مهندسی تقنین

1- ایام انتخابات یک کلیدواژه از سوی برخی مطرح می‌شود که ذهن انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان را مدیریت کند.
«مهندسی انتخابات» یک کلیدواژه است. افرادی پشت این کلیدواژه می‌نشینند تا اهداف خود را دنبال کنند.
مهندسی انتخابات در قبل از انقلاب در سفارت روس، انگلیس، آمریکا و فرانسه صورت می‌گرفت. هدف اصلی آن‌ها  تضمین منافع استکبار جهانی در مهم‌ترین مرکز تصمیم‌گیری کشور و حوزه تقنین بود.
بعد از انقلاب امکان این مهندسی از بین رفت. چراکه دیگر این امکان نبود فهرست‌هایی که از سفارتخانه‌های یادشده بیرون می‌‌آید موردقبول مردم ، مجریان و ناظران انتخابات باشد.
این جماعت، کل پروژه را بردند در رسانه‌های غرب برای مدیریت ذهن انتخاب‌کنندگان! این رویکرد خطرناک‌تر و پیچیده‌تر از اوقاتی بود که سفارتخانه‌ها فهرست می‌دادند.
2- انقلاب اسلامی که پیروز شد مردم برای این‌که جلوی سوزنبانی دشمن در تضمین منافع نامشروع غرب را بگیرند برای صیانت از جمهوریت نظام، نهاد شورای نگهبان را در قانون اساسی به‌عنوان یک رکن حیاتی قراردادند. این‌که این نهاد همواره در هر انتخابات به‌عنوان یک «سیبل ثابت» موردحمله برای مهندسی انتخابات قرار می‌گیرد، یک راز نیست یک ترفند از پیش لو رفته است.
3- مهندسی انتخابات فقط به اقداماتی قبل از انتخابات برنمی‌گردد ، بلکه در حین برگزاری و پس از اعلام نتایج حتی در تمامی دوره استقرار نهادهای انتخابی مثل ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی تداوم دارد.
این سوزنبانی از طریق سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن در خفا و از طریق رسانه آن‌ها آشکارا پیگیری می‌شود.
4- هدف مهندسی انتخابات، مهندسی «تقنین» است. دشمن نمی‌خواهد مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات مردم و «نظام مسائل» کشور ورود کند. منتخبین را به بیراهه می‌برد و آن‌ها را به روزمرگی می‌کشاند. این پروژه در قالب یک جنگ تمام‌عیار شناختی و روانی عملیاتی می‌شود.
5- انتخابات پیش رو از نظرگاه تحولات بزرگی که در ایران و غرب آسیا و جهان دارد صورت می‌گیرد، فوق‌العاده مهم است. باید دید دشمن هم‌زمان با بمباران‌های وحشتناک مناطق مسکونی ، بیمارستان‌ها ، اماکن عمومی ، تجمعات مردمی ،
 نسل‌کشی و جنایات جنگی کدام مناطق در داخل را زیر بمباران کلمات فریب‌آمیز و دروغ‌آلود خود گرفته است.
ممکن است برخی از روی غفلت یا جهل دشمن را در این هجوم برای مهندسی انتخابات و مهندسی تقنین همراهی کنند.
برای گریز از همنوایی با دشمن فقط نیاز به یک مقدار هوشمندی سیاسی است.
6- مجلس کنونی به روایت رهبری معظم انقلاب، یک مجلس انقلابی با کارنامه نسبی موفق بوده است. این مجلس محصول ائتلاف جبهه نیروهای انقلاب بوده است. این جبهه با ارزیابی نقاط ضعف و قوت و با یک دیدگاه تحولی دست‌اندرکار تکمیل فهرست خود در تهران و شهرستان‌ها است.
کسانی که به‌جای «هم‌افزایی» در مسیر «من‌افزایی» در این دوره سلوک سیاسی خود را تنظیم کرده‌اند در تکمیل و مشروعیت این فهرست اخلال می‌کنند. این اخلال، آن‌ها را به همنوایی و هم‌صدایی با رقیب اصلی و گاهی با دشمنان جمهوریت نظام در داخل و خارج کشانده است. این رویکرد اقتدار ملی را تضعیف ، سطح مشارکت و رقابت واقعی را فرو می‌کاهد و سلامت انتخابات را نیز تهدید می‌کند.
7- برای جلوگیری از مهندسی انتخابات و مهندسی تقنین توسط دشمن، باید کسانی که از سوی جبهه انقلاب به مجلس راه می‌یابند سه ویژگی داشته باشند.
الف- مهارت‌های علمی ، فنی و کاربلدی نیازهای کمیسیون‌های تخصصی مجلس را داشته باشند.
ب- در نگاه به حل مسائل کشور ، اشتراک فکری و ذهنی داشته باشند.
ج- به مدیریت و رهبری کسی که می‌خواهد یافته‌های کمیسیون‌ها را با رأی صحیح نه رأی سبک و با عقل جمعی به سرانجام برساند احترام بگذارند و آن را یاری کنند.
8- برای رسیدن به مرزهای انتخابات سالم و تقنین در چارچوب‌های اسلامی و الهی باید جلوی مهندسی انتخابات توسط دشمن را گرفت. سر فهرست‌ها در شهرهای بزرگ و به‌ویژه در تهران به ما می‌گوید چه کسی یا کسانی می‌توانند به دقت‌ها و مهارت مورداشاره دربند هفتم همین مقاله عمل کنند و مجلس را از خطر نفوذ و مهندسی تقنین توسط دشمن دور کنند.
اگر کسانی که به مجلس راه می‌یابند ، دشمن‌شناس، 
پاک دست ، عادل، عالم، ضد فساد و باتقوا باشند می‌توانند جلوی مهندسی انتخابات و مهندسی تقنین توسط اغیار را بگیرند.خروجی مهندسی تقنین از سوی نیروهای جبهه انقلاب باید متضمن امنیت ملی، اقتدار ملی و رفاه ملی باشد والا دشمن در این دوره از انتخابات بازی جدیدی تعریف کرده که هر سه حوزه یادشده را مورد تهدید قرار دهد.
مهندسی تقنین