اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد:
کاهش کسری و تقویت تولید دو هدف مهم لایحه بودجه ۱۴۰۳

اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» به تشریح افزایش سهم مالیات و درآمدهای نفتی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پرداخت و درباره اثرات این روند بر کاهش کسری بودجه و کمتر شدن ناترازی شبکه بانکی اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که همواره می‌بایست مدنظر قرار گیرد، فروش نفت می‌باشد چراکه در شرایط حال حاضر فروش نفت به شکلی دشوار انجام می‌ شود و درآمد حاصل از آن نیز به آسانی وصول نمی‌گردد. مهم‌ترین عامل عدم وصول آسان درآمدهای نفتی قرارگیری کشور در شرایط تحریمی می‌باشد؛ به موجب این امر امکان نقل و انتقالات بانکی وجود ندارد و به سختی انجام می‌پذیرد. وی با بیان اینکه درصدد کاهش فروش نفت هستیم، افزود: دشواری شرایط فروش نفت و وصول درآمد آن موجب شد تا دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ بر موضوع مالیات متمرکز شود و سهم مالیاتی را افزایش دهد. سلیمی تصریح کرد: در حوزه مالیاتی ضرورت دارد تا اقشار جامعه را به خوبی تفکیک کنیم تا به طبقات متوسط و رو به پایین جامعه فشار وارد نشود. کوشش‌مان این افرادی که از منابع کشور سوءاستفاده می‌کنند و منابع بیت‌المال را صرف می‌کنند، شناسایی شوند و  در زمره افرادی با سهم مالیاتی بالاتر قرار گیرند. 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد:  با توجه به شرایط تورمی کشور ضرورت دارد تا کاهش کسری بودجه و کمتر شدت ناترازی شبکه بانکی را به عنوان یک مؤلفه مهم در دستورکار قرار دهیم چراکه در شرایط کنونی بسیار رویت می‌گردد که قیمت‌ها بی آنکه ضابطه‌ای وجود داشته باشد، افزایش پیدا می‌کند. 
او متذکر شد: کاهش تورم اهمیت فراوانی دارد چراکه موجب تحقق عدالت و توزیع عادلانه درآمدها در کشور می‌گردد؛ امری که همواره و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان هدفی جدی و مهم تلقی شده است. 
وی با تأکید بر ضرورت تقویت تولید در لایحه بودجه ۱۴۰۳ یادآور شد: در لایحه بودجه افزایش تولید از جمله تولید نفت، مسکن، خودرو و دیگر موضوعات مرتبط با معیشت مردم مدنظر می‌باشد. تلاش‌مان این است مشکلاتی که مردم در حوزه اقتصادی  با آن دست به گریبان می‌باشند، مرتفع گردد. 
سلیمی گفت: شرایط معیشتی کنونی دشوار است و مردم نمی‌توانند برای یک ماه آینده خود برنامه ریزی کنند. دراین راستا ضرورت دارد تا امکان برنامه ریزی بلندمدت اقتصادی را رقم بزنیم. 
نماینده مردم سمیرم در پایان این گفت‌وگو گفت: انتظارمان این است که با کمک دولت و مجلس ناترازی شبکه بانکی اصلاح گردد و کسری بودجه شکل نگیرد تا شرایط برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان تسهیل شوند. شایان ذکر است تا بگوییم که یکی از اهداف لایحه بودجه ۱۴۰۳، توسعه مراکز دانش بنیان می‌باشد تا از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره گرفته شود و معیشت و موارد موردنیاز مردم تأمین گردد.