علی اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:
لزوم استمرار کاهش نرخ تورم روستایی با اقدامات حمایتی و تزریق تسهیلات

علی اکبر علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش  6/4 درصدی تورم روستایی به  خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: روستاها مجموعه بسیار پربرکت و کم هزینه کشور‌ می‌باشند و می‌توانند نقش اقتصادی پررنگی را ایفا کنند. 
وی افزود: مردمانی که بار اقتصادی ‌شان بر روی دوش دولت نیست اما می‌توانند مسیری قابل توجه در مشارکت اقتصادی رقم بزنند. روستا‌ها به سبب حفظ اصالت در تولیدات داخلی نقش ویژه‌ای دارند و  بخش مهمی از تولید ناخالص داخلی را تأمین می‌کنند. 
علیزاده برمی با اشاره به نقش روستاها در تولید کالاهای اساسی و موردنیاز جامعه تصریح کرد: تولیدات محصولات لبنی، پروتئینی و بخش مهمی از کالاهای اساسی از مسیر روستاها محقق می‌گردد. بنابراین نقش روستاها در کمک به دولت و تأمین امنیت غذایی قابل توجه است و استمرار کاهش نرخ تورم‌شان ضرورت دارد. 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: روستاها عهده‌دار تأمین امنیت غذایی کشور می‌باشند؛ تولید گندم که یکی‌از‌ نیازهای اصلی کشور است از مسیر تولیدات روستاها محقق می‌گردد. به موجب تولید قابل توجه گندم روستایی، تولید تقویت شد و خرید تضمینی گندم از 5/4 میلیون تن به ۱۱ میلیون تن افزایش یافت. به موجب فعالیت روستانشینان است که کشت جو، ذرت، سویا و... تقویت شده و دامداری نیز توسعه پیدا کرده است. 
او با اشاره به کاهش نرخ تورم روستایی متذکر شد: خوشبختانه دولت  اقدامات حمایتی خوبی را در دستورکار قرار ‌داده که نتایج قابل توجهی همچون کاهش تورم روستایی داشته است. ضرورت دارد تا این اقدامات همواره استمرار یابد تا مجموعه تولیدات روستایی که بسیار کم هزینه  نیز می‌باشد، تقویت گردد. 
وی در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان نرخ تورم روستایی را بیش از پیش کاهش داد، یادآور شد: اختصاص یارانه به فعالان روستایی، خرید تضمینی محصولات، تأمین نهاده‌های دامی و تزریق تسهیلات از جمله اقدامات ضروری و موردنیاز است که می‌تواند کاهش تورم روستایی را بیش از پیش محقق کند. 
نماینده مردم دامغان در پایان این گفت‌وگو همچنین ادامه داد: متأسفانه سهم روستانشینی بسیار کاهش یافته و می‌بایست بکوشیم تا این سهم افزایش یابد و بازگشت به روستاها عملیاتی گردد.