چرایی حداکثر توان تبلیغاتی دشمنان و رقبای ایران برای دلسرد کردن مردم بررسی شد:
انتــخابات بزنگاه حفظ اقتدار کشور

گروه سیاسی 
مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش حضور هرچه پرشورتر مردم در انتخابات ۱۱ اسفند را تضمین‌کننده اقتدار و امنیت ملی برشمردند و اظهارکردند که هدف دشمن این است که خواص با گرفتار شدن به تردید و تعلل و جذب شدن به چرب و شیرین دنیا، در بزنگاه‌ها و مواقع حساس، کار لازم و نقش شتاب دهندگی خود را انجام ندهند.
 ایشان وظیفه خواص در مقابل این نقشه را جهاد تبیین و خنثی کردن تردیدافکنی و شک‌آفرینی بدخواهان دانستند و افزودند: با حضور مردم درصحنه و مشاهده قدرت نظام و کشور، تهدید دشمن خنثی می‌شود چراکه قدرت و اقتدار ملی، امنیت ملی به وجود می‌آورد.
 وکلای ملت نیز پس از بیانات حکیمانه رهبر انقلاب با تأکید بر طرح دشمن برای تردید در فضای نخبگانی جامعه، اظهارکردند که دشمنان ملت ایران به دنبال این هستند که در فضای نخبگانی جامعه تردید ایجاد کنند، اما خواصی که تعلق به این آب‌وخاک و کشور عزیزمان دارند هرگز تحت تأثیر رسانه های معاند قرار نخواهندگرفت. 
دراین راستا بامیری، نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی نقش خواص  را در  انتخابات پیش رو
  تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: رویکرد خواص در بزنگاه‌های تاریخی مهم و تأثیرگذار است و می‌تواند در جهت آگاهی بخشی به جامعه مؤثر واقع شود.
 باور آگاهان و فعالان سیاسی این است که سناریوهای احتمالی و همیشگی دشمنان بار دیگر در دستورکار‌قرار خواهد گرفت و تلاش خواهند کرد تا مسیر حضور مردم و میزان مشارکت‌ را کم‌اهمیت جلوه دهند. این درحالی‌است که انتخابات میدان مهمی برای حضور جامعه نخبگانی کشور است و آرای مردم نیز نقشی چشم‌گیر‌ در تعیین کاندیداها خواهد داشت.
 اینک مهم‌ترین هدف دشمن دلسرد کردن مردم از انتخابات است  و می‌کوشند تا مردم را تشویق به عدم حضور در انتخابات کنند. اگرچه درایت مردم همواره موجب شکست سیاست‌های همیشگی و نخ‌نما دشمنان شده اما‌ ضرورت دارد تا آرمان‌های مشارکت سیاسی تبیین گردد و مؤلفه‌های‌افزایش مشارکت همچون ترسیم امید به آینده و تشریح نقش مردم از سوی‌ مسئولان نیز موردتوجه قرار گیرد.
انتخابات یک بزنگاه امنیتی است. بخواهیم یا نخواهیم در شرایطی زندگی می‌کنیم که بسیاری از مفاهیم رنگ و بوی امنیتی به خود گرفته‌اند. ورزش، نه تنها سیاسی شده که وارد فاز امنیتی شده است. بازیکن تیم ملی ما در نشست خبری اسم خلیج فارس را می‌آورد و با واکنش منفی مواجه می‌شود. تیم ملی پیروز می‌شود، فلان مجری فلان شبکه معاند شطحیات سیاسی می‌بافد. امروز همه‌چیز به خود رنگ و بوی امنیتی گرفته است به این معنا که باید دشمن را تمام معادلات فکری خود لحاظ کنیم‌. شاید ما در ذهن داشته باشیم که رأی ندادن ما، اعتراض ما به مسئولان است. اما این کار پاس گل ما به دشمنان عنود است و این نه تعارف‌پذیر است و نه با حرف‌های احساسی که تنها به درد شبکه‌های اجتماعی می‌خورد قابل توجیه است.
کسی که دشمن داشتن ایران را نپذیرد و یا دشمنان ایران را ناجی ایران بپندارد، نه اهل فکر است و نه دنبال دانستن. امنیت شوخی‌بردار نیست؛ خط قرمز است و با وجود آن تمام دغدغه‌های دیگر محو می‌شوند. انتخابات ضامن امنیت است و شرکت کردن در آن یک کنش سیاسی نیست، کنشی امنیتی است
در بررسی مؤلفه‌های اثرگذار برافزایش مشارکت مردم در انتخابات و چرایی حداکثر توان تبلیغاتی دشمنان و رقبای ایران برای دلسرد کردن مردم به گفت‌وگو با محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس و رسول فرخی،عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس پرداختیم که در ادامه می‌خوانید. 

