تأثیر انتخابات در حل مشکلات کشور واکاوی شد:

انتخابات راه ترمیم کشور

گروه سیاسی 
چهار مؤلفه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت از مباحث مورد تأکید مقام معظم رهبری می‌باشد که همواره در جریان بیانات خود نسبت به آن اشاره داشتند و آحاد مردم را بر مبنای این چهارمؤلفه برای حضور در انتخابات پیش رو دعوت کردند. ایشان وظیفه مسئولان را نیز همگام بودن و همراهی با مردم برای تقویت مشارکت حداکثری دانستند و انتخاب فرد اصلح را گامی ضروری خواندند. بدیهی است بیانات ایشان سرلوحه و تبیین‌گر راه است و می‌تواند گامی مؤثر در راستای انتخاب نماینده اصلح واقع شود؛ باور فعالان سیاسی این است که انتخاب فرد اصلح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند به مجلس کارآمدتر کمک کند. از طرفی دیگر به‌موجب حضور پررنگ مردم و انتخاب کاندیدای منتخب،به‌طورقطع مجلس قوی‌تری شکل خواهد گرفت که می‌تواند در حل مشکلات اقتصادی گام‌های جدی‌تری بردارد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،در دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی عنوان کردند: انتخابات، مظهر جمهوریت نظام است و به همین علت است که مستکبران و آمریکا که هم با جمهوریت و هم با اسلامیت نظام مخالف‌اند، با انتخابات و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی مخالف هستند.
ایشان همچنین انتخابات ۱۱ اسفند به‌عنوان راه‌حل مشکلات و اصلاح امور، همه را به شرکت پرشور در این رویداد مهم ملی فراخواندند و نکات مهمی را در باب چگونگی انتخاب نامزد اصلح، اتقان و سلامت انتخابات و پرهیز از بداخلاقی‌های انتخاباتی بیان کردند.ایشان با اشاره به درخواست یکی از رؤسای جمهور قبلی آمریکا از مردم ایران برای شرکت نکردن دریکی از انتخابات گذشته، گفتند: آن رئیس‌جمهور، ندانسته به ایران کمک کرد زیرا مردم از سر لج و مخالفت با او، بیشتر و پرشورتر از همیشه در انتخابات شرکت کردند به همین علت آمریکایی‌ها دیگر این‌گونه سخن نمی‌گویند اما با شیوه‌های مختلف به دنبال دور و مأیوس کردن مردم از انتخابات هستند. رهبر انقلاب، انتخابات را رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی و راه اصلاح کشور خواندند و گفتند: همه باید در انتخابات شرکت کنیم. کسانی هم که به دنبال ترمیم و حل مشکلات هستند، راه درست آن، انتخابات است و باید به انتخابات رو کنند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین فرمودند که همه افرادی که از نظارت شورای نگهبان عبور کرده‌اند، صالح هستند اما به‌حکم عقل باید از بین آن‌ها، افراد صالح‌تر را انتخاب کرد و برای شناخت اصلح، مردم تا جایی که توان بررسی دارند تحقیق کنند و اگر نمی‌توانند، به نظر افراد مورد اعتماد، توجه و عمل کنند. در راستای بیانات ایشان سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرده که هر رأی مردم می‌تواند امید دشمنان را به یأس تبدیل کند. مطابق اظهارات وی؛ مردم صاحبان این انقلاب‌اند و در تحقق اهداف انقلاب و نظام، مشارکت جدی داشته و دارند و با حضور پررنگ و بی‌نظیر خود در این دوره از انتخابات به دشمنان نشان خواهند داد که پای آرمان‌های خود محکم و استوار ایستاده‌اند. نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تبیین دستاوردهای انقلاب می‌تواند در تقویت مشارکت اثرگذار باشد، گفت: مسئولان باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود روند پیشرفت کشور را در مقایسه با گذشته برای مردم تبیین و گزارش کنند و این می‌تواند در امیدبخشی جامعه تأثیرگذار باشد. صالحی، دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با استناد به فرمایشات رهبر انقلاب، انتخابات را ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام دانست و گفت: برخی مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد که کلید حل آن نیز در دست مردم است. با نزدیک شدن به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دشمنان نظام اسلامی می‌کوشند تا با چنگ به ابزارهای مختلف ازجمله مشکلات اقتصادی به دنبال ناامیدکردن مردم، فضای زرد تبلیغاتی را پررنگ و سیاه‌نمایی را بیش‌ازپیش کنند. باور فعالان سیاسی و آگاهان حاضر درصحنه این است که حضور پرقدرت مردم درصحنه قدرت ملی گره از‌مشکلات موجود خواهد گشود و عرصه را برای جولان تبلیغات منفی رسانه‌ای تنگ خواهد کرد و اینک حضور مردم است که زمینه‌ساز پیشرفت علمی، شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خواهد بود. در بررسی بیشتر این موضوع به گفت‌‌وگو با‌ عباس مقتدایی،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و محمود عباس‌زاده مشکینی، دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پرداختیم که در ادامه می‌خوانید. 

عباس مقتدایی،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: 
انتخابات پرشور، پشتوانه حضور قدرتمند ایران  در عرصه بین‌المللی است

عباس مقتدایی،نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» و در راستای بیانات مقام معظم رهبری و راه اصلاح کشور از مسیر انتخابات به لزوم اتحاد ملت برای جلوگیری از بازی رسانه‌ها و تبلیغات منفی اشاره کرد و دراین‌باره بیان داشت: برگزاری انتخابات پرشور، مؤلفه‌ای است که هم‌اکنون مورد انتظار خیرخواهان کشور می‌باشد. برگزاری انتخابات پرشور، امنیت آفرین است و این امنیت باب‌های جدیدی را در کشور خواهد گشود تا بتوانیم نواقص موجود کشور‌ را به‌سرعت برطرف کنیم. اکنون موانعی پیش روی ایران اسلامی قرار دارد که اگر امنیت داخلی و تقویت تصمیم‌گیری‌ها به نحو شایسته انجام گردد، مرتفع خواهدشد.
وی افزود: حضور درصحنه انتخابات کمک خواهد کرد تا باقدرت هرچه‌تمام‌تر‌ اهداف کشور را پیش ببریم. بیانات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان بر حضور و مشارکت گسترده مردم به جهت شناخت عمیق ایشان از صحنه بین‌المللی می‌باشد. ایشان نکات حائز اهمیتی را به مردم متذکر شدند و توصیه کردند تا مردم مراقب باشند و آنچه که خیرشان است، رخ دهد. 
مقتدایی تصریح کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اکنون راه اساسی واصلی را برای ملت شریف ایران مشخص کردند و در دیدار با مردم آذربایجان شرقی باری دیگر مسیر درست را تبیین و بر آن تأکید کردند. 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در‌پایان این گفت‌وگو همچنین خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان صادق با مردم، صریح با مسئولان، پرتلاش در مجلس و متعهد به ملت انتخاب شوند، استقلال همه‌جانبه هرچه بیشتر رقم خواهد خورد و حضور مسئولانه در صحنه‌های‌مختلف بین‌المللی نیز افزایش خواهد یافت. از این همگان باید بدانند که حضور پرشور‌ درصحنه انتخابات ضرورت دارد و چنین ویژگی‌هایی است که می‌تواند کشور را با شتاب افزون‌تر جلو ببرد.

محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
گزینش نیروهای اهل تفکر و اهل هزینه‌دادن در انتخابات ضروری است

محمود عباس‌زاده مشکینی، نماینده مشکین‌شهر و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار ‌«رسالت» و در راستای بیانات مقام معظم رهبری در دیدار باجمعی از مردم آذربایجان شرقی و تأکیدات ایشان بر حضور در انتخابات، حفظ وحدت ملی و پرهیز از سیاه‌نمایی و اهانت عنوان کرد: انتخابات رکن مهم و سرنوشت‌ساز کشور است. 
به تعبیر دیگر در روز انتخابات سرنوشت ملت و یک کشور‌ رقم می‌خورد و اهداف از سوی منتخبان مردم تعیین می‌گردد.
 چنانچه در‌این فرآیند نیروهای کارآمد، دلسوز ، متخصص، باتجربه و دارای سابقه و  رزومه عملیاتی انتخاب شوند، نتایج بسیار‌خوبی رقم خواهد خورد. 
وی افزود: حضور‌ مردم و مشارکت درصحنه انتخابات می‌تواند موجب گزینش نیروهای قوی، اهل تفکر، اهل هزینه، اجتناب از محافظه‌کاری، شجاع در تصمیم‌گیری‌ و موضع‌گیری شود. 
عباس زاده تصریح کرد: مادامی‌که نیروهای برگزیده و متفکر از سوی مردم انتخاب شوند، مجلس شورای اسلامی در رأس امور نیز کارآمد خواهد بود و گره از‌مشکلات کشور خواهد گشود. 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت اتحاد هرچه‌تمام‌تر‌ مردم همچنین خاطرنشان کرد: کارآمدی فردا درگرو نوع انتخاب مردم می‌باشد.
 در این راستا اتحاد و انتخاب مردم اهمیت فراوانی دارد.
او با اشاره به لزوم فرصت برای تبیین دیدگاه‌ها متذکر شد: خوشبختانه سازمان صداو‌سیما فرصت‌های بسیار خوبی برای  طرح دیدگاه کاندیداها ایجاد کرده است. امیدواریم مردم نیز بدون توجه به هیاهو‌ها و تبلیغات زرد فرصت پیش‌رو را مغتنم بشمارند و بهترین را برای کشور رقم بزنند. 
نماینده مردم مشکین‌شهر درپایان این گفت‌وگو یادآور شد: سرنوشت کشور به انتخابات گره‌خورده و این مهم درنهایت امر به دست مردم محقق خواهد شد. امیدواریم همگی با هوشیاری هرچه‌تمام‌تر از امتحان پیش رو سربلند بیرون بیایم.
انتخابات  راه ترمیم کشور