کاشت درخت زیتون توسط رهبر انقلاب، نمادی از اراده جمهوری اسلامی ایران مبنی بر از ریشه درآوردن درخت ظلم رژیم صهیونیستی است
درخت زیتون علیه آفت صهیونیسم

جواد شاملو 
زیتون نماد دو مفهوم است. یکی صلح و دیگری فلسطین. اما اگر دقیق نگاه کنیم امروز این دو مفهوم با یکدیگر مترادف شده‌اند. فلسطین امروز مترادف بی‌گناهی، صلح‌طلبی، توقف تجاوز، مظلومیت و معصومیت است. زیتون نماد یک مفهوم است؛ چون صلح همان فلسطین است. تا فلسطین در اشغال رژیم جعلی باشد صلحی در جهان رخ نمی‌دهد، مگر آنکه دروغین باشد. نماد همه صلح‌ها در جهان امروز همین است که حق بدیهی و طبیعی مردم فلسطین، یعنی سرزمین‌شان به آن‌ها باز گردد. این بزرگ‌ترین ظلمی است که در دوره ما جریان دارد، اگر شر این ظلم از سر جهان کم نشود هر عدالت دیگری ناکافی است. از همین روست که غرب علیه اسرائیل به پا خاسته است. فرهنگ غربی پس از جنگ‌های جهانی اول و دوم دچار یک ترومای روانی شد که نتیجه آن زوال ایدئولوژی ناسیونالیسم و رواج مالیخولیای فرهنگی‌ای بود که از مؤلفه‌هایش، عقیده ضدجنگ است. عقیده‌ای که هر گونه جنگ را باطل می‌دانست. این گرایش بعد از حمله آمریکا به ویتنام تشدید شد. همین غرب ضدجنگ، امروز مقابله با اسرائیل را تأیید می‌کند و صرفا به آتش‌بس قانع نیست؛ بلکه شعار و آرمانش آزادی فلسطین است. واضحا برای آزادی فلسطین به معنای مقابله قهری و نظامی با رژیم صهیونیستی است. مقابله غرب ضدجنگ با اهداف رژیم جعلی، یعنی فلسطین تبدیل به مظهر صلح شده است.
کاشت درخت زیتون توسط رهبر انقلاب، نمادی از اراده جمهوری اسلامی ایران مبنی بر از ریشه درآوردن درخت ظلم رژیم صهیونیستی است. اراده‌ای که مهم‌ترین پشتوانه ملت بزرگ فلسطین در مسیر مقاومت است.