جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس:
رشد تولید و افزایش اشتغال از مسیر دانش بنیان‌ها شدنی است

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و     و زرقان و عضو کمیسیون برنامه‌و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح حمایت از تولید و اشتغال در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پر‌داخت و دراین راستا اظهارکرد:  به‌منظور حمایت از تولید و اشتغال ضرورت دارد تا چندین اقدام اساسی در دستورکار قرار گیرد. نخست ضرورت دارد تا در راستای تسهیل فضای کسب‌وکار، صدور مجوز‌ها سهولت یابد و مقررات قانون تسهیل مجوزهای کسب‌وکار با جدیت بیش‌تر دنبال شود. 
وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری‌از‌ دانش شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: در گام دوم ضرورت دارد تا به‌منظور تأمین دانش فنی و همچنین جبران عقب‌افتادگی‌های گذشته از شرکت‌های دانش‌بنیان بهره بگیریم و با استفاده از ظرفیت‌ آن‌ها توسعه دانش فنی را رقم بزنیم و تکنولوژی موردنیاز را به‌روز کنیم. قادری درخصوص چگونگی تحقق افزایش بهره‌وری تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به مؤلفه افزایش بهره‌وری که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ نیز پیش‌بینی‌شده، جامه عمل بپوشاند و زمینه بهره‌وری بیش‌تر را رقم بزنند.عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه به‌منظور حمایت از تولید و اشتغال نیازمند افزایش سرمایه‌گذاری می‌باشیم، همچنین خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا از مسیر افزایش تعاملات و همچنین پیمان‌های اقتصادی همچون عضویت در سازمان همکاری شانگهای و بریکس، رونق سرمایه‌گذاری را رقم بزنیم و از ظرفیت بانک‌ها همچون بانک توسعه اسلامی بهره بگیریم. 
او بابیان اینکه تعاملات و پیمان‌های منطقه‌ای می‌توانند رشد اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری را رقم بزنند، متذکر شد: به‌منظور رونق سرمایه‌گذاری می‌توانیم بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای مالی پیمان‌‌های شانگهای و بریکس را موردتوجه قرار دهیم و با استفاده از تعاملات منطقه‌ای مشکلات موجود را مرتفع سازیم.نماینده مردم شیراز و رزقان با تأکید بر لزوم حضور و نقش‌آفرینی اقتصادی در بازارهای بین‌المللی همچنین یادآور شد: همکاری با بازارهای گسترده جهانی توسعه سرمایه‌گذاری را رقم خواهد زد و موانع موجود اقتصادی را برطرف خواهد کرد. قادری در پایان این گفت‌وگو به تشریح موضوع بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پرداخت و دراین‌باره اذعان داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی کشور دانش فنی و تکنولوژی به‌روز ندارند و نمی‌توانند بهره‌وری مناسب را در دستورکار قرار دهند. این واحدها به‌منظور به‌روزرسانی دانش خود نیازمند جذب سرمایه می‌باشند و چنانچه این مهم صورت گیرد، مقیاس تولیدشان افزایش خواهد یافت. افزایش مقیاس تولید، هزینه تمام‌شده را کاهش خواهد داد و گامی در راستای حمایت از تولید و اشتغال و حل مشکلات اقتصادی خواهد بود.