رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:
تعامل دولت و مجلس رضایت‌مندی مردم را در پی خواهد داشت

رمضانعلی‌سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» در راستای نخستین دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با نمایندگان مجلس دوازهم اظهارداشت: دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس دوازدهم به سبب وقوع حادثه برای رئیس جمهور دولت سیزدهم، شهید آیت الله رئیسی و همراهان خدمت با تاخیر رو به رو شد و صبح روز یک شنبه مورخ ۳۱ تیرماه شکل گرفت. این دیدار، نخستین حضور نمایندگان مجلس دوازدهم در محضر مقام معظم رهبری بود. در جریان این دیدار، رئیس محترم مجلس به ارائه گزارش پرداختند. همچنین در جریان این دیدار، رئیس جمهور منتخب نیز حضور داشتند و نکاتی از سوی مقام معظم رهبری تبیین شد. 
وی افزود: مقام معظم رهبری نکاتی را تبیین فرمودند که نیاز امروز کشور می‌باشد. ایشان در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم همچون تمامی ادوار گذشته بر تعامل مجلس و دولت تاکید کردند و این تعامل را گامی حائزاهمیت در راستای موفقیت قوا و تمامی مجموعه نظام دانستند. مطابق با بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای، تمام مجموعه نظام باید برنامه ریزی کنند تا دولت به موفقیت دست یابد چراکه با موفقیت دولت، نظام جمهوری اسلامی موفق خواهد بود و عایدی این موفقیت برای مردم خواهد بود. سنگدوینی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جریان این دیدار به شنیده شدن صدای واحد از ارکان کشور در مسائل مهم تاکید کردند. در این راستا مسئولان و تمامی مدیران می‌بایست صدای واحد داشته باشند و این صدای واحد را زمینه ساز وحدت و پرهیز از اختلاف و دوگانگی کنند. بی‌شک وحدت هرچه تمام‌تر و شنیده شدن صدای واحد، مخالفان جمهوری اسلامی ایران را بیش از هرزمان دیگر مایوس خواهد کرد. 
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از نکات حائزاهمیتی که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شد، نظارت نمایندگان بر امور و پرهیز از سخنانی بود که جنبه سیاه نمایی در افکارعمومی دارد. به طورحتم باید مردم را امیدوار به آینده سازیم. بدیهی‌ است که وظیفه مجلس، نظارتی است و نمایندگان باید به نظارت، پرسش و پاسخ و چنانچه نیاز بود به تذکر و استیضاح بپردازند اما یکایک این امور می‌بایست با امید به مردم، تعامل با دولت و گفت‌وگو انجام شود. 
او متذکر شد: نمایندگان و دولت باید در جهت حل مشکلات مردم حرکت کنند و مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان نسبت به این مهم تاکید کردند و اجرای برنامه هفتم توسعه را حائزاهمیت خواندند. اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم توسعه گامی حائزاهمیت است ومی‌بایست در راستای تحقق ‌شان کوشید. وی یادآور شد: نظارت بر رفتار نمایندگان از جمله موضوعاتی بود که رهبر انقلاب اسلامی نسبت به آن تاکید کردند. همچنین ایشان بر پاسخگویی نمایندگان تاکید داشتند و فرمودند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید پاسخگوی مردم باشند. مطابق بیان مقام معظم رهبری، پاسخگویی نمایندگان اهمیت فراوانی دارد و می‌بایست با قوت در دستورکار قرارگیرد اگرچه تجربه گذشته نیز چنین بوده است و در مجلس یازدهم اکثریت نمایندگان در میان مردم بوده و همواره پاسخگویی داشته‌اند. 
سنگدوینی همچنین ادامه داد: مقام معظم رهبری برای تشکیل کابینه قوی تاکید کردند و معیارهایی را تبیین فرمودند. از مهم‌ترین ویژگی‌های مطرح شده، انقلابی بودن و خدمت به مردم بود. 
وی با اشاره به حضور رئیس جمهور منتخب در دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با نمایندگان مجلس دوازدهم بیان داشت: حضور ناگهانی رئیس جمهور منتخب در جمع نمایندگان حکایت از رویکرد مردمی وی داشت. بی‌شک مردم چنین رویکردهایی را می‌پسندند. رفتارهای مردمی بسیار کمک کننده خواهد بود و بی‌شک نتایج خوبی را رقم خواهد زد. تجربه ۳۵ سال من از ارتباط با مردم این است که مردم تعامل را دوست دارند و این تعامل رضایت آفرین خواهد بود. رویکرد رئیس جمهور منتخب نشان داد که وی صادق و مردمی است و کابینه را توامان با تعامل انتخاب خواهد کرد. او در پایان این گفت‌وگو ضمن بیان اینکه باید در راستای تعامل هرچه بیش‌تر بکوشیم، اظهارداشت: اقتصاد و معیشت مهم‌ترین مطالبه مردم است و باید بکوشیم تا در سایه تعامل دولت و مجلس، تورم کاهش یابد و تولید تقویت گردد. باید کوشید تا درآمد مردم با هزینه‌هایشان همخوانی داشته باشد و سفره‌شان رونق یابد. به طورحتم تعامل قوا، کابینه قوی را تشکیل خواهد داشت و کشور را در مسیر پیشرفت روزافزون هدایت خواهد کرد.