ایرج رهبر، رئیس هیئت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران:
لزوم گسترش سامانه خودنویس برای پوشش معاملات خریدوفروش

ایرج رهبر، رئیس هیئت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» راه‌اندازی سامانه خودنویس را اقدامی مثبت از سوی وزارت راه و شهرسازی ارزیابی کرد و دراین‌باره گفت: بی‌شک این اقدام بسیار مثبت بوده و نتایج حائز اهمیتی را رقم خواهد زد چراکه براین اساس مالک و مستأجر اطلاعات خود را با‌ توافق دوطرفین ثبت خواهند کرد.
وی  افزود: راه‌اندازی سامانه خودنویس موجب پیش‌برد سریع کارها شده است و بی‌شک در فضای معاملات اجاره نیز تسهیل‌گری خواهد کرد. بسترسازی در این فضا حائز اهمیت است و حال که مقدمه کار به‌درستی شروع و عملیاتی شده است، پیش‌بینی می‌گردد روند کارها نیز مستمر گردد و ادامه یابد.
رهبر درخصوص شفافیت اطلاعات ثبت‌شده در سامانه خودنویس تصریح کرد: مادامی‌که سامانه ثبت شود و طرفین با رضایت خود اطلاعات را ثبت کنند، دستگاه‌های ذی‌ربط نیز خواهند پذیرفت و بی‌شک یکایک اطلاعات مورد تایید دستگاه‌ها خواهد بود.
رئیس هیئت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران همچنین خاطرنشان کرد: سامانه خودنویس شفافیت اطلاعات را رقم خواهد زد و بیش‌ازپیش موردقبول دستگاه‌هایی خواهد بود که نیازمند اجاره‌نامه برای تایید امور می‌باشند. براین اساس احتیاجی به مشاوران املاک و اخذ کد رهگیری در فرآیند تایید اطلاعات مسکن نیست و سامانه به‌صورت خودکار کد رهگیری را ثبت خواهد کرد.
وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: سامانه خودنویس گامی مثبت تلقی می‌گردد و چنانچه گسترش یابد و شامل فضای خریدوفروش مسکن نیز شود، روند معاملات تسریع و تسهیل خواهد شد.