حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

جمهوریت اسلامیت را بیمه می‌کند

آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی(ره) در خطبه دوم گفت: انصافا مردم بصیر و زنان و مردان با ایمان و دشمن‌شناس با حضور حماسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن کم نگذاشتند. این راهپیمایی  ویژگی‌هایی داشت. اولا براساس آماری که کارشناسان از همه استان‌ها و شهرستان‌ها ارائه کردند امسال سطح مشارکت از شرکت کنندگان از سنوات قبل بیشتر بوده و این خیلی پیام دارد و دشمن را عصبانی و ناراحت می‌کند و  مقابله صریح با جبهه تبلیغاتی و شیطنت دشمن بود.
به گزارش ایرنا، خطیب نماز جمعه تهران افزود: نکته دیگر در این راهپیمایی علاوه بر تجدید میثاق با امامت و شهدا و ولی فقیه، تنوع حاضران بود. هم زنان در سطح وسیع مانند همه عرصه‌ها ایفای نقش کردند و هم مردان، جوانان و نوجوانان خود را نشان دادند. همچنین دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها حضور چشمگیری در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشتند. دوران دفاع مقدس برای آنها ملموس نبود اما معنویتی که خون شهدا در این عرصه ایجاد کرده باعث شده است آنها راه نورانی بروند و حامیان و پاسداران خون شهدا باشند. آیت‌الله صدیقی ادامه داد: نکته بعدی تحقق وعده خدا بود سلاح تبلیغاتی دشمن بسیار پرحجم است و شب و روز توپخانه‌های تبلیغاتی آنها قلب جوانان و فکر مردم را هدف گرفته است تا با این حجم تبلیغاتی مردم را از انقلاب و نظام مایوس کنند و میان مسئولان جدایی بیندازند. همچنین غرب‌گرایان داخل هم که صاحب تریبون هستند با همه قدرت به میدان آمدند که مردم را دلسرد کنند.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: از سوی دیگر مشکلات اقتصادی مردم قابل انکار نیست مردم مشکل گرانی، مسکن و مشکلات عدیده‌ای در زندگی دارند و دنیای کفر به قول خود فشارهای فلج کننده‌ای بر ما وارد آورده است. ما از فشارها عبور کرده‌ایم و مردم هم برابر این فشارها به میدان آمدند تا بگویند با اینکه ما مشکلات را می‌دانیم و لمس می‌کنیم اما صاحب انقلاب و پاسدار انقلاب ما هستیم با نایب امام زمان مان عهده بستیم از انقلاب حمایت و از ولایت اطاعت خواهیم کرد. آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه مردم باور دارند این انقلاب، الهی است،  افزود: امروز سوریه، یمن و غزه چون زنجیره‌ای مستحکم قدرت ادعایی شیطان بزرگ و سران  اروپایی را واقعا به چالش کشیده است. چند کشور با همه مشکلات، فقر و نداشتن سلاح‌های مدرن و برابر با سلاح‌های دشمن ایستاده‌اند مانند یمن که می‌بینید چگونه به شریان‌های اسرائیل ضربه‌های مهلک وارد کرد تا اینکه  آمریکا و انگلیس مستقیما وارد جنگ شدند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: امروز شاهد هستیم که حزب‌الله لبنان با رهبری سید حسن نصرالله چگونه با درایت و حکمت پایگاه‌های اسرائیل را یکی پس از دیگری در نهایت دوراندیشی فلج می‌کند. امروز گروه‌های انقلابی عراق و حشدالشعبی کنار مردم غزه هستند و با شجاعت پایگاه‌های نظامی آمریکا را هدف قرار می‌دهند.
آیت‌الله صدیقی در ادامه انتخابات را حق مردم دانست و افزود: انتخابات موجب تحول خواهی و تحمل فشارها می‌شود. انتخابات، امنیت روانی، فرهنگی و سیاسی منطقه را تامین می‌کند. انتخابات برای دشمن خار چشم و برای دوستان نور چشم است.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: حضور در انتخابات بیانگر این است حیات سیاسی و اجتماعی ملت تداوم دارد. وقتی جامعه بمیرد نمی‌تواند قدرت اجتماعی داشته باشد. ملت ما با آگاهی دریافته‌اند که خودشان باید سرنوشت خودشان را رقم بزنند. خداوند راه درست را جلو پای شما قرار داده و شما راه دین و ولایت را دیده‌اید و دیده‌اید که نظامی که با رای قاطبه مردم با نام جمهوری اسلامی پایه‌گذاری شد دو پایه دارد. یک پایه جمهوریت و پایه دوم اسلامیت است. جمهوریت، اسلامیت را بیمه می‌کند اگر جمهوریت نباشد احکام اسلام زمینه اجرا پیدا نخواهد کرد.
آیت‌الله صدیقی، انگیزه حضور پرشور مردم پای صندوق را عقلانی، شرعی، سیاسی، بصیرتی و ولایتمدارانه دانست و گفت: شبکه‌های بیگانه درباره چرایی انتخابات می‌پرسند باید گفت که چرا انتخابات شرکت نکنیم؟ انتخابات حق مردم است و این چه منطقی است که می‌گویند چون مشکلات داریم نباید در انتخابات شرکت کنیم! اتفاقا چون مشکلات داریم باید در انتخابات شرکت کنیم.
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: انتخابات به وجود آورنده تحول جدید و ارتقای توانایی کشور است. مردم می‌فهمند که حضورشان گره‌گشا و پشتوانه خدمت خدمتگزاران است. دولت که با همه وجود در میدان است حضور شما، دلگرمی است و مسئولیت اینها را سنگین‌تر می‌کند. آیت‌الله صدیقی گفت: نرخ پایین مشارکت دشمن را دچار اشتباه محاسباتی می‌کند و آنانی که شما را نشناخته‌اند دوباره هزینه‌های جدیدی را به شما تحمیل می‌کنند. امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اگر بخواهید دشمن را مایوس و دوستان و خدمتگزاران خود را دلگرم کنید راهش این است که همه حتی آنهایی که انگیزه مذهبی ندارند در انتخابات شرکت کنند. کسانی که امنیت، آسایش خانوادگی، رفع مشکلات اقتصادی می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند.
همچنین آیت‌الله صدیقی در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به میلاد سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: امام حسین(ع) فرمودند که همه را به تقوای الهی توصیه می‌کنم. ؛ هر کسی خداترس و خدامحور باشد خداوند جهت زندگی او را تغییر می‌دهد و آنچه را دوست دارد را در مسیرش قرار می‌دهد. اگر بخواهیم در زندگی آنچه می‌بینیم برای ما خوب باشد و آنچه بد است از ما دور باشد باید تقوای الهی داشته باشیم. مسئله انعام کلمه نعمت به معنای خوشگواری زندگی و خوشحال بودن است. وقتی زندگی انسان گوارا است و تلخ و تنگ نیست، نعمت است و حال انسان خوش است. خطیب نماز جمعه تهران افزود: خداوند بندگان را مفتخر کرده که آنها را به صراط مستقیم رهنمود کند. در تفسیر مرحوم شیخ بهایی آمده است که نعمت دو جنس دارد یکی نعمت ظاهری و دیگری باطنی. هر کدام از اینها یا کسبی هستند یعنی اگر به دنبال آن برویم به‌دست خواهیم آورد و یا موهبتی هستند و خداوند به هر کسی که بخواهد عنایت می‌کند. اگر می‌دانستیم چقدر خداوند از نور خود در وجود ما به ودیعه گذاشته روح در تن انسان قرار نمی‌گیرد.
وی افزود: خداوند چیزی از نشئات خود در وجود انسان‌ قرار داده است که بعد از اینکه ماموریت زندگی دنیوی وی تمام شد هیچ چیزی از حقیقت انسان باقی نمی‌گذارد و چیزی که از انسان می‌ماند بدنی است زیر خاک قرار می‌گیرد. نعمت بعدی نعمت عقل است خداوند بشر را به هدیه عقل ممتاز کرده است. خداوند دو حجت میان مردم دارد حجت باطنی و حجت ظاهری. حجت ظاهری امام زمان(عج) ما است.
همچنین سیدعباس جوهری، معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران و رئیس ستاد انتخابات تهران نیز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد منجی عالم بشریت گفت: دو هفته دیگر دو انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان برگزار می‌شود، گفت: انتخابات امسال براساس اصلاح موادی از قانون انتخابات فرآیندی طولانی‌تر را سپری کرد. تقریبا ۲۱۰ روز از آغاز فرآیند انتخابات در استان تهران با دستور وزیر کشور می‌گذرد و این روند ادامه پیدا کرد.   رئیس ستاد انتخابات تهران افزود: امسال برای اولین بار پیش ثبت‌نام به صورت غیرحضور انجام شد و استقبال بسیار خوبی را در این امر شاهد بودیم. نزدیک ۱۲ هزار نفر در پیش ثبت‌نام انتخابات حضور پیدا کردند یعنی سه برابر دوره قبل شاهد پیش‌ثبت نام بودیم. بعد از مراحل تایید هیئت‌های اجرایی و هیئت نظارت، اکنون از ۵۷۰۶ داوطلبی که در هیئت نظارت مورد بررسی قرار گرفتند و ۳۸۹۸ نفر در عرصه رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی حاضر هستند یعنی حدود ۶۸ درصد تایید صلاحیت شده‌اند.
جوهری ادامه داد: به‌رغم شبهه‌افکنی‌ها امسال شاهد رشد ۳۱ درصدی تایید صلاحیت‌ها به نسبت به دوره قبل هستیم که تاییدصلاحیت‌ها نسبت به دوره قبل بیشتر شده است البته تا اول اسفندماه هنوز فرصت هست تا شورای نگهبان احیانا برخی از عزیزان دیگر را تایید صلاحیت کند و به این آمار اضافه شود. وی ادامه داد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات خبرگان رهبری در این مرحله و در این سال از ویژگی خاصی برخورد است. مقام معظم رهبری امسال چندین ماه زودتر از امر انتخابات فرمودند که دشمن توپخانه‌های تبلیغاتی خود را به سمت انتخابات نشانه رفته است که حاکی از این است که انتخابات آوردگاه جدی مقابله جبهه کفر با جبهه حق است. امروز دشمن همه تلاش خود را انجام می‌دهد که سم ناامیدی در بین عزیزان ما پراکنده کند و آنها را برای حضور پای صندوق‌های رای ناامید کند.
جمهوریت  اسلامیت را بیمه می‌کند