حزب الله در صدد پاسخ‌دهی به جنایت جدید صهیونیست‌ها

لحظه شماری برای انتقام مقاومت لبنان

گروه  بین الملل
 هواپیماهای نظامی اسرائیل روز چهار شنبه در چند نوبت مناطقی در نزدیک مرز لبنان را بمباران کردند که حزب الله لبنان نیز در واکنش پایگاه ارتش این رژیم را هدف قرار داد که در اثر آن یک نظامی کشته شده و هفت تن دیگر زخمی شدند.رژیم اسرائیل ساختمانی مسکونی در منطقه النبطیه لبنان را بمباران کرد که در اثر آن۱۱ نفر به شهادت رسیدند.اکثر شهدای این حادثه  غیرنظامی و زنان و کودکان بوده اند. 
 هشدار رئیس شورای اجرایی حزب الله 
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها اهدافی که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۳ در رسیدن به آن ناکام بودند را در مرحله کنونی به هیچ وجه محقق نخواهند کرد، گفت: پاسخ قاطع و مناسبی به جنایت وحشیانه دشمن در جنوب لبنان می‌دهیم.سید «هاشم صفی‌الدین» در واکنش به حملات وحشیانه‌ای که رژیم اشغالگر به اماکن غیرنظامی در جنوب لبنان انجام داده و منجر به شهادت تعدادی از شهروندان لبنانی شد، اعلام کرد که مقاومت اسلامی لبنان قطعا پاسخ جنایتی که دشمن صهیونیستی در جنوب لبنان مرتکب شد را خواهد داد.سید صفی‌الدین افزود: تجاوزاتی که دشمن در جنوب انجام داد و در نتیجه آن شماری از غیرنظامیان از جمله کودکان به شهادت رسیدند، به هیچ وجه بدون پاسخ نخواهد ماند. ما پاسخ این جنایت دشمن را به شکل مناسب خواهیم داد.این مقام حزب‌الله تأکید کرد: اگر دشمن تصور می‌کند می‌تواند اهدافی را که از سال 2006 تا 2023 در رسیدن به آنها ناکام بود، اکنون محقق کند بداند که سخت در اشتباه است. دشمن به هیچ یک از اهداف خود نخواهد رسید و ما همچنان در این مقاومتِ قوی و مقتدر در همه جبهه‌ها حاضر هستیم.
 پاسخ حزب الله آغاز شده است 
رسانه عبری از انتقادهای تند و تیز ارتش صهیونیستی درباره سامانه‌های دفاع هوایی این رژیم به دلیل ناکامی در مقابله با موشک‌های حزب‌الله پرده برداشت. ارتش رژیم صهیونیستی انتقادهای تندی را علیه سامانه پدافند هوایی آن به دلیل ناتوانی در مقابله و بازدارندگی موشک‌های حزب‌الله مطرح کرده است. حزب‌الله فرماندهی شمالی رژیم اشغالگر، پایگاه هوایی مرون و یک پایگاه نظامی در صفد را هدف حملات موشکی قرار داد. منابع صهیونیستی اعلام کردند كه حزب‌الله در بمباران شهر صفد در الجلیل الاعلی از موشک‌های نقطه زن استفاده کرده است.حمله حزب‌الله به مقر فرماندهی شمالی رژیم اشغالگر در شهر صفد  یک کشته و هشت زخمی بر جای گذاشت که حال برخی از زخمی‌ها وخیم اعلام شده است. شهردار صفد هم در این خصوص گفت: خسارات شدیدی به پایگاه‌های ارتش در این شهر وارد شده است.طبق گزارش وبگاه واللا، منابع صهیونیستی تأکید کردند که سامانه «گنبد آهنین» در رهگیری اخیر موشکی ناکام مانده است.مقاومت لبنان تاکنون عملیات‌های بسیاری را در سرزمین‌های اشغالی در حمایت از فلسطینیان غزه انجام داده و همواره تأکید کرده است که تا زمانی‌که اشغالگران تجاوزات خود را به نوار غزه متوقف نکنند، عملیات خود را ادامه خواهد داد.
 کریات شمونه زیر باران موشک‌های مقاومت 
مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اعلام کرد که در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در شهرک النبطیه که به شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان لبنانی منجر شد، در جنوب لبنان شهرک کریات شمونه را موشک‌باران کرده است.در بیانیه حزب‌الله آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن و همچنین نخستین پاسخ به جنایت دو شهرک النبطیه و الصوانه، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۱۷:۵۵ عصر پنج‌شنبه به وقت محلی شهرک صهیونیست‌نشین «کریات شمونه» را هدف ده‌ها موشک کاتیوشا قرار دادند.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک اشغالی «کریات شمونه» در دو مرحله هدف ۱۵ راکت کاتیوشا و دو موشک ضد زره از جنوب لبنان قرار گرفت و سه راکت به مرکز این شهرک اصابت کرد و از شهرک‌نشینان خواسته شد تا در پناهگاه‌ها باقی بمانند.پس از این حملات آژیر خطر در این شهرک به صدا درآمد و تیم‌های امدادی خود را به محل اصابت موشک‌ها رساندند. رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که پس از شلیک ۱۴ موشک از جنوب لبنان به شهرک کریات شمونه، خسارت‌هایی به این شهرک وارد و برق مناطق متعددی در این شهرک قطع شده است.مقامات رژیم اشغالگر قدس به مانند همیشه به سانسور خسارات جانی این عملیات بر آمده اند. با این حال بنی گانتز عضو کابینه اضطراری رژیم اشغالگر قدس اذعان کرده که حزب الله ضربه سختی را به رژیم صهیونيستی وارد ساخته است. 
 چشم در برابر چشم 
شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله طی سخنانی درباره روند تقابل با دشمن صهیونیستی اعلام کرد نبرد ما با اشغالگران در جبهه جنوب لبنان تا زمانی که تجاوزات علیه غزه متوقف نشود ادامه خواهد داشت.شیخ قاووق افزود:تنها راهی که می‌تواند دشمن را مجبور به توقف تجاوزات آن علیه غزه کند، پیروزی مقاومت در میدان است. ما با هماهنگی  مقاومت در غزه و کل منطقه، اشغالگران را شکست خواهیم داد و یک پیروزی بزرگ برای امت اسلامی رقم می‌زنیم و به معادلات و راهبردهایی می‌رسیم که ان‌شاءالله ما را به آزادی فلسطین نزدیک خواهد کرد.
این مسئول حزب‌الله تصریح کرد: دشمن صهیونیستی که در غزه درمانده و بحران‌زده شده، روستاها و مناطق جنوبی لبنان را مورد تجاوز قرار می‌دهد. اشغالگران در عین حال که مشغول تهدیدات واهی علیه لبنان هستند به خودشان می‌لرزند؛ زیرا می‌دانند که جنگ با لبنان بسیار سخت‌تر و شدیدتر خواهد بود.وی گفت: نظامیان ارشد رژیم اشغالگر اعتراف می‌کنند آنچه اسرائیل در این مرحله بیش از همه از آن می‌ترسد رویارویی گسترده با حزب‌الله است؛ زیرا صهیونیست‌ها از قدرت و معادلات مقاومت کاملا آگاهند و به خوبی می‌دانند که موشک‌ها و پهپادهای مقاومت اسلامی در لبنان می‌تواند به همه شهرها و شهرک‌ها و فرودگاه‌ها و همه مواضع راهبردی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین برسد.شیخ قاووق در پایان تأکید کرد: مقاومت آمادگی کامل برای مقابله با هر تهدیدی را دارد و برای احتمالات گسترش جنگ نیز کاملا آماده است. هر اندازه که دشمن تجاوزات خود را تشدید کند، مقاومت پاسخی شدیدتر به آن خواهد داد و با معادله چشم در برابر چشم، آوارگی در برابر آوارگی و ویرانی در برابر ویرانی مقابل دشمن می‌ایستیم.
 لحظه شماری برای انتقام مقاومت لبنان
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو