سید حسن نصر الله در مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید ایران:
رئیسی در تمام عمر خود الگو بود

سید حسن نصر الله ،دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید ایران و همراهانش، در حسینیه سیدالشهدا  در ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی کرد. سید حسن نصر الله در آغاز این سخنرانی گفت: ما در سالگرد عید مقاومت و آزادسازی قرار داریم، ولی سانحه هوایی برای رئیس‌جمهور شهید ایران و همراهانش ما را وارد فضای غم و اندوه کرد. از این رو تصمیم گرفتیم که جشن ها را طبق عادت برگزار نکنیم چرا که ما در روزهای مصیب‌بار و اندوهناکی به سر می‌بریم.
به گزارش مهر به نقل از المیادین، وی افزود: ما بار دیگر شهادت عزیران و بزرگوارانی را که در سانحه بالگرد در ایران به شهادت رسیدند، تسلیت می‌گوییم. حادثه سقوط بالگرد شهید رئیسی برای داخل و خارج ایران بسیار دردناک و اندوهبار بود و این سانحه ما را گریاند. اما ایران از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ تا کنون در مقابل خطرات و چالش‌هایی که با آن مواجه بوده ایستادگی کرده است.
نصرالله تصریح کرد: ما در مسیر خود همیشه به الگو و نمونه و افراد پیشگام نیاز داریم چرا که بدون الگو، اعتقادات و باورهای ما فقط در حد افکار و نوشته‌ها باقی خواهند ماند و شهید رئیسی در تمام مراحل عمر خود و مسئولیت هایی که پذیرفتند، الگو بودند. شهید رئیسی لقب خادم الرضا را که در روزهای گذشته شنیده بودیم، به خود اختصاص داد، زیرا مسئولیت اداره حرم رضوی مسئولیت بزرگی است و موقوفات وابسته به حرم از بزرگترین موقوفات موجود در جهان است. زمانی که شهید رئیسی تولیت حرم رضوی را بر عهده گرفت، تحول بزرگی در مدیریت و توسعه حرم و خدمات بزرگ آن ایجاد کرد که خدمات آن به نفع محرومان و مستمندان بود.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: شهید رئیسی فقیه، عالم، کوشا، مؤمن، متواضع و در مقابله با منافقان و دشمنان، بسیار شجاع بود به مقاومت و دیدگاه آن ایمان داشت. شهید رئیسی خدمتگزار کشورش بود، به طوری که تعطیلی نمی شناخت و مطیع رهبرش بود.
سید مقاومت افزود: ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 در معرض محاصره اقتصادی و تحریم‌های فزاینده، جنگ تحمیلی جهانی و ترورهای داخلی قرار گرفته است. بنابراین وقتی هر رئیس‌جمهوری در ایران مسئولیت را بر عهده می‌گیرد، پرونده‌های بسیار بزرگی از جمله پرونده‌های اقتصادی و معیشتی، ارز، گرانی‌ها و سیاست خارجی را پیش روی خود می‌بیند و اینها نتایج تحریم و محاصره است. در دولت شهید رئیسی یک میلیون و 785 هزار قطعه زمین برای ساخت خانه برای خانواده های نیازمند در نظر گرفته شد و تولید نفت افزایش یافت و به 3 میلیون و 500 هزار بشکه در روز رسید.وی ادامه داد: در دولت شهید رئیسی تصمیم به اعطای آب و برق رایگان به خانواده های فقیر گرفته شد و رشد اقتصادی به 6 درصد افزایش یافت. در دوران شهید رئیسی، رابطه با شرق و ارتباط با غرب در حد معینی برقرار بود. ورود به سازمان های بین المللی و مقابله با کرونا هم در دوران ایشان محقق شد. زمانی که شهید رئیسی ریاست جمهوری را بر عهده گرفت، از طریق نهاد ریاست جمهوری برای حمایت و پشتیبانی آشکار از جنبش‌های مقاومت  در هر سطحی تلاش کرد و تعهد ایشان در این زمینه راسخ و استوار بود.
نصرالله تصریح کرد: شهید رئیسی به آرمان فلسطین، مقاومت و جنبش‌های مقاومت اعتقاد زیادی داشت و دشمنی‌اش با صهیونیست‌ها شدید بود. دوران شهید رئیسی شاهد تحول در حضور دیپلماتیک ایران و اولویت دادن به روابط با کشورهای همسایه ایران و بلوک شرق بودیم.
دبیرکل حزب الله درباره وزیر شهید امور خارجه هم گفت: شهید امیرعبداللهیان به لبنان، فلسطین و جنبش‌های مقاومت علاقه شدیدی داشت و این یکی از ویژگی‌های شخصیتی او بود. ما از شهیدان رئیسی و امیر عبداللهیان جز خیر، کمک، حمایت، محبت و آغوش باز چیز دیگری ندیدیم و از این بابت از آنها کمال تشکر را داریم. یکی از مهم‌ترین صفات این دو شخصیت، تواضع بود. این بزرگواران نسبت به فقرا محبت و احترام داشتند و این از اصول مکتب اسلام، رسول اعظم (ص) و حضرت امام خمینی (ره) است.
سید حسن نصرالله ادامه داد: صحنه هایی که از تشییع شهدا از تبریز تا مشهد مشاهده کردیم، بسیار باعظمت بود که پیام های بسیار مهمی را با خود همراه داشت. تشییع پیکر شهیدان رئیسی و یاران ارجمندشان، سومین مراسم تشییع بزرگ تاریخ بشریت پس از امام خمینی(ره) و شهید قاسم سلیمانی بود. پیام مراسم عظیم تشییع شهید رئیسی و یارانش، وفاداری، بیعت و تعهد راسخ به خط امام خمینی (ره) 
و رهبری جمهوری اسلامی ایران است.