بهرام عین‌اللهی ،وزیر بهداشت:
۱۵ هزار تخت بیمارستانی دیگر در دولت سیزدهم راه‌اندازی می‌شود

بهرام عین‌اللهی روز چهارشنبه در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه ها
 و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور و سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت اظهار داشت: راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در طول ۲ سال و اندی، کار کوچکی نبود و مردم باید از این پیشرفت‌ها آگاه شوند. وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت مدیریت اطلاعات، گفت: اطلاعات باید به روز به روابط عمومی‌ها برسد، زیرا گاهی اوقات اخبار کذب و شایعه قبل از روابط عمومی در فضای مجازی منتشر شده و موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود. به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، وزیر بهداشت روابط عمومی را بازوی اجرایی هر سازمان عنوان و بر نقش روابط عمومی‌ها در ارتقای سواد سلامت مردم تاکید کرد و گفت: امروزه مردم به دنبال اخبار جدید و به روز هستند و فضای مجازی دسترسی به اخبار روز را برای آنان آسان کرده است. "خبر" برای مردم مهم است و مهمترین بخشی که می‌تواند در آگاهی بخشی و انتقال اخبار صحیح به جامعه تاثیرگذار باشد، بخش روابط عمومی هر سازمان است. نظرات شخصی در روابط عمومی اعتباری ندارد بنابراین روابط عمومی، رابط و واسط بین حکمرانی و مردم است که باید اخبار را در اسرع وقت در اختیار مردم قرار دهد.
وی هنر ارتباط را از مهمترین ویژگی‌های یک روابط عمومی موفق عنوان کرد و گفت: کارشناسان روابط عمومی باید از هنر ارتباط برقرار کردن با جامعه برخوردار باشند و در این زمینه از امکانات و دانش روز دنیا همچون تولید محتوا و محصولات جدید و به روز نیز بهره گیرند تا پیام‌ها و اخبار با تاثیرگذاری بیشتر و در اسرع وقت به مخاطب منتقل شود. عین‌اللهی اظهار داشت: امروزه با جنگ شناختی و بمباران رسانه ای در دنیا مواجه هستیم؛ به عنوان نمونه کانال‌ها و شبکه‌های معاند درصدد نشر اکاذیب و شایعات مختلف در فضای مجازی هستند و روابط عمومی‌ها باید همیشه هوشیار باشند. وی با تاکید بر اهمیت موضوع آموزش سلامت در جامعه و ارتقای سواد سلامت مردم، خاطرنشان کرد: نقش روابط عمومی در دانشگاه ها و سازمان‌ها اهمیت زیادی دارد و یکی از شاخص‌های ارزیابی رئیس دانشگاه‌ها، عملکرد روابط عمومی‌هاست.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به تناسب اقدامات و عملکردهایش به جامعه شناسانده نشده است، خطاب به مدیران روابط عمومی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها با مسئولیت‌پذیری بیشتر، شجاعت، بصیرت و دانش کافی، در این مسیر حرکت کنند.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: وحدت آفرینی، امیدآفرینی و انسجام بخشی از توانمندی‌های یک روابط عمومی موفق است. اقدامات مثبت هر سازمانی با یک مرتبه بیان کردن به خوبی معرفی نمی‌شود و نیاز است که عملکردهای مثبت و راهگشا، بارها و بارها تکرار شوند تا مردم آنها را بشنوند. وی تصریح کرد: افراد شاغل در روابط عمومی باید الگوی سازمان باشند و باید بانک اطلاعاتی در روابط عمومی سازمان تهیه شود. همچنین نظرسنجی یکی از پایه‌های بسیار مهم روابط عمومی است. وزیر بهداشت تاکید کرد: ۲۵ درصد از مسائل حوزه سلامت مربوط به وزارت بهداشت و ۷۵ درصد آن مربوط به حوزه های خارج از وزارتخانه است بنابراین ضرورت دارد که ارتباطات بین بخشی و فرابخشی نیز تقویت شود. عین‌اللهی با تاکید بر اهمیت تبیین و روشنگری در حوزه روابط عمومی، گفت: ایجاد حس تعهد سازمانی در کارکنان، ایجاد دسترسی به اطلاعات و تقویت ارتباط با رسانه‌ها و مطبوعات، از دیگر ویژگی‌های روابط عمومی موفق است. وزیر بهداشت تاکید کرد: امسال ۲ پویش ملی سلامت کودکان و بیماری سرطان را اجرا خواهیم کرد و لازم است واحدهای روابط عمومی در دانشگاه ها و سازمان‌های تابعه، همکاری و هماهنگی خود را با روابط عمومی ستاد 
بیش از پیش تقویت کنند تا مانند پویش قبلی (سنجش فشارخون و دیابت)، کارنامه درخشانی از حوزه سلامت به جا گذاشته شود.