مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس:
توجه به معیشت معلمان سرمایه گذاری بلندمدت برای تربیت نسل آینده است

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز و عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: مطابق با مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شده تا یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده صرف نوسازی چهاردستگاه اعم از مدارس، آبرسانی شهرها و روستا (اصلاح شبکه‌های درون شهری و روستایی)، نوسازی راه‌ها با محوریت مناطق محروم و روستایی و توسعه زیرساختی بخش درمان شود. این مصوبه براساس پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح و به تایید رسید. 
وی با بیان اینکه فرآیند نوسازی مدارس نیازمند توجه ویژه است، افزود: در شرایط فعلی دارای ۱۰۰۰ مدرسه و ۱۰۰ هزار کلاس می‌باشیم که نیازمند نوسازی و به‌‌سازی می‌باشند؛ در این میان برخی می‌بایست به طورکل تخریب و ایمن سازی شوند.
یوسفی تصریح کرد: امر آموزش و پرورش و توجه به مدارس به عنوان جایگاه تحصیلی آینده‌سازان و نسل آتی کشور اهمیت فراوانی دارد. حدود ۱۶/۵ میلیون نفر دانش آموز در کشور وجود دارد که می‌بایست در محیطی دارای ایمنی لازم تحصیل کنند. اگر زیرساخت‌های نوسازی و به‌سازی مدارس فرسوده در دستورکار قرار نگیرد، به نقطه هدف در تربیت نسل آینده نخواهیم رسید چراکه الزامات روحی دانش آموزان و محیط توأم با آرامش تحصیلی را فراهم نخواهد شد. 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در تربیت آینده‌سازان کشور باید به موارد بسیاری توجه داشته باشیم؛ یکی از این موارد جلوگیری از‌وقوع حوادث به سبب بافت فرسوده مدارس است. براین اساس یکی از نگرانی‌‌های جدی‌ما رقم خوردن حوادث تلخ به سبب عدم نوسازی است و تلاش‌می کنیم تا با مصوبه اخیر مانع از چنین اتفاقات تلخی شویم. او متذکر شد: به منظور تخریب و نوسازی مدارس اعتبار ۱۰ هزارمیلیارد تومانی می‌باشیم. براین اساس نیاز است تا طی بازه زمانی ۳ الی ۴ ساله حدود ۳۰ هزارمیلیارد تومان به این حوزه اختصاص یابد. بی‌شک به موجب این روند شاهد توسعه آموزش خواهیم شد.
وی با بیان اینکه به دنبال سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش می‌باشیم، یادآور شد: بسیاری از مدارس در مناطق محروم و روستایی‌هستند و برکسی اهمیت نوسازی این مدارس پوشیده نیست. متاسفانه برخی مدارس درون شهری‌مان نیز نیازمند بازسازی، تخریب و ایمن سازی می‌باشند چراکه دچار فرسودگی هستند. 
یوسفی در پایان این گفت‌وگو اظهارکرد: مجلس یازدهم و اعضای کمیسیون تلفیق به سبب توجه به آینده دانش آموزان، در کنار معیشت معلمان، کادر آموزشی و خدمتگزاران به دنبال موضوعات زیرساختی می‌باشند. باید به سمت مدارس هوشمند حرکت کنیم و هنرستان‌های کشور را تقویت سازیم. ضرورت دارد تا در مسیر حرفه آموزی قرار بگیریم و این مهم مسیر نمی‌گردد مگر آنکه هنرستان‌های کشور تجهیز و به روز شوند. این روند کمک می‌کند تا دانش آموزان فارغ از رشته تحصیلی دانشگاهی یا شغل آینده خود یک حرفه را به خوبی بلد باشند. شایان ذکر است تا بگوییم که به سبب این مصوبه حدود ۱۵ درصد از اعتبار موردنیاز برای بازسازی و نوسازی مدارس کشور تامین خواهد شد. فراموش نکنیم که توجه به معیشت معلمان و دانش آموزان هزینه نیست و سرمایه گذاری بلندمدت برای تربیت نسل آینده کشور تلقی خواهد شد.