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس:
خواص با روایت‌های درست درصحنه انتخابات روشنگری‌ کنند
محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» بیان کرد: یکی از‌ مؤلفه‌هایی که میزان مشارکت مردم درصحنه‌های سیاسی را کاهش می‌دهد، پروژه دلسرد کردن مردم از سوی دشمنان و رقبای جمهوری اسلامی ایران می‌باشند. دشمنان نظام و کلیه کسانی که احساس می‌کنند دیگر جایی درون نظام ندارند، می‌کوشند تا مانع از حضور مر‌دم درصحنه‌های‌ مشارکت سیاسی همچون انتخابات شوند. به طورکل دشمنان می‌کوشند تا صحنه انتخابات را فاقد معنا تبیین کنند و اظهارکنند که‌حضور مردم فایده‌ای ندارد و نمی‌تواند مشکلات مردم را حل‌کند.
 وی‌ افزود: تلاش دشمنان برای دلسرد کردن مردم پررنگ جلوه دادن موضوعات حاشیه‌ای‌است. این تلاش به سبب آن است که‌خود در فضای مجازی فشار بر مردم را بیشترکنند و عملیات روانی خود را به اجرا برسانند. 
جوکار تصریح کرد: به‌منظور افزایش مشارکت می‌بایست تلاش دشمنان را برای مردم جامعه تبیین کنیم. اگرچه مردم برای امنیت خود به صحنه مشارکت سیاسی می‌آیند و آگاه‌اند که دشمنان درصدد تحرکات مختلف برای دلسر‌د کردنشان می‌باشند. 
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس همچنین خاطرنشان کرد: امید به آینده یکی از مؤلفه‌های‌مهم افزایش مشارکت مردم می‌باشند. مطابق با بیانات مقام معظم رهبری جهاد تبیین ضرورت دارد و افرادی که توانایی دارند می‌بایست با روایت‌های درست در این فضا روشنگری کنند و امید به آینده را افزایش دهند. 
او متذکر شد: چنانچه مشارکت قوی شکل‌ گیرد، مجلسی کارآمد تشکیل خواهد شد و بدین موجب بسیاری از‌مشکلات حل خواهد شد.  بدیهی است که با هر میزان مشارکتی، انتخابات برگزار‌ و مجلس آینده نیز مطابق با قانون تشکیل خواهد شد.دراین فرآیند تنها حضور مردم برای برگزیدن نماینده‌ای که ازنظرشان مطلوب است، اهمیت دارد. کسانی که درصحنه انتخابات حضور پیدا نکنند، دیگران برایشان تصمیم‌ خواهند گرفت و بدین ترتیب سرنوشت خود را به دست منتخبان دیگر افراد خواهند سپرد و نماینده‌ای در مجلس آینده نخواهند داشت. 
وی یادآور‌شد: به‌منظور شکست دشمن و جلوگیری از اجرای عملیات دلسرد کردن مردم ضرورت دارد تا راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را مطابق با بیانات مقام معظم رهبری در دستورکار قرار دهیم. چنانچه مؤلفه‌های مذکور عملیاتی شود، امنیت و آرامش رقم خواهد خورد و پروژه دشمنان نیز با شکست مواجه خواهد شد.
نماینده مردم یزد در مجلس یازدهم همچنین ادامه داد: راهبرد رقابت اهمیت فراوانی دارد و دشمن همواره می‌کوشد تا اظهارکند که فضای حال حاضر رقابتی نیست. این ادعا در حالی است که تعداد کاندیداها در مقایسه با ادوار‌گذشته بسیار بالاتر است و مردم نیز قدرت انتخاب بیش‌تری دارند و می‌توانند از‌ میان تعداد قابل‌توجهی از کاندیداها به گزینه مناسب خود رأی دهند. 
او در‌پایان این گفت‌وگو با اشاره به راهبرد سلامت اظهارکرد: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود به راهبرد سلامت تأکید داشتند و بی‌شک یکی از‌ مؤلفه‌های مهم در افزایش مشارکت مردم نیز راهبرد سلامت می‌باشد. به طورحتم یکایک آرای مردم خوانده و لحاظ خواهد شد. دشمنان انقلاب اسلامی همواره درصدد تبیین فضای ناسالم برای انتخابات هستند و اظهار می‌دارند که آرای مردم اثرگذاری ندارد. بی‌شک کلیه این ادعاها تنها برای دلسرد شدن و یأس مردم است و صحت ندارد. درصحنه مشارکت سیاسی، حضور و آرای مردم تعیین‌کننده است و کوشش این است که با درنظرگیری راهبردهای تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری و حضور مردم، انتخابات پرشور شکل‌گیرد.

رسول فرخی،عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:
دشمن قادر به جدایی مردم از حاکمیت نیست
رسول فرخی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی‌ ایران، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز همواره بر دو استراتژی کارکرده‌اند و کوشیدند تا اهداف خود را در قالب این موضوعات عملیاتی کنند؛ استراتژی‌نخست که بیش از سه دهه در دستورکار آن‌ها قرار داشت، مشروعیت نظام بود. مخالفان کشور همواره کوشیدند تا با حضور در بخش‌های مختلف دینی اعتقادات مردم را‌کمرنگ کنند و دراین راه به مقدسات دینی توهین کردند، قرآن کریم را‌ به آتش کشیدند و مکان‌های‌مذهبی‌ را مورد هدف قراردادند. اگرچه کوشش دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران سالیان سال‌ به طول انجامید اما درنهایت دریافتند که قادر به خدشه اعتقادات دینی نیستند و نمی‌توانند به سبب دین با مردم مبارزه کنند. مادامی‌که احساس کردند از‌ مسیر دین اهدافشان عملیاتی نمی‌شود، استراتژی دوم را به کار گرفتند. 
وی‌ افزود: استراتژی دوم دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، زیر سؤال‌بردن موارد موردقبول و پذیرفته‌شده از سوی مردم بود. دراین مسیر کوشیدند تا‌ با‌ فراگیری شعارهایی همچون نه به  انتخابات مردم را دلسرد کنند و از حاکمیت جدا سازند. این تلاش به سبب آن بود که فلسفه اصلی انقلاب اسلامی حضور مردم و اعتقادات دینی‌شان بود و خوشبختانه در این مسیر نیز‌‌ موفق نشدند. 
فرخی تصریح کرد: طی سال‌های گوناگون دشمنان کوشیدند تا مانع از حضور مردم درصحنه انتخابات شوند و هربار شکست خوردند. امروز نیز این استراتژی نخ‌نما‌ را به کارگرفته و بی‌شک بار دیگر شکست خواهند خورد و نخواهند توانست میزان مشارکت مردم را کاهش دهند. 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: مردم صبور ایران اسلامی‌ بدانند که به هر میزانی که مشارکت افزایش یابد، مقاومت نظام در حوزه‌های بین‌المللی افزایش پیدا خواهد کرد. امیدواریم با مشارکت حداکثری و بیش از سنوات گذشته، بار دیگر ذلت دشمنان مبرهن گردد و پروژه شکست شان همچون ادوار گذشته برا‌ی تمامی‌ مر‌دم تبیین شود. 
او همچنین ادامه دا‌د: مسئولان انتخابی بدانند که موظف‌اند در خدمت مردم باشند، بی‌منت کار‌کنند و تمام تلاش خود را همگام با‌ دولت انقلابی سیزدهم که دولت حمایت از محرومان است، به کار گیرند تا‌ نا  بسامانی‌های اقتصادی از بین بروند و روند رشد اقتصادی بیش‌ازپیش استمرار یابد. 
وی در پایان این گفت‌وگو در پاسخ به اینکه‌ دستاوردهای مشارکت مردم درصحنه سیاسی و اقتصادی چه خواهد بود، گفت: بی‌شک حضور مر‌دم دستاوردهای بسیاری را رقم خواهد زد. به‌موجب‌ حضور و مشارکت مردم درصحنه‌های‌ دیپلماسی اقتصادی و بین‌المللی نقش پررنگ‌تری خواهیم داشت. مردم پایه‌های‌نظام هستند و به همین سبب است که دشمن درصدد ایجاد خلل بر تفکرات مردم است. خوشبختانه تفکرات مردم مبرهن است و از پروژه‌های عملیات روانی دشمنان نیز آگاه می‌باشند. اطمینان داشته باشید که با درایت مردم بار دیگر دشمنان روسیاه خواهند شد و نوید حل‌ مشکلات و پیشرفت کشور‌ با حضور مردم طنین‌انداز خواهد شد.