حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا:

رژیم صهیونیستی در منطقه منزوی‌شده و به‌تدریج وارد چرخه فروپاشی خواهد شد

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اقدام قاطع ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی را یک حرکت راهبردی و تاریخ‌ساز دانست و دراین‌باره بیان کرد: عملیات وعده صادق یکی از مهم‌ترین عملیات‌ها منطقه بوده است که جمهوری اسلامی ایران آن را در دستورکار قرارداد و بی‌شک این مهم تنبیه بزرگی برای رژیم صهیونیستی تلقی خواهد شد. 
وی افزود: رژیم صهیونیستی پس‌ازآنکه طی ۶ ماه گذشته به‌صورت مکرر دست به کشتار مردم غزه و نسل‌کشی زده بود، اقدام به ماجراجویی‌های مختلف همچون حمله به سوریه و حمله به کنسولگری جمهوری ایران در دمشق کرد که در این جنایت تمامی قواعد بین‌المللی را زیرپا گذاشت و نوعی اعلان‌جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران تلقی شد. 
هانی زاده بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به سبب بی‌توجهی نهادهای بین‌المللی تنبیه رژیم صهیونیستی را در دستورکار قرارداد، تصریح کرد: ایران از تمامی ظرفیت‌های خود برای طرح یک سلسله شکایت‌هایی به سازمان و نهادهای بین‌المللی ازجمله شورای امنیت آغاز کرد که متأسفانه شورای امنیت در این مسیر یک بیانیه علیه اقدام جنایتکارانه تروریستی اسرائیل در حمله به مقر کنسولگری ایران در دمشق صادر نکرد. 
کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با به‌کارگیری واژه‌های روشن و شفاف در نماز عید فطر اعلام داشتند که رژیم صهیونیستی می‌بایست تنبیه گردد. به‌موجب بیانات ایشان چراغ سبزی برای تنبیه رژیم صهیونیستی صادر شد. اوبا  بیان اینکه جایگاه ایران میان ملت‌های آزاده‌ جهان بسیار تقویت‌شده است، متذکر شد: پاسخ و اقدام قاطع جمهوری اسلامی ایران برای رژیم صهیونیستی دردناک بود چراکه بخش مهمی از ماشین جنگی رژیم صهیونیستی فلج شد. پس‌ازاین عملیات شورای امنیت و نظامیان رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه دادند و با بررسی ابعاد قدرت بازدارندگی ایران، تصمیم بر عدم پاسخگویی گرفتند. 
وی در پایان این گفت‌وگو بابیان اینکه رژیم صهیونیستی در منطقه منزوی‌شده است و به‌تدریج وارد چرخه فروپاشی خواهد شد، یادآوری کرد: رژیم صهیونیستی به کمک آمریکا کوشید تا قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت به تصویب برساند. نشست این شورا‌ نیز تشکیل شد اما بیش‌تر کشورهای عضو شورای امنیت علیه اسرائیل موضع‌گیری کردند. به‌موجب این امر افزون بر شکست نظامی رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق، شکست سیاسی دیگری برای این رژیم در شورای امنیت رقم خورد.
رژیم صهیونیستی در منطقه منزوی‌شده و به‌تدریج وارد چرخه فروپاشی خواهد شد