مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس مطرح کرد:

مقابله با متجاوزان منابع طبیعی گامی در راستای بقای محیط زیست

گروه اقتصادی
مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌خبرنگار «رسالت» به تشکیل کارگروه ویژه برای تشدید برخورد با متجاوزان منابع طبیعی پرداخت و دراین باره اظهارکرد: رعایت قانون به ویژه قوانین بین نسلی همچون حفظ منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع اهمیت فراوانی دارد واثر خود را در زندگی فعلی مردم و همچنین آیندگان مبرهن خواهد کرد. 
وی با اشاره به آلودگی‌های محیط زیست و همچنین بحران‌های آبی افزود: متاسفانه پدیده‌ای که اکنون به عنوان آلودگی در کلان شهرها و برخی استان‌ها غربی شاهد هستیم به سبب مدیریت غلط منابع آبی و طبیعی و همچنین ریزگردها می‌باشد. 
یوسفی با تاکید بر لزوم مدیریت منابع آبی و محیط زیست تصریح کرد: مدیریت غلط منابع آبی و طبیعی و همچنین ریزگردها مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده و موجب شرایط ناسالم برای جامعه شده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از قطع درختان و استفاده نادرست از جنگل‌ها جلوگیری کنیم،  خاطرنشان کرد: توجه به قوانینی که منجر به حفظ محیط زیست و جلوگیری از تغییر کاربری‌های بی رویه می‌باشد، اهمیت فراوانی دارد و گامی مثمرثمر در راستای جلوگیری بی رویه از جنگل‌ها و قطع درختان می‌باشد. 
او با بیان اینکه تشکیل کارگروه ویژه برای تشدید برخورد با متجاوزان منابع طبیعی اثرات مثبتی را رقم خواهد زد، افزود: توجه داشته باشیم که مقابله با  افرادی که اراضی ملی این کشور را از بین می‌برند و یا به نفع خود بهره‌برداری می‌کنند، نیازمند ظرافت عمل می‌باشد. ضرورت دارد تا دراین فرآیند حقوق مردم نادیده گرفته نشود؛ به طورمثال فردی که سال‌ها به صورت غیررسمی زمین در اختیار داشته و به کشت می‌پرداخته، یک‌باره در زمره اراضی ملی قرار نگیرد و متضرر نشود. 
وی تشکیل کارگروه برای مقابله با متجاوزان منابع طبیعی را اقدامی مثبت قلمداد کرد و دراین باره یادآور شد: بی‌شک نگاه بخشی و عدم توجه به حفظ کاربری‌ها نگاه غلطی است و  تشکیل کارگروه ویژه برای تشدید برخورد با متجاوزان منابع طبیعی کمک می‌کند تا اقدامات عملی برای جلوگیری از بحث‌های مرتبط با تغییر کاربری و از بین بردن محیط  زیست و منابع طبیعی تقویت گردد و بیش از پیش عملیاتی شود. براین اساس می‌توان اظهارداشت که تشکیل این کارگروه گامی مثبت است و نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.
شایان ذکر است تا بگوییم که به تازگی عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از آزادسازی ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی از دست متجاوزان در یک‌ماه گذشته خبر داد و تاکید کرده است که با افرادی که اراضی ملی این کشور را از بین می‌برند و یا به نفع خود بهره‌برداری می‌کنند برخورد جدی تری خواهد شد. سازمان جنگل‌ها نیز اعلام داشته با تشدید برخوردها، هفته گذشته برای دو ساختمان ۱۰ طبقه که در استان مازندران شهرستان رامسر در زمین منابع طبیعی ساخته شده بود پرونده تشکیل و در آستانه صدور رای قرار دارد  که ارزش این ساختمان متری ۲۵۰ میلیون تومان است. پایگاه اطلاع رسانی دولت نیز طی این مدت از شناسایی ۱۱۸ هزار مورد تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز در سال جاری خبر داده است.
مقابله با متجاوزان منابع طبیعی  گامی در راستای بقای محیط زیست