نهادهای امنیتی رژیم اشغالگر قدس وحشت‌زده هستند
زمزمه انتفاضه در کرانه باختری

گروه بین‌الملل
 یک رسانه صهیونیستی درباره افزایش محبوبیت حماس، وقوع انتفاضه در کرانه‌باختری و باز شدن جبهه جدید جنگ از این منطقه علیه اسرائیل هشدار داد. روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» درباره افزایش محبوبیت حماس در میان فلسطینی‌ها نوشت: در شرایطی که همه چشم‌ها به غزه دوخته‌شده است، محبوبیت حماس در کرانه باختری افزایش‌یافته و اعتماد فلسطینیان به تشکیلات خودگردان از بین رفته است.
  موقعیت برتر مقاومت 
این رسانه صهیونیستی با اشاره به آزادی صدها فلسطینی مقیم کرانه باختری در توافق تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی، نوشت: حتی اسرایی که متعلق به دیگر گروه‌های فلسطینی بودند بعد از آزادی از حماس تشکر کردند و این پرچم حماس بود که در مراسم استقبال از آن‌ها برافراشته شد.«تایمز اسرائیل» نوشت: حماس با آزاد کردن ۲۴۰ زندانی فلسطینی، در موقعیت برتری ازنظر سیاسی قرارگرفته است و فلسطینی‌ها عملیات طوفان الاقصی را یک دستاورد بزرگ می‌دانند که دوباره آرمان فلسطین را در جهان زنده کرده است.
این رسانه صهیونیستی به نظرسنجی مؤسسه تحقیقاتی «جهان عرب برای تحقیق و توسعه» اشاره کرد و نوشت: محبوبیت شاخه نظامی حماس(گردان‌های عزالدین قسام) از زمان شروع (عملیات طوفان الاقصی) به ۸۹ درصد رسیده و «ابوعبیده» سخنگوی آن قهرمان جوانان فلسطینی شده است.
 آتشی زیر خاکستر 
«تایمز اسرائیل» به افزایش حملات  شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری اشاره کرد و نوشت: در حملات اسرائیل به کرانه باختری (از زمان عملیات طوفان الاقصی)تاکنون ۲۲۵ فلسطینی  ازجمله ۵۰ کودک کشته (شهید) شده‌اند.
این رسانه صهیونیستی نوشت: کرانه باختری اکنون آتش زیر خاکستر است و یورش نظامیان اسرائیلی، حملات شهرک‌نشینان و بد شدن شرایط اقتصادی و ناامیدی محض از آینده ممکن است آن‌را در وضعیت خطرناکی قرار دهد.«تایمز اسرائیل» با هشدار درباره باز شدن جبهه جدید جنگ در کرانه باختری، نوشت: در شرایطی که ارتش (رژیم صهیونیستی) برای شکست حماس در غزه می‌جنگد ممکن است انتفاضه در کرانه باختری به از بین رفتن تشکیلات خودگردان و (قدرت گرفتن حماس) در این منطقه منجر شود.«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز اخیرا درباره میزان بالای حمایت مردم کرانه باختری از عملیات طوفان الاقصی در نظرسنجی‌ها ابراز نگرانی کرده و گفته بود: مردم کرانه باختری دقیقا مثل حماس فکر می‌کنند.
 توهمات نتانیاهو
از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس  از وزیر امور راهبردی خواست طرحی باهدف کاهش تراکم جمعیت در
 باریکه غزه پس از پایان جنگ تهیه کند.
عبری‌زبان «اسرائیل الیوم» از درخواست  بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر از «ران درمر» وزیر امور استراتژیک و عضو شورای جنگ، برای تهیه طرحی باهدف کاهش تراکم جمعیت در باریکه غزه پس از پایان جنگ خبر داد.این روزنامه افزود: طرحی که وزیر وابسته به حزب لیکود در حال تهیه آن است، اغلب اعضای شورای جنگ از آن مطلع نشده‌اند و به‌دلیل حساسیت آن، در محافل رسمی موردبحث و بررسی قرار نگرفته است.روزنامه «اسرائیل الیوم» پیش‌بینی کرد که «این طرح با مقاومت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و نیز با مخالفت گسترده‌ای روبه‌رو شود زیرا مسئله‌ای غیرواقعی و تخیلی است؛ اما این طرح ممکن است از حمایت وزرای حزب لیکود و حزب «قدرت یهود» به ریاست ایتامار بن گویر و جنبش صهیونیسم دینی به ریاست اسموتریچ برخوردار شود.»
بحران‌های ناتمام در آشیانه صهیونیست‌ها
به گفته «اسرائیل الیوم» به‌رغم آنکه طرح با مخالفت بین‌المللی و شاید با مخالفت نظامی در اسرائیل روبه‌رو شود اما نتانیاهو اجرای آن را یک هدف راهبردی می‌داند.
این روزنامه افزود: نتانیاهو می‌کوشد تا طرح کاهش جمعیت غزه را بدون رویارویی با واشنگتن و جامعه جهانی و مصر که قاطعانه با کوچاندن اجباری مخالف است، به اجرا درآورد. اما افراد نزدیک به نتانیاهو این‌گونه توجیه می‌کنند که این طرح برای اخراج فلسطینیان نیست بلکه تلاشی برای کاهش جمعیت باریکه غزه است.
طبق گزارش این روزنامه، رژیم اشغالگر ممکن است برای یافتن راه‌حلی برای مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینیان، اهالی باریکه غزه را به سمت دریا سوق دهد تا ازآنجا به کشورهای اروپایی و آفریقایی مهاجرت کنند.
 نقشه راه آمریکا 
وبگاه نشریه «پالتیکو» نیز به نقل از منابع مطلع و مقام‌های آمریکایی گزارش داد که واشنگتن هفته‌ها را صرف تدوین برنامه‌ای برای نوار غزه پس از پایان جنگ کرده است.در این گزارش آمده است: «مراحل طرح آمریکا برای غزه پس از جنگ شامل بازسازی، ایجاد نیروی بین‌المللی و سپس یک مرجع فلسطینی است که کنترل این باریکه را به دست بگیرد.»
یک مقام آمریکایی بابیان این‌که تشکیلات خودگردان فلسطین ازنظر مشروعیت و توانایی در نوار غزه با چالش‌های بزرگی مواجه است، گفت: «طرح دولت بایدن کنترل نهایی غزه توسط تشکیلات خودگردان را پیش‌بینی می‌کند.»
پالتیکو ادامه داد: «برجسته‌ترین جنبه‌های طرح دولت بایدن پس از جنگ غزه، شامل افزایش کمک‌های امنیتی واشنگتن به تشکیلات خودگردان فلسطین است. آمریکا می‌خواهد ساختار امنیتی فلسطینی در غزه بعد از جنگ داشته باشد.»
این روزنامه به نقل از یک منبع دولتی نوشت: «موضوع ناشناخته بزرگ این است که حماس پس از جنگ چقدر در نوار غزه باقی خواهد ماند. آنچه ما را تشویق می‌کند، نتیجه ایجاد یک کشور فلسطینی است اما ما اکنون بر ثبات در غزه تمرکز کرده‌ایم.»
این منبع تصریح کرد: «ما نتوانسته‌ایم سران اسرائیل را به سمت بحثی معنادار در مورد این‌که غزه پس از جنگ چگونه خواهد بود سوق دهیم. برخی از کشورهای عربی اخیراباوجود مخالفت اولیه با این ایده، نسبت به پیشنهاد اعزام نیرو به غزه ابراز تمایل کرده‌اند.»
پیش‌ازاین، یک روزنامه صهیونیستی نوشته بود که واشنگتن و تل‌آویو طرحی برای کوچاندن اهالی غزه به چهار کشور ترکیه، مصر، عراق و یمن دارند.درهرحال، بسیاری از طرح‌های تدوین‌شده توسط آمریکا یا رژیم اشغالگر قدس درنهایت راه به‌جایی نخواهد برد! قطعا جنگ غزه تبدیل به پاشنه آشیل تل‌آویو، واشنگتن و بازیگران اروپایی خواهد شد.حقیقت مطلقی که کمترین شبهه‌ای در تحقق آن وجود ندارد. تشدید انتفاضه در کرانه باختری، این روند (شکست دشمنان) را تسریع خواهد کرد.