دفاع دوباره بایدن از جنایات صهیونیست ها

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه موسوم به «وضعیت کشور» بار دیگر از اقدامات اسرائیل در غزه دفاع کرد و مدعی شد که اسرائیل حق دارد به مقابله با حماس برود.بایدن  در اظهاراتی وقیحانه مدعی شد :
 «اسرائیل حق دارد به مقابله با حماس برود. حماس می‌تواند این درگیری را با آزاد کردن گروگان‌ها، کنار گذاشتن سلاح و تسلیم کردن عاملان 5 اکتبر پایان دهد.»
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه حماس پرداخت و گفت: «با توجه به اینکه حماس مثل بزدل‌ها در میان جمعیت غیرنظامیان، زیر بیمارستان‌ها، مراکز مراقبتی و جاهایی از این قبیل پناه می‌گیرد اسرائیل وظیفه اضافه‌ای بر دوش دارد.اما اسرائیل یک مسئولیت بنیادین برای محافظت از غیرنظامیان بی‌گناه در غزه بر عهده دارد.»
رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که در تلاش برای برقراری آتش‌بس موقت
 6 هفته‌ای در غزه است. او مدعی شد: «من به صورت بی‌وقفه برای برقراری آتش‌بسی که 6 هفته دوام داشته باشد تلاش کرده‌ام تا همه گروگان‌ها را به خانه برگردانم و این رنج تحمل‌ناپذیر انسانی را تسکین داده و به سمت چیزی بادوام‌تر حرکت کنیم.»
وی همچنین ادعا کرد دستور احداث یک اسکله موقت در ساحل غزه برای افزایش کمک‌رسانی‌ها به این منطقه را داده است. او گفت: «امشب من به ارتش آمریکا دستور دادم مأموریتی اضطراری را برای احداث یک اسکله موقت در دریای مدیترانه در ساحل غزه به عهده بگیرد. این اسکه قادر به دریافت کشتی‌های بزرگ حامل غذا، آب، دارو و پناهگاه‌های موقت خواهد بود.»