محمدرضا دشتی اردکانی عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس:

توسعه صادرات غیرنفتی رکن مهم تحقق رشد ۸ درصدی

محمدرضا دشتی اردکانی، نماینده مردم اردکان و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکید داشته‌اند که باید از صادرات تک محصولی خارج شویم و نقطه اتکا‌مان نفت نباشد. خوشبختانه طی دوسال اخیر اقدامات در این زمینه شکل‌گرفته‌ و تولیدات راهبردی حائزاهمیتی صورت گرفته که به کشورهای همسایه و مختلف منطقه صادر می‌گردد. بی‌شک رونق صادرات غیرنفتی می‌تواند ارز آوری رقم بخورد وفرصتی ارزنده برای توسعه مراودات تجاری با‌ کشورهای منطقه باشد که به محصولات ایرانی نیاز دارند. 
وی افزود: توسعه صادرات غیرنفتی موجب افزایش ارتباط با کشورهای مختلف خواهد شد و موضوع ایران ستیزی که همواره نظام سلطه کوشیده تا آن را به کشورهای مختلف تبیین کند، رفع خواهد شد. اکنون کشور ایران در حوزه محصولات دانش بنیان پیشرفت خوبی داشته و در حوزه تجهیزات پزشکی سرآمد است و در زمره ۱۰ کشور‌نخست دنیا محسوب می‌گردد. بی‌شک استمرار این روند به بهره‌گیری از ظرفیت علمی جوانان کمک خواهد کرد و توان علمی صادرات غیرنفتی را که مغفول مانده بود، به حداکثر بهره‌گیری خواهد رساند. 
دشتی اردکانی تصریح کرد: اگر صادرات غیرنفتی را بر مسیر ریلی که اکنون در حال حرکت است، ادامه دهیم وابستگی به صادرات محصولات نفتی به حداقل ممکن خواهد رسید.     
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس همچنین خاطرنشان کرد: حداقل وابستگی به صادرات نفت موجب می‌گردد تا اثرات تحریمی خنثی شود و چنانچه کشورهای متخاصم تحریم دیگری اعمال کنند، به اقتصاد کشور آسیب نخواهد رسید. 
او متذکر شد: در برنامه هفتم توسعه رشد اقتصادی، ۸ درصد
 پیش‌بینی شده است. یکی از مولفه‌های تحقق رشد اقتصادی، توسعه صادرات غیرنفتی است و امیدواریم این روند همواره استمرار یابد تا در پایان برنامه هفتم توسعه به یکی از کشورهای قوی در‌حوزه صادرات محصولات غیرنفتی تبدیل شویم.
توسعه صادرات غیرنفتی  رکن مهم تحقق  رشد ۸ درصدی