آمریکا تهدید به تحریم گرجستان کرد

بعد از تصویب نهایی قانون «عوامل خارجی» در پارلمان گرجستان، رئیس‌جمهور این کشور وعده داد این قانون را وتو خواهد کرد و وزارت امور خارجه آمریکا نیز تصویب آن را محکوم و تفلیس را تهدید به تحریم کرد.
به گزارش خبرگزاری «نووستی»، سالومه زورابیشویلی، رئیس‌جمهور گرجستان بار دیگر اعلام کرد که قصد دارد قانون مربوط به عوامل خارجی که روز سه‌شنبه در پارلمان این کشور تصویب‌شده، را وتو کند.
او  در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان تأکید کرد که این قانون را وتو خواهد کرد، البته پارلمان کشور می‌تواند با تکیه‌بر رأی اکثریت نمایندگان این تصمیم را لغو کند.خانم زورابیشویلی قبلا نیز گفته بود که این قانون را وتو خواهد کرد.پس‌ازآن، ایراکلی کوباخیدزه، نخست‌وزیر گرجستان، رئیس‌جمهور را عامل نفوذ خارجی نامید. روز سه‌شنبه، پارلمان گرجستان قانون «عوامل نفوذ خارجی» را در سومین قرائت نهایی تصویب کرد. 84 نماینده 
به تصویب این قانون رأی مثبت داده و 30 نماینده با آن مخالفت کردند.البته  این نشست جنجال‌برانگیز شد و در جریان بررسی پیش‌نویس این سند که با موجی از اعتراضات همراه است، پارلمان مجبور شد جلسه را قطع کند زیرا نمایندگان اکثریت و مخالفان جنبش ملی متحد با یکدیگر به‌طور فیزیکی درگیر شدند. 
آمریکا تهدید به تحریم گرجستان کرد