علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:
مجلس در پی تحقق عدالت مالیاتی و رضایت اقشار جامعه است

علیرضا شهبازی، نماینده مردم نهاوند و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» ضمن اشاره به مشمول شدنيك درصد مالیات سالانه بر خودروهای سواری به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان گفت: موضوع مالیات بر خودروهای لوکس چندین سال است که مطرح می‌باشد. ازاین‌رو در لایحه بودجه ۱۴۰۳ نیز این امر مطرح است با این تفاوت که معتقدیم اخذ مالیات باید به‌صورت واقعی و شفاف باشد. 
وی با تأکید بر اخذ مالیات از طبقات ثروتمند جامعه افزود: فردی که درگذشته خودرویی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان خریده است و حال مطابق با تورم قیمت خودرو به بیش از ۳ میلیارد تومان رسیده نباید مشمول پرداخت مالیات شود. به طورحتم چنین افرادی  نباید مالیات پرداخت کنند و می‌بایست طبقات ثروتمندی مشمول شوند که از پرداخت مالیات آسیب نبینند. 
شهبازی تصریح کرد: تورم بازار خودرو طی سال‌های اخیر موجب شده تا قیمت‌ها تا چندین برابر افزایشی شود. بنابراین صاحبان خودرو باارزش ۳ میلیارد تومان ممکن است  افراد بازنشسته یا مسن جامعه باشند که حالا دیگر توان پرداخت مالیات را ندارند. در حوزه مسکن و مالیات بر خانه‌های خالی نیز چنین است؛ ممکن است خانواده‌ای از ۲۰ الی ۳۰ سال گذشته در محله‌ای ساکن شده‌باشند که حال آن محله پیشرفت کرده و در زمره نقاط بالاشهر و گران‌قیمت تلقی می‌شود. بی‌شک این خانواده در زمان گذشته بهای اندکی پرداخت کرده و حال  نادرست است که مشمول مالیات خانه لوکس و گران‌قیمت شود. 
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه کوشش مجلس جلوگیری از فشار اقتصادی بر طبقه متوسط و پایین جامعه است، همچنین خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا صاحبان خودرو و خانه‌های لوکس را از یکدیگر تفکیک کرد. هدف این است که فشار بر مردم وارد نشود و موجب نارضایتی‌شان نشویم. 
او با اشاره به لزوم اخذ مالیات از دارندگان خودروهای لوکس و به‌روز متذکر شد: به طورحتم افزایش فشار و نارضایتی بر مردم با عدالت مالیاتی همخوانی ندارد. بی‌شک افرادی که هزینه آن‌چنانی می‌کنند و به ساخت‌وسازهای کلان می‌پردازند می‌بایست مشمول مالیات شوند. افزون براین افرادی که خودروهای روز و گران‌قیمت باارزش چندین میلیاردی را تهیه می‌کنند، می‌بایست مالیات سالانه خودرو را پرداخت کنند. 
وی با تأکید بر لزوم دریافت مالیات واقعی وتوأم با رضایت صاحبان سرمایه یادآور شد: ضرورت دارد تا در فرآیند شناسایی و اخذ مالیات به نوع خودرو و زمان خودرو توجه کنیم. تلاش‌ این است که مالیات‌ها واقعی باشد و پرداخت مالیات نیز با رضایت‌مندی صورت گیرد.  
نماینده مردم نهاوند در پایان این گفت‌وگو به تشریح مشمول شدن  يك درصد مالیات سالانه بر خودروهای سواری به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان پرداخت و اظهارکرد: مالیات بر خودروهای لوکس و خانه‌های لوکس امری درست است اما نیازمند تدابیر ویژه و شناسایی درست می‌باشد.