در واکنش به انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی مطرح شد:
امنیت در فراسوی مرز

گروه سیاسی 
سپاه پاسداران شب‌گذشته در عملیاتی انتقامی در واکنش به حملات تروریست‌ها به کرمان و سیستان و بلوچستان، اهدافی در اربیل عراق و سوریه را با موشک‌های بالستیک دربردهایی تا حداکثر ۱۲۰۰ کیلومتر هدف قرارداد و در اطلاعیه خود انهدام یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را در راستای پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت خواند. سپاه پاسداران در اطلاعیه شماره ۳ خود تشریح کرده است که  این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصاً کشور عزیزمان بوده است و به ملت عزیزمان اطمینان می‌دهیم عملیات‌های تهاجمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا گرفتن انتقام آخرین قطره‌های خون شهیدان ادامه خواهد یافت.
 به‌موجب اطلاعیه‌ای از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه با موشک‌های بالستیک کاربران فضای مجازی با تحسین این اقدام از سپاه پاسداران قدردانی کردند. برخی از این کاربران روزنامه‌نگاران عرب‌زبان، کاربران فلسطینی، نویسندگان و فعالان رسانه‌ای سوری و پژوهشگران و محققان آمریکایی  بودند.این امر حاکی از آن است که اقدام قاطع سپاه پاسداران واکنش‌‌های  بین‌المللی را نیز دربرگرفته و در بسیاری از نقاط دنیا تحسین می‌گردد. به‌موجب این اقدام قاطع و صریح، دانشجویان و تشکل‌های مختلف دانشجویی با صدور پیام‌هایی از اقدام موشکی سپاه علیه مواضع رژیم صهیونیستی و داعش در واکنش به شهادت جمعی از فرماندهان نظامی در سوریه و زائران مزار شهید سلیمانی تقدیر کردند‌.بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در پیامی در توییتر از این اقدام تقدیر و آن را حاوی این پیام که ایران بر سر منافع و امنیت شهروندان خود مماشات نمی‌کند را به دولت‌ها و‌حامیان تروریستی‌شان دانست.
 رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه نیروهای تروریست در منطقه نوشت: دست و بازوی برادرانم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سراسر منطقه را می‌بوسم که یادآوری کردند دوران بزن‌دررو تمام‌شده است. جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه حمله سپاه به مقرهای تروریستی هشداری برای کشورهای متخاصم است، دراین‌باره اظهارکرد: اقدام شجاعانه سپاه پاسداران در حمله به مقرهای جاسوسی و تروریستی بامداد دیروز دو وجه داشت؛ وجه اول هشدار به دشمنان بود که اگر بخواهند خطایی کنند، به‌طورقطع پاسخ لازم را به‌موقع دریافت خواهند کرد، این به معنای انتقام خون شهدا به‌طور کامل نیست و تنها هشداری برای کشورهای متخاصم به‌ویژه آن‌هایی است که دست به شرارت می‌زنند و دستشان به خون مردم بی‌گناه آغشته می‌شود.وجه دوم اقدامات ایمن‌سازی مرزهای ما است که باید انجام شود و جمهوری اسلامی ایران به‌هیچ‌وجه اجازه ناامنی در اطراف خود و مرزهای خود را نمی‌دهد و پاسخ مناسب و به‌وقت را خواهد داشت.
اگر دشمن بخواهد به شرارت‌های خود ادامه دهد، جمهوری اسلامی پاسخ لازم را خواهد داد و حمله شب گذشته تنها یک پاسخ بود و در آینده نیز سربازان ایرانی پاسخ به‌موقع و متقن را به دشمنان خواهند داد. در راستای عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه نیروهای تروریست در منطقه و انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی به گفت‌وگو با محمود عباس زاده مشکینی و عباس مقتدایی ا عضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پرداختیم که در ا‌دامه می‌خوانید. 

محمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
ایران بر سر منافع ملی  با هیچ کشوری تعارف ندارد
محمود عباس زاده مشکینی، نماینده مردم مشکین‌شهر و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» و در واکنش به عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه نیروهای تروریست در منطقه و انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی اظهارکرد: پدیده مرز را تنها محدود به جغرافیای مشخص‌شده خود نمی‌دانیم و منافع ملی ما مرز و خط قرمزمان می‌باشد. 
وی با اشاره به اقدامات ضد ایرانی گروه‌های تروریستی و مقرر‌هایشان در برخی نقاط منطقه افزود: کلیه موضوعات مرتبط با امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران مرز‌ و خط قرمز کشور‌ تلقی می‌گردد و با توجه به اینکه در قرن اخیر به‌ویژه دهه‌های اخیر جنگ‌ها‌ از شکل کلاسیک به شکل نامنظم تغییر رویه داده‌اند و مرز‌های جغرافیایی و امنیتی نیز به شیوه‌های غیرمنظم مورد تهدید قرار می‌گیرد؛ به‌عنوان‌مثال تروریست‌ها دست به اقدامات تروریستی می زنند و از بیرون برخی اقدامات ضد ایرانی را هدایت می‌کنند و سپس خاک برخی از کشورهای منطقه‌ را به‌عنوان محل پناه‌گیری خود انتخاب می‌کنند. متأسفانه در کشورهای همسایه‌مان بارها و بارها چنین تجربیاتی داشتیم  و شاهد اقداماتی مشابه با مثال مذکور بوده‌ایم. 
عباس زاده مشکینی با تأکید بر اینکه‌ برای پاسخ به تهدیدات با احدی تعارف نخواهیم داشت، تصریح کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران همواره مانع از به خطر افتادن منافع ملی کشور می‌گردد. براین اساس در هر زمان و مکانی که منافع ملی کشور تهدید شود، تعارف نخواهیم داشت و پاسخ قاطع خواهیم داد. 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: به گروه‌های تروریستی اجازه نخواهیم داد که اقدامات تروریستی انجام بدهند و بدون اقدام متقابل بروند. سپاه مقتدر کشور همواره پاسخی مناسب خواهد داد و طی عملیات موشکی اخیر، مقرهای جاسوسی و تروریستی گروه‌های وابسته به داعش و موساد را منهدم کرده است.
نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم متذکر‌شد: بار دیگر‌ می‌گوییم که مرز ما محدود به جغرافیای مشخص‌شده نیست و منافع ملی‌مان مرز می‌باشد. در این خصوص تعارفی نخواهیم داشت و هرکجا تهدیدی شکل گیرد، پاسخ مناسب خواهیم داد. 
او با اشاره به‌ضرورت جلوگیری از پناه‌گرفتن گروه‌های تروریستی در کشورهای منطقه یادآور شد: انتظارمان از کشورهای همسایه این است که مانع از سوءاستفا‌ده دشمنان و تعرض به منافع ملی‌ شوند و خاک خود را پناهگاه چنین گروهک‌هایی نکنند.
عباس زاده مشکینی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: به‌عنوان نماینده مردم و عضوی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تمام‌قد از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران علیه نیروهای تروریست در منطقه حمایت خواهم کرد و ضمن  تقدیر و تشکر، به برادرانم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خداقوت می‌گویم.

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی‌ مجلس: 
عملیات موشکی سپاه پاسداران نافی حق حاکمیت هیچ کشوری نیست
عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی‌ مجلس شورای اسلامی در واکنش به عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه نیروهای تروریستی در منطقه به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: عملیات موشکی ایران به مقرهای تروریستی در خاک عراق دفاع مشروع است. به‌بیان‌دیگر جمهوری اسلامی ایران در راستای مقابله با تهدیدات اقداماتی را انجام داده که این اقدامات نافی حق حاکمیت هیچ کشوری نیست.
وی بابیان اینکه رفتار ایران منطبق با حقوق بین‌الملل بوده است، تصریح کرد: دو کشور ایران و عراق روابط خوبی دارند و هر دو به‌حق حاکمیت یکدیگر احترام می‌گذارند اما مقابله با تروریست‌ها به جهت اینکه زمان پاسخگویی محدود است و چنانچه پاسخ لازم داده نشود اقدامات خرابکارانه تروریستی مشابهی انجام می‌گردد، ضرورت داشت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی‌ مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد:مطابق با حقوق بین‌الملل و مفاهیم حقوقی که در منشور ملل متحد هم پذیرفته‌شده است، هرگاه اقدامات تروریستی و نقض‌کننده‌ حقوق یک کشور انجام پذیرد، کشوری که مورد آسیب قرارگرفته می‌تواند به کانون خرابکاری و تروریستی و نقض‌کننده‌ حقوق بین‌المللی حمله نماید. او در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: براساس آنچه که در حقوق بین‌الملل پذیرفته‌شده است دفاع مشروع به‌عنوان یکی از قواعد اساسی به رسمیت شناخته‌شده است. اکنون‌که مقرهای گروه‌های تروریستی منهدم شده می‌توان اظهارداشت که جمهوری اسلامی ایران در راستای مقابله با تهدیدات اقداماتی را انجام داده و این اقدام نافی حق حاکمیت هیچ کشوری نیست چراکه این مقرها فکر و عملیات آن‌ها بوده است و می‌توانست آسیب‌های غیرقابل جبرانی را به کشور وارد کنند.