کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:
منابع مالیاتی به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کمک می‌کند

گروه اقتصادی 
در نشست علنی نوبت صبح روز سه‌شنبه مورخ ۳ بهمن‌ماه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳،  با بند (س) تبصره (۶) ماده‌واحده این لایحه موافقت کردند. دربند (س) تبصره (۶) ماده‌واحده آمده است؛ در سال ۱۴۰۳ نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده موضوع ماده (۷) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ به میزان یک واحد درصد افزایش می‌یابد. متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد از محل منابع حاصل از این بند انجام می‌شود. در جریان رسیدگی به بخش درآمدی این بند پیشنهاد حذف کل مطرح شد که با مخالفت نمایندگان مواجه شد. ازآنجایی‌که دولت برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد، تعیین منابع جدید از محل افزایش مالیات بر ارزش‌افزوده را خواستار بود، نمایندگان مجلس با افزایش یک واحد درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده موافقت کردند تا دولت از این طریق نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند. کریم حسینی، نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» تأمین منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک‌درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده را تشریح کرد و درخصوص جزئیات این روند گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از موضوعات مهم و مصوبه برنامه هفتم توسعه می‌باشد. بنابراین روند اجرای ‌عملیاتی آن بسیار حائزاهمیت می‌باشد. به طورکل هرساله منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از منابع درآمدی دولت تأمین می‌گردد. 
وی با تأکید بر‌ضرورت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان افزود: باورمان این است که نمی‌شود تأمین منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را به موضوعاتی که منجر به افزایش قیمت می‌شوند، گره زد. کوششمان این است که جبران حق‌وحقوق بازنشستگان به‌درستی شکل گیرد و کاستی در این حوزه رقم نخورد. 
حسینی تصریح کرد: درنشست علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان محل تأمین اعتبار منابع اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری از طریق افزایش یک‌درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده تعیین کردند و حال‌ این روند مصوب و نهایی شده است. 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: به‌منظور تأمین منابع برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دولت می‌توانست از منابع مالی موجود از مسیر افزایش سهم مالیات‌ها‌ نیز بهره بگیرد. خوشبختانه افزون بر درآمدهای نفتی، درآمدهای مالیاتی نیز محقق شده که می‌توان برای چنین مؤلفه‌هایی‌از‌آن‌ها‌ نیز کمک کسب‌کرد.  او در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان وجود دارد و دیده‌شده است. بنابراین در اين حوزه جای‌ نگرانی نیست. تنها پیشنهاداتی درخصوص تأمین منابع از محل درآمدهای نفتی و مالیاتی وجود داشت که در پایان نشست مورد موافقت قرار نگرفت و مبنا محل تأمین اعتبار منابع اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری از طریق افزایش یک‌درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده تعیین شد.