رجزخوانی ترامپ برای بایدن

دونالد ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال، نوشت: جو بایدن باید به‌سرعت یک آزمایش شناختی انجام دهد و من در کنار او این کار را انجام خواهم داد.وی افزود: ما برای نخستین بار می‌توانیم یک تیم باشیم و این کار را برای خوبی کشور انجام دهیم.   
این در حالی است که ترامپ بارها از بایدن برای انجام یک آزمایش شناختی به همراه یکدیگر حتی پیش از مناظره انتخاباتی دعوت کرده بود. دونالد ترامپ نیز پیش‌تر در یک ارزیابی شناختی مونترال، کامل‌ترین امتیاز را به دست آورده بود.ترامپ همچنین پیش‌تر از طرح لزوم انجام تست شناختی برای نامزدهای ریاست جمهوری در آینده، حمایت کرده بود.وی افزود: و از حالا به بعد، تمام نامزدهای ریاست جمهوری باید ملزم به انجام تست شناختی و آزمون شایستگی صرف‌نظر از سن خود باشند.
نیکی هیلی رقیب سابق ترامپ در انتخابات درون‌حزبی جمهوری خواهان که در ماه مارس از رقابت‌های انتخاباتی به نفع ترامپ کناره‌گیری کرده بود، به دلیل سن نامزدهای انتخاباتی، درخواست مشابهی را مطرح کرده بود.وی در آن زمان گفته بود که ما باید به‌طورجدی به دنبال سن افرادی باشیم که نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند و باید بفهمیم که آن‌ها چه کار می‌خواهند بکنند.
این در حالی است که چند روز پیش کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تحت درمان برای بیماری پارکینسون قرار نگرفته است و هیچ متخصص اعصابی خارج از برنامه معاینات پزشکی سالانه، او را ویزیت نکرده است.
  این نگرانی که ممکن است جو بایدن از نوعی بیماری ناشناخته رنج ببرد، پس از عملکرد ضعیفش در مناظره با ترامپ، تلوتلو خوردن وی، ضعف ظاهری و از دست دادن رشته افکارش برای چندین بار در مناظره، تقویت شده است.در همین حال یک مقام سابق کاخ سفید که در دوران معاونت بایدن در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما برای او کار می‌کرده است، اظهار کرد: بایدن در سال 2016 توسط همان پزشک برای درمان بیماری میگرن ویزیت شد.این در حالی است که جو بایدن پس از شکست در برابر ترامپ در جریان مناظره تلویزیونی 27 ژوئن، و ضعف جسمانی و اوضاع نامطلوب وی در این مناظره، مورد انتقاد گسترده بسیاری از افراد ازجمله دموکرات‌ها برای کناره‌گیری قرار گرفته است، منتقدان بایدن 81ساله را برای ریاست‌جمهوری در صورت پیروزی بر ترامپ در انتخابات 5 نوامبر بسیار پیر می‌دانند.
در همین حال بایدن در نخستین مصاحبه با شبکه‌ای بی سی پس از مناظره تلویزیونی، گفت: من هرروز آزمایش شناختی انجام می‌دهم. من هرروز تست دارم. تمام کارهایی که من انجام می‌دهم تست است.
نخستین مناظره انتخاباتی بین نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، در تاریخ 27 ژوئن به میزبانی شبکه سی‌ان‌ان برگزار شد و جو بایدن عملکرد ضعیفی در این مناظره داشت. این امر موجب شد بسیاری از دموکرات‌ها خواستار کناره‌گیری بایدن از ادامه رقابت‌ها باشند. منتقدان بایدن 81ساله را برای ریاست‌جمهوری در صورت پیروزی بر ترامپ در انتخابات 5 نوامبر بسیار پیر می‌دانند.
چند روز پیش برخی دموکرات‌های ارشد کنگره در تماسی تلفنی با حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات‌های کنگره خواستند بایدن از ادامه رقابت‌ها کناره‌گیری کند.اما وبگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع آگاه خبر داد که «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا، که پیش‌ازاین حمایت خود را از ادامه حضور جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرده بود، آماده معرفی فرد دیگری است.