جعفر قادری،عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس:

همکاری دانش‌بنیان‌ها ،حرکت در مسیر توسعه دانش فنی و فناوری را عملیاتی می‌کند

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار‌ «رسالت» به تشریح ضرورت توجه ویژه به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان باهدف تکمیل زنجیره ارزش، اشتغال‌زایی و توانمندی در بازارهای بین‌المللی پرداخت و دراین‌باره اظهارکرد: شرکت‌های دانش‌بنیان کانال انتقال دانش و فناوری از خارج کشور به داخل کشور می‌باشند و به سبب چنین رویکردی‌ فرصت‌های بسیار ارزنده‌ای را برای کشور فراهم می‌سازند. مادامی‌که فرصت انتقال دانش فناوری از خارج کشور به داخل فراهم گردد، بسیاری از عقب‌افتادگی‌های موجود در حوزه تکنولوژی جبران خواهد شد و زمینه توسعه هرچه بیشتر  و افزایش کیفیت محصولات داخلی کشور رقم خواهد خورد.
وی افزود: اصل حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری است و به همین سبب مجلس یازدهم قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را‌ مصوب‌کرد. همواره نیز‌ پیگیریم تا قانون به‌درستی اجرا‌ وعملیاتی شود و روند آن دچار تأخیر و خلل نباشد. قادری تصریح کرد: خوشبختانه کشور با نخبگان و فارغ‌التحصیلان بسیاری روبه‌رواست که ظرفیت‌های فراوانی دارند و دارای توانمندی‌های منحصر می‌باشند. متأسفانه در این بازه امکان جذب تمامی این افراد وجود ندارد و این خطری جدی تلقی می‌گردد چراکه اگر ظرفیت جذب افراد و فارغ‌التحصیلان توانمند را فراهم نسازیم، به دنبال کار از کشور خارج خواهند شد و ظرفیت‌هایشان در جای دیگر سرمایه‌گذاری خواهد شد و سهم دیگر کشورها خواهد بود. عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: برای آنکه از توانایی فارغ‌التحصیلان و نخبگان در داخل کشور بهره‌ بگیریم، می‌بایست ظرفیت دانش‌بنیان‌ها را ارتقا دهیم تا اشتغال‌زایی بیشتر رقم بخورد.  نماینده مردم شیراز متذکر شد: به‌منظور حرکت در مسیر توسعه دانش  فنی و تکنولوژی راهی جز شرکت‌های دانش‌بنیان نداریم. این شرکت‌ها می‌توانند فرصت‌های‌ارزنده‌ای را رقم بزنند و به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان جامه عمل‌بپوشانند. 
او یادآور شد: اینک در نقاط مختلف دنیا شرایط رقابتی به نفع کسانی است که از دانش و فناوری روز برخوردار باشند و تولیدات دانش‌بنیان‌شان به حداکثر میزان خود رسیده باشد. امروز نیز اگر ظرفیت صادراتی محصولات دانش‌بنیان بیش‌ازپیش فراهم گردد، رقابت‌پذیری ایجاد خواهد شد و این خود گامی در راستای جبران عقب‌ماندگی و حل مشکلات خواهد بود. 
قادری در پایان این گفت‌‌وگو بیان کرد: همواره معتقدیم که ظرفیت حرکت به‌سوی ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان  وجود دارد و می‌توان ظرفیت‌های  موجود را افزایش داد. تعدد دانش‌بنیان‌ها به بخش‌های مختلف تولیدی کشور کمک خواهد کرد و به‌موجب افزایش ظرفیت‌ها، ایجاد اشتغال بیشتر را رقم خواهد زد.
 همکاری دانش‌بنیان‌ها ،حرکت در مسیر توسعه  دانش فنی و فناوری را عملیاتی می‌کند