صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس:
افزایش تولید، گره‌گشای مسکن کارگری است

صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به تشریح راهکارهای تأمین مسکن کارگران پرداخت و دراین‌باره به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: قانون جهش تولید مسکن ظرفیت بسیار خوبی را برای تأمین مسکن کارگران و کاهش معضل حال حاضر جامعه کارگری داراست. بنابراین می‌توان از این ظرفیت بهره گرفت و افزایش ساخت‌وساز قیمت تمام‌شده مسکن را کاهش دا‌د.
وی افزود: همکاری مشترک جامعه کارگری، کارفرمایی و همچنین وزارت راه و شهرسازی یک ضرورت است و می‌بایست این مهم به‌منظور تأمین مسکن کارگران در دستورکار قرار‌گیرد.
بدری تصریح کرد: اجاره زمین ۹۹ ساله و تخصیص وام‌های ارزان‌قیمت می‌تواند امری راهگشا باشد. از طرفی دیگر کارفرمایان جامعه کارگری و همچنین واحدهای تولیدی می‌توانند ظرفیت بسیار خوبی را در راستای افزایش تولید مدنظر قرار دهند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در شرایط حال حاضر می‌توان زمین‌ها را به واحدهای تولیدی اختصاص داد. با اختصاص زمین به واحدهای تولیدی، سازندگان به تولید خواهند پرداخت و از ظرفیت‌های حمایتی بهره خواهند برد.
او درخصوص ضرورت تقویت ظرفیت‌های تولید مسکن متذکر شد: اختصاص زمین به مجموعه‌های تولیدی موجب می‌گردد تا سازندگان پیمانکاران خود را انتخاب کنند و ظرفیت تولید را به‌واسطه کارفرمایان و صاحبان صنایع رقم بزنند. وی در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر لزوم افزایش ساخت مسکن بیان کرد: بی‌شک افزایش ساخت‌وساز و تقویت ظرفیت تولید موجب بهره‌وری بیشتر در حوزه ساخت مسکن خواهد شد و قیمت تمام‌شده مسکن را کاهش خواهد داد. مادامی‌که قیمت تمام‌شده مسکن کاهش پیدا کند، تمایل کارگران برای دریافت تسهیلات و خرید مسکن افزایش پیدا خواهد کرد.