تیر نتانیاهو به سنگ خورد

محمد مهرعلی
آخرین نظرسنجی سراسری  صورت گرفته توسط کانال 12 رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد  اپوزیسیون کنونی کابینه نتانیاهو  به همراه حزب وحدت ملی بنی گانتز (که قبلا در اپوزیسیون بود اما اکنون یکی از اعضای کابینه اضطراری است) در صورت برگزاری انتخابات می‌توانند 75 کرسی از 120 کرسی کنست را به دست آورند. درحالی‌که بلوک وفادار به نخست‌وزیر  رژیم صهیونیستی یعنی بنیامین نتانیاهو تنها قادر به کسب 45 کرسی خواهد بود. این بدترین نتیجه ای‌است که ائتلاف نتانیاهو در نظرسنجی‌ها به دست آورده است. همین مسئله سبب شده است تا برگزاری انتخابات ، تبدیل به خط قرمز نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس و همراهانش شود. بنیامین نتانیاهو به‌وضوح آگاه است که در صورت پایان یافتن جنگ، او ناچار به انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد بود.در این صورت نیز نتیجه انتخابات، برای ائتلاف نتانیاهو یک کابوس خواهد بود. 
گانتز و حزب او با بسیاری از سیاست‌های بلوک نتانیاهو مخالف هستند و گفته‌اند که پس از جنگ در ائتلاف باقی نخواهند ماند.در نظرسنجی صورت گرفته، حزب متبوع گانتز می‌تواند 37 کرسی کنست را کسب کند، درحالی‌که حزب لیکود تنها 18 کرسی را به دست خواهد آورد. شکاف ایجادشده در حزب لیکود بر سر حضور یا عدم حضور نتانیاهو در مسند نخست‌وزیری، به‌اندازه‌ای جدی شده که وی را نسبت به کودتای درون‌حزبی نگران ساخته است.
اما بدترین خبر ممکن را از این نظرسنجی «اسموتریچ»وزیر دارایی رژیم اشغالگر قدس دریافت کرده است. مهم‌ترین تغییر در این نظرسنجی این بود که حزب صهیونیسم مذهبی بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی راست افراطی، از آستانه 3.25 درصدی لازم برای ورود به کنست عبور نکرده و اگر امروز انتخابات دوباره‌ای در اراضی اشغالی برگزار شود، قدرت ورود به پارلمان رژیم اشغالگر قدس را نخواهد داشت. 
اسموتریچ که  در ائتلاف با حزب ملی‌گرای افراطی اوتزما یهودیت، ایتامار بن گویر، در آخرین انتخابات شرکت کرد، 14 کرسی را به دست آورد. حزب یش آتید به رهبری یائیر  لاپید 15 کرسی در نظرسنجی کانال 12 دریافت کرد، حزب فوق ارتدوکس شاس به رهبری آریه دری 11 کرسی و یسرائیل بیتنو به رهبری  آویگدور لیبرمن نیز 9 کرسی را کسب کرده است. 
نظرسنجی‌های صورت گرفته به‌وضوح نشان می‌دهد که نتانیاهو و کابینه رژیم صهیونیستی چگونه به بازندگان اصلی جنگ غزه تبدیل‌شده‌اند.در همین نظرسنجی، 43 درصد شرکت‌کنندگان گانتز و 27 درصد ، نتانیاهو را به‌عنوان نخست‌وزیر مورد تأيید قراردادند. این نظرسنجی در حالی صورت گرفته که نتانیاهو تصور می‌کرد فرسایشی کردن جنگ و تشدید جنایات در غزه، خان یونس و رفح منجر به افزایش محبوبیت وی در نظرسنجی‌های صورت گرفته در اراضی اشغالی خواهد شد.اما اکنون هدف‌گذاری نتانیاهو با چالش و بن‌بست مواجه شده و عملا شکست‌خورده است.روزهای سیاه و وحشتناکی علیه کابینه رژیم اشغالگر قدس در راه است. مانور تبلیغاتی و خبرسازی موساد و ارتش رژیم صهیونیستی در قبال جنگ غزه، نتوانسته منجر به نجات نتانیاهو از بحران شود. قطعا هراندازه زمان سپری شود، دامنه و عمق بحران‌های جاری در اراضی اشغالی بیشتر خواهد شد....
تیر نتانیاهو  به سنگ خورد
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو