مصطفی پوردهقان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
تحقق رشد اقتصادی بالا در حوزه معدن شدنی است

مصطفی پوردهقان، عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در تشریح  مؤلفه‌های موردنیاز برای تحقق رشد ۱۳ درصدی بخش معدن به خبرنگار «رسالت» با تأکید بر ضرورت تقویت تولید اظهارکرد: رونق اقتصادی و رشد ۸ درصدی درگرو تقویت تولید است. شایان‌ذکر است تا بگوییم که بسیاری از موضوعات مصوب برنامه هفتم نیازمند ورود جدی به موضوع تولید و به‌کارگیری مولفه‌های موردنیاز است. در حوزه معدن نیز در گام نخست می‌بایست به امر تولید توجه داشت و سپس باید به اصلاحات زنجیره تولید پرداخت. وی با اشاره به لزوم تامین خوراک واحدهای صنعتی و رفع موانع این حوزه افزود: در حوزه معدن مشکل نخست، تامین خوراک بسیاری از واحدهای صنعتی است. عدم تامین خوراک به سبب بلاتکلیفی معادن کشور است یا موانعی شکل‌گرفته که به‌موجب آن معدن‌کار قادر به استمرار و ادامه فعالیت نیست. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دوازدهم ضمن بیان اینکه مجلس دوازدهم توسعه معادن را پیگیری خواهد کرد، بیان داشت: بی‌شک به‌منظور حل مشکلات معدن و تقویت رشد این حوزه، لزوم رفع موانع و مولفه‌های تحقق رشد ۱۳ درصدی را در کمیسیون صنایع و معادن موردبررسی قرار خواهیم داد. 
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسازی ماشین‌آلات فرسوده همچنین خاطرنشان کرد: به‌منظور تحقق رشد معادن می‌بایست به موضوع ماشین‌آلات توجه جدی داشته باشیم چراکه ماشین‌آلات این حوزه با فرسودگی جدی روبه‌رو می‌باشند. همچنین در بحث قوانین تعرفه واردات بسیاری از این ماشین‌آلات موانع وجود دارد که می‌بایست باهمت دستگاه‌ها برطرف گردد. ضرورت دارد تا نسبت به موضوع مهم نیروی انسانی توجه بیشتری داشته باشیم. 
وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری بیش‌تر از ظرفیت نیروی انسانی و دانش فنی تصریح کرد: توسعه معدن نیازمند نیروی انسانی فعال و متخصص است تا با ورود به این حوزه، مولفه‌های توسعه را از منظر تخصص و دانش تحقق ببخشد. 
وی در پایان این گفت‌وگو با تاکید بر تکمیل حلقه‌های مفقوده بیان داشت: اگر درصدد رونق صنعت به‌ویژه صنایع معدنی می‌باشیم، باید مسائل پیش‌ر‌وی حوزه معدن را برطرف سازیم و حلقه‌های مختلف حوزه صنایع را در جهت توسعه بیش‌تر تکمیل سازیم.