حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس:
مخالفت مجلس با کلیات بودجه در راستای کمک به دولت برای تحقق اعتبارات است

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا، نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهار داشت: اصلی‌ترین نکته‌ای که موجب مخالفت نمایندگان با بودجه ۱۴۰۳ شد، مسئله افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بود. وی با اشاره به موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان افزود: در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه جامعه ۹۰ درصدی از بازنشستگان پیش‌بینی شد که ضرورت داشت
 ۴۰ درصد متناسب‌سازی‌شان در سال نخست انجام ‌شود. همچنین بیش از ۴۰۰ هزارمیلیارد کسری و ناترازی پیش‌بینی می‌شد چراکه محل تأمین آن مبرهن نبود. نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش مالیات در بودجه سال آینده تصریح کرد: افزایش مالیات یکی دیگر از دلایل پررنگ مخالفت نمایندگان با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ بود. با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر پیش‌بینی می‌شد تا افزایش مالیات موجب گرانی سایر اقلام شود و معیشت مردم را تحت‌الشعاع قرار دهد. حجت‌الاسلام حسینی کیا همچنین خاطرنشان کرد: بخشی از نگاه‌های بودجه نسبت به احکام دائمی نادرست بود و به طورکل احکام دائمی حذف گردیده بود. مجموع این عوامل موجب شد تا مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ مخالفت کند و آن را برای بررسی بیش‌تر به دولت ارجاع دهد. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن بابیان اینکه مجلس درصدد کمک و همراهی دولت برای تحقق اعتبارات پیش‌بینی‌شده می‌باشد، متذکر شد: رد کلیات لایحه بودجه از سوی مجلس و ارجاع آن به دولت جای نگرانی ندارد. دولت به مدت یک هفته فرصت بررسی و اصلاح خواهد داشت و پس از اصلاح نیز مجلس لایحه را بررسی خواهد کرد. بنابراین مخالفت با کلیات بودجه تنها در راستای تصمیم‌گیری بهتر است و همواره طی سالیان و دولت‌های مختلف نیز مطرح بوده است. 
وی در پایان این گفت‌وگو با اشاره به مخالفت نمایندگان با مباحث مرتبط حوزه انرژی در لایحه بودجه ۱۴۰۳  یادآور شد: تلاشمان این است که منابع پیش‌بینی‌شده برای دولت تحقق یابد و اعتبارات لازم به‌ویژه برای بازنشستگان فراهم گردد. افزون براین نسبت به موضوعات مرتبط با حوزه انرژی توجه جدی نشده بود و به همین خاطر خواستار رفع ناترازی‌های موجود و اصلاح این بخش شدیم.