محمدباقر قاليباف:
نماز جمعه، ثمره خون شهداست

محمدباقر قالیباف ،رئیس مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه 25 دی ماه در بیست و ششمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور، گفت: در ابتدا شهادت حضرت امام هادی(ع) را به یکایک شما محبین اهل‌بیت(ع) و سنگربانان عقیده و اعتقاد و باورهای جامعه اسلامی تسلیت عرض می‌کنم، همچنین ماه مبارک رجب را عرض تبریک و تهنیت دارم و ان‌شاءالله در این ماه که ماه بندگی، آمرزش و رحمت خداوند است توفیق داشته باشیم از فرصت ماه‌های رجب و پس‌ازآن شعبان برای آماده شدن در ضیافت الهی و دعوت به این ضیافت استفاده کنیم.
به گزارش تسنیم، رئیس قوه مقننه ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند خودسازی و نیازمند جامعه‌پردازی با نگاه تمدنی و تحولی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید فرمودند هستیم، طبیعتا هرچه مسئولیت من و امثال من سنگین‌تر می‌شود بدون شک به همین نسبت باید خودسازی و توجه بیشتری داشته باشیم و من شخصا از یکایک شما ملتمس دعا هستم.
قالیباف بابیان اینکه«امروز که در آستانه انتخابات هستیم بیش از هر زمان دیگر به تقوای جمعی در جامعه برای پیشرفت نیاز داریم و باید در این خصوص تلاش کنیم» گفت: امیدوارم به‌برکت ولایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) بیش‌ازپیش نور ایشان بر زندگی مردم ایران عزیز و مسلمین در اقصی نقاط کشور و دنیا تابیده شود تا بتوانیم بهتر مسیر سعادت و موفقیت را طی کنیم.
مهم ترین رسالت نماز جمعه مستحکم‌کردن پیوند امام و امت است
وی با اشاره به اینکه یکی از عطیه‌های الهی و ثمرات انقلاب اسلامی و خون شهدا، نهاد نماز جمعه است که عبادتی جمعی، هفتگی و همچنین متوالی و بزرگترین فرصت است، گفت: مهمترین رسالت نماز جمعه مستحکم کردن پیوند امام و امت است.
رئیس نهاد قانونگذاری کشور بابیان اینکه باید بتوانیم انسجام اجتماعی داشته باشیم و تعادل بین روشنگری معنوی و مسئولیت اجتماعی برقرار کنیم، گفت: یکی از این سنگرها و نهادهای مهم و اساسی نهاد نماز جمعه و امام‌جمعه است.
وی افزود: در جهاد تبیین که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان تکلیف اول ما مشخص‌شده باید بتوانیم آگاهی‌بخشی دقیقی در حوزه مسائل تاریخی و سیاسی برای نسل جدید داشته باشیم تا آن‌ها را به سمت امیدبخشی و انگیزه‌بخشی سوق دهیم و این از رسالت‌های مهم در نهاد نمازجمعه است.
رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه باید با نقشه راه به‌گونه‌ای عمل کنیم که مردم شاهد و شریک تغییرات و تحولات مثبت در جامعه باشند، گفت:
اگر این نقشه راه بر زندگی آن‌ها ملموس باشد و آثار آن را به‌شرط آنکه براساس آرمان‌گرایی واقع‌بینانه عمل کنیم در ابعاد مادی و معنوی در زندگی خود و جامعه حس کنند، امیدبخشی و انگیزه‌بخشی در جامعه ایجاد می‌شود و جهاد تبیین مؤثرتر عمل می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب بحث مهم و جدی با محور حلقه‌های میانی وجود دارد و در مجلس و در قانون برنامه هفتم توسعه به حلقه‌های میانی توجه شده است و براساس توصیفات مقام معظم رهبری اگر دو شبکه اصلی در کشور وجود داشته باشد، یکی شبکه مردمی و دیگری شبکه حکمرانی است، گفت: تحول زمانی رخ می‌دهد که این دو شبکه به‌درستی به یکدیگر وصل شوند و کار کنند، به همین دلیل نهاد نماز جمعه یکی از مهمترین اجزای حلقه‌های میانی است زیرا برای تحول به این حلقه نیاز داریم.
رئیس قوه مقننه گفت: اگر ما قوانین خوب بنویسیم و دولت نیز در سطح عالی برای اجرای آن تلاش کند اما قوه چهارم یعنی دیوان‌سالاری و بوروکراسی اداری اجازه کار ندهد، نمی‌توان کارکرد؛ به همین دلیل است که باید جوانان و مردم را پای‌کار بیاوریم و همگرایی ایجاد کنیم.
رئیس قوه مقننه با تأکید براینکه امروز جنگ نابرابر رسانه‌ای وجود دارد، ادامه داد: از سوی دیگر نیز جامعه ما نیازمند انسجام و همبستگی است و نباید قطبی‌سازی را دنبال کنیم. رُحَماءُ بَینَهُم است که پایه قدرت برای أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ می‌شود، این از وظایفی است که ما در جهاد تبیین باید به آن توجه کنیم.
قالیباف بابیان اینکه به تعبیر شهید سلیمانی اگر شهید باشیم شهید می‌شویم افزود: شهید سلیمانی درحالی‌که چهره‌ای انقلابی است، همین فرد و عزیز ما یک چهره ملی نیز محسوب می‌شود. حتی افرادی که روزگاری شعار «نه غزه، نه لبنان» سر می‌دادند بر پیکر مطهر این شهید اشک ریختند و میلیون‌ها نفر در تشییع پیکر وی حاضر شدند، او یک نماد و قهرمان ملی در کشور ما شد، هم‌زمان شهید سلیمانی یک نماد امتی نیز در جهان اسلام شد، همچنان نیز یک فرد مبارز و یک قهرمان در مقابل ظلم برای آزادیخواهان دنیا نیز محسوب می‌شود، همه این موارد جمع اضداد است.