردند و چه به روز بشریت آوردند؛ این فهرست طولانی جنایت جاهلیت مدرن غربی علیه زنان یعنی علیه کل بشریت است.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در پرتو معارف فاطمی و هدایت فاطمی با تکیه بر میراث وحیانی و بهره‌برداری از درس‌های معلم اول انقلاب اسلامی یعنی امام راحل بزرگترین خدمت را در احیای هویت زن معاصر ایرانی و بعد هم زنان جهان انجام داد. در این نگاه، زن هویت اساسی و خلقیاتش کاملاً صیانت می‌شود. هویت زنانه او به رسمیت شناخته می‌شود، یعنی نقش مادری و همسری اصالت پیدا می‌کند و پیش از این‌ها نقش دختری اصالت پیدا می‌کند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه فتنه سال گذشته، ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی در سرزمین ما بود، گفت: کاهش حیا و عفت در جامعه، هدف آمریکایی و صهیونیستی بود که پشت سر گذاشتیم. کسانی که حجاب خود را برداشتند، باید آگاه‌سازی شوند. به قول حاج قاسم این‌ها فرزندان ما هستند و باید اینها را بیدار و راهنمایی کرد.
حاج علی اکبری افزود: اما جمع دیگری که اجیر شده دشمن هستند، در پی به بازی گرفتن زن ایرانی و مسلمان هستند و می‌خواهند ولنگاری را در جامعه عادی سازی کنند، این جمعیت خودفروخته، ضد مردم و آلت دست دشمنان هستند. با استفاده از ضعف ما در حوزه‌های تربیتی و کوتاهی ما در برابر سرشاخه‌های آمریکایی و صهیونیستی، مشغول جولان دادن هستند و از دستگاه‌های قضائی و امنیتی می‌خواهیم با مجازات آن‌ها به خواسته مؤمنان پاسخ دهند. وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: امسال سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) مقارن شده است. مناسب است که در این مناسبت، ملی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت، یک قرائت و درک متفاوتی از مکتب حاج قاسم به دست آوریم که آن مکتب تربیتی است. یادی کنیم از مادر حاج قاسم و مادر و پدر همه مجاهدان که این شجره‌های طیبه را پیش روی بشریت قرار دادند. حاج علی اکبری با اشاره به تشییع پیکر شهید «سید رضی موسوی» در روز گذشته در تهران، گفت: دیروز تهران شاهد حضور مملو از بصیرت مردمی با وفا، مؤمن و قدرشناس در استقبال از شهیدی دیگر بودیم که او همراه سردار دل‌ها برای پشتیبانی از محور مقاومت بود و صهیونیست‌ها او را بهتر از ما می‌شناختند. دشمنان با موشک به منزل او حمله کرده، او را به شهادت رسانده و ارباً اربا کردند؛ لعنت بر شما که پلیدی و خباثت را به اوج رساندید. ملت ایران انتقام سختی از شما خواهد گرفت. وی افزود: رهبری، انتخابات را انواری می‌دادند که هم حق الهی و هم حق‌الناس و بهترین روش برای تجلی مردم در اداره جامعه است. انتخابات دارای اهمیت بسیار زیادی است که راه جلوگیری از دیکتاتوری و هرج و مرج است. در این دیدگاه راهبردی است که منافع مردم صیانت می‌شود. وی با اشاره به ۴ راهبرد رهبری مبنی بر مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات، اظهار کرد: حرکت ملت ایران به سمت قله‌ها ادامه دارد. این بار هم آماده می‌شویم تا هدیه بزرگ انقلاب اسلامی را در آغوش بگیریم. انتخابات هدیه خدا برای استقلال ملت به مردم ایران است.
حاج علی اکبری، مجلس خبرگان رهبری را دارای جایگاه و عظمت به اندازه جایگاه رهبری عظیم و خطیر دانست و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نیز وظیفه ریل گذاری برای کشور را به عهده دارد. این دو انتخابات مهم در گام دوم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و در شرایطی است که منطقه حساس و جهان در تب و تاب تحولات بزرگ است. لذا شرایط برای برگزاری انتخابات اهمیت بیشتری دارد و باید همه کسانی که در محیط اجتماعی تأثیرگذار هستند، کار کنند.
جاهلیت مدرن، هویت زنان را زنده به گور می‌کند
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو