اسباب‌کشی ترامپ به عربستان!

اگرچه ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا بر روی پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 حساب ویژه‌ای بازکرده و در نظرسنجی‌های عمومی و ایالتی خود را برتر از بایدن می‌بیند، اما این مسئله باعث نشده که او سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت خود را در نقاط دیگر دنیا متوقف سازد! در این میان، نباید از روابط خاص ترامپ، دامادش جرد کوشنر و بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به‌سادگی گذشت.در دوران ریاست جمهوری اولیه ترامپ( بین سال‌های 2016 تا 2020) شاهد بودیم که زوج واشنگتن-تل آویو-ریاض با هدایت کوشنر و بن سلمان شکل گرفت. در حال حاضر نیز ترامپ، بن سلمان را یکی از شرکای اقتصادی و سیاسی خود در غرب آسیا می‌داند. 
ماجرا به نقطه کنونی ختم نمی‌شود! سازمان ترامپ اخیرا  طرح‌هایی را برای توسعه برج لوکس ترامپ در عربستان سعودی اعلام کرد.به گزارش هیل، برج جدید در شهر جده با مشارکت دار گلوبال Darglobal ساخته می‌شود که بازوی بین‌المللی ابرشرکت دارالارکان Dar Al Arkan عربستان سعودی است که در توسعه پروژه‌های لوکس فعالیت می‌کند.این نخستین پروژه بزرگ سازمان ترامپ در عربستان سعودی به‌شمار می‌رود.اریک ترامپ، معاون اجرایی سازمان ترامپ و پسر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که اخیرا به منطقه سفرکرده بود در بیانیه‌ای از این پروژه و حضور سازمان ترامپ در پروژه‌های لوکس خاورمیانه استقبال کرده است.به نظر می‌رسد پس از محکومیت ترامپ در پرونده مالیاتی اخیر در نیویورک، تمایل وی برای سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های برون‌مرزی بیشتر شده است. در این میان، عربستان یکی از کشورهایی است که ترامپ از ابتدا آن را حیاط‌خلوت اقتصادی و تجاری شرکت متبوع خود قلمداد کرده است. 
سازمان ترامپ پروژه دیگری را نیز به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار در عمان معرفی کرده که مجموعه هتل بین‌المللی است.به گزارش سی‌ان‌ان، برآوردهای موسسه Crew حاکی از آن است که سازمان ترامپ در دوره ریاست‌جمهوری او از پروژه‌های خاورمیانه حدود ۱۰ میلیون دلار درآمد داشته است.سازمان ترامپ شرکت خصوصی تحت اختیار ترامپ است و این تجارت خانوادگی را پسران ترامپ، دونالد ترامپ جونیور و اریک ترامپ، اداره می‌کنند.انتقال بخشی از سرمایه‌های شرکت ترامپ به عربستان در قالب اموال منقول و غیرمنقول پیام مشخصی دارد:اینکه رئیس‌جمهور سابق آمریکا دیگر اعتماد کمتری به سرمایه‌گذاری در کشور خود دارد. برگزاری دادگاه‌های حقوقی و مالیاتی برای شرکت ترامپ و شخص او، این روند را تشدید کرده است.طی ماه‌های آتی اخبار تازه‌تری در خصوص این سرمایه‌گذاری اجباری خواهیم شنید!