حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی،عضو هیئت‌رئیسه مجلس:
نامزد ریاست جمهوری باید از اظهارات ناپسند و فاقد تدابیر سیاسی دوری کند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» در راستای دیداررهبر معظم انقلاب  با مسئولان دستگاه قضا و توصیه‌‌های ایشان خطاب به نامزدهای انتخابات مبنی لزوم پرهیز از حرف دشمن‌پسند و دشمن شادکن، اظهارکرد: اینکه کوشش شود برای کسب رأی اظهارات غیراخلاقی و دشمن شادکن، مطرح گردد مصداق بارز مکتب فکری ماکیاولیسم است.
وی افزود: رفتار ماکیاولیسم یعنی فرد هر کاری را انجام می‌دهد تا به نتیجه دلخواهش برسد و در این مسیر از هر ابزاری استفاده می‌کند. متأسفانه برخی دراین مسیر از هر ابزار غیراخلاقی استفاده می‌کنند تا کسب رأی کنند. بدیهی است که نامزدهای انتخاباتی نباید از چنین مکتب‌هایی بهره بگیرند و اظهارات غیراخلاقی داشته باشند.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قانون اساسی کشور در زمره رجال سیاسی و مذهبی کشور قرار می‌گیرند. بنابراین نباید منافع ملی را بابیان غیراخلاقی خدشه‌دار کنند و اظهاراتی را شرح دهند که موجب شادکامی دشمن گردد.
حجت‌الاسلام سلیمی ضمن بیان اینکه در این ایام پرهیز از حرف دشمن پسند و اظهارات بر مبنای تدابیر سیاسی اهمیت فراوان دارد، همچنین خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی نباید بیانی بدارند که به‌وسیله آن دشمن‌شاد شود. این رفتار در شأن صندلی که نامزدها اینک بر آن تکیه زده‌اند، نیست و بی‌شک می‌بایست نسبت به این‌گونه رفتارها تجدیدنظر کنند.
او در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: حرف دشمن پسند و دشمن شادکن موجبات بازی با آبروی ملی را فراهم می‌سازد. تعجب‌آور است که در این مسیر برخی به‌قصد کسب رأی خودتحقیری می‌کنند. بی‌شک در این مسیر نباید اظهارات غیراخلاقی داشت چراکه شخص رئیس‌جمهور می‌بایست مدیر و مدبر باشد و از اظهارات ناپسند و فاقد تدابیر سیاسی دوری کند. متأسفانه عدم رعایت تدابیر سیاسی در ایام انتخابات نتیجه ناپسند دارد و می‌بایست نسبت به آن تجدیدنظر داشت.