حسین محمدصالحی دارانی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:
تبیین اهداف مشارکت در انتخابات برای مردم ضروری است

حسین محمدصالحی دارانی، نماینده مردم فریدن و فریدونشهر و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها  مجلس شورای اسلامی در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین راهبرد جبهه استکبار برای بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه و لازمه ترویج حضور و نقش‌آفرینی مردم به‌عنوان رکن مهم اداره صحیح کشور به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: غرب از مدت‌ها پیش به دنبال برنامه‌ریزی برای بیرون کشاندن مردم از صحنه انتخابات سال جار‌ی بود و به‌منظور تحقق این هدف در ابتدا کوشید تا شکاف و اختلاف درمیان مردم ایجاد کند و مشکلات اقتصادی و سیاسی را دوچندان سازد. بدین منظور مقصر تنش‌ و ناآرامی‌ کشورهای اطراف را  نیز جمهوری اسلامی خطاب می‌کرد و درصدد آن بود که مشارکت مردم را کاهش و میدان را خلوت کند. وی افزود: تلاش‌های غرب برای آنکه نشان دهد مردم حامی نظام جمهوری اسلامی نیستند، ثمر نداد و مردم ثابت کردند که همواره پای نظام و انقلاب می‌ایستند و بر سر آرمان‌هایشان هستند. مردم امروز دریافته‌اند که غرب هیچ‌گاه خواهان آرامش و امنیت در منطقه نبوده و همواره مسیر منافع خود را دنبال می‌کرده‌ است. 
محمدصالحی دارانی تصریح کرد: اهداف جریان استکبار برای مردم تبیین شده و تمایل مردم برای حضور درصحنه انتخابات بیش‌ازپیش افزایش‌یافته است. دراین راستا پیش‌بینی انتخابات گرم و گسترده از سوی مردم را خواهیم داشت. 
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: مردم ایران بارها و بارها به اثبات رسانده‌است که حامی کشور می‌باشند و این تنها ابعاد سیاسی  و مردمی‌ندارد. حمایت تمام و کمال مردم از کشور در راستای تعهدات و اعتقادات دینی‌شان می‌باشد. نماینده مردم فریدن و فریدونشهر متذکر شد: انتخابات سال جاری بار دیگر مشت محکمی بر دهان غرب و رسانه‌های غربی خواهد زد. ناگفته نماند که مسائل و مشکلات اقتصادی وجود دارد و دراین راستا ممکن است نارضایتی‌هایی در حوزه اقتصادی وجود داشته باشد هرچند که دولت و مجلس درحال تلاش‌اند تا این مسائل کمرنگ شود. بی‌شک مردم تلاش‌های مسئولان را می‌بینند و از تحریم‌های شدید علیه جمهوری اسلامی ایران آگاهند. خوشبختانه باوجود تمام سنگ‌اندازی وضعیت کشور در مقایسه با کشورهای غربی بهتر است؛ امروز ازنظر رشد اقتصادی در رده دوم کشورهای خاورمیانه قرار داریم و این مهمی است که با حمایت مردم به‌دست‌آمده است. 
او همچنین  یادآور شد: مطابق بیانات مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا اهداف مشارکت تبیین گردد. دراین راستا منظور کوشش برای رأی شخص خاصی نیست بلکه هدف حضور مردم برای شرح دیدگاه و نظرهای مختلف است. مردم با‌حضور‌ خود، دیدگاه و کاندیدای موردنظر خود را انتخاب خواهند کرد و از میدان انتخابات حمایت خواهند کرد. وی در پایان این گفت‌وگو در تبیین نقش اساسی مردم درصحنه انتخابات پیش‌رو بیان کرد: باید دست‌به‌دست یکدیگر دهیم تا سلامت و امنیت انتخابات که تمامی دستگاه‌ها درصدد آن هستند، برقرار شود و حضور مردم برای تعیین مجلس قوی و کارآمد به‌منظور قانون‌گذاری درست رقم بخورد. مطابق با بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ مجلس قوی و انتخاب درست می‌تواند تمامی راهبردها را تعیین کند و قانون‌گذاری صحیح را رقم بزند